Ga naar inhoud


Problemen met Dreambox Edit


Ga naar oplossing Opgelost door wiz,

Aanbevolen berichten

Probeer nog even Workgroup, dus alles met

kleine letters behalve de eerste W.

En dan opnieuw opstarten.

 

Als het dan nog niet lukt zou ik zeggen

knikker de VU uit je netwerk (icoontje

Windows) en laat hem opnieuw zoeken.

 

Als dat nog niet help, dan de VU opnieuw

flashen zou mijn idee zijn.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 150
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Volgens mij zit TS aan de rode wijn...

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, Con, TS (wie is dat trouwens??) zit niet aan de rode wijn. Was even cigaretten halen 20 km verderop. Zo gaat dat als je God in Frankrijk bent.

Ik heb gedaan wat je zei. Maar het veranderen van WORKGROUP in Workgroup gaf ook niet het gewenste resultaat. Flashen lijkt me dus de nog enige openstaande mogelijkheid. Maar niet meer vandaag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

TS synoniem voor Topic Starter.

 

Ah een mederoker... YES (laatste der Mohikanen) :)

 

Ik zou nog ff wachten op andere reacties,

misschien heeft @T nog een laatste list. Hik

 

Ik zid inmiduls an e borrel... Hik.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jouw werkgroep heet toch niet toevallig "Homegroup"

zoals dat op jouw screenshot te zien is bij Liesbeth laptop?

 

Want dan moet je natuurlijk "Homegroup" in smb.conf invullen.

 

Vandaag weer werken dus tot vanmiddag.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De_Perre

Heb gedaan wat je voorstelde. smb.cfg aangepast. (workgroup = WORKGROUP) De box herstart. De VUDUO blijft in mijn netwerk zichtbaar.  Box is benaderbaar via Putty, Windows explorer en telnet.

Maar nog steeds krijgt DBE geen toegang terwijl de firewall voor dit programma open staat. Zal nog even mijn smb.cfg pasten. Misschien iets veranderen aan de serverstring???????? Wellicht staat er verder in de file nog iets fout?????

 

[global]

   load printers = no

   guest account = root

   log file = /tmp/smb.log

   log level = 1

   security = share

   server string = OpenPLi %h network services

   workgroup = WORKGROUP

   netbios name = %h

   case sensitive=yes

   preserve case=yes

   short preserve case=yes

   socket options = TCP_NODELAY

   preferred master = no

   oplocks = no

 

[Root]

  comment = Everything - take care!

  path = /

  read only = no

  public = yes

  guest ok = yes

 

[Harddisk]

  comment = The harddisk

  path = /media/hdd

  read only = no

  public = yes

  guest ok = yes

 

 

en ddie van MIJ

[global]
   load printers = no
   guest account = root
   log file = /tmp/smb.log
   log level = 1
   security = share
   server string = Vuplus %h network services
   workgroup = Fritzbox
   netbios name = %h
   case sensitive=yes
   preserve case=yes
   short preserve case=yes
   socket options = TCP_NODELAY
   preferred master = no ;(These stop the machine being master browser, which means that it doesn't waste time there.)
   oplocks = no
   unix extensions = no

[Configuration]
  comment = Configuration files - take care!
  path = /
  wide links = yes
  read only = no
  public = yes
  guest ok = yes

[Harddisk]
  comment = The harddisk
  path = /media/hdd
  wide links = yes
  read only = no
  public = yes
  guest ok = yes

Verschil

server string = OpenPli <> Vuplus %h network services

workgroup = WORKGROUP (bij U t.o.v. Fritzbox bij mij)

unix extensions = no

 

print het maar eens en zoek de verschillen...

die eerste twee is niet erg indien de voorwaarde klopt

 

de laatste is geinig

 

Windows does not know what to do with the file, as it doesn't know what type of file it is.

 

maar, verder kun je gewoon ook met WORKGROUP testen als je al die andere even UIT schakeld en je eigen PC herstart

 

a ) daar we niet zeker zijn welke stoorbronnen in het netwerk staan

aangepast door Tonskidutch

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Con,

 

Op het screenshot zijn inderdaad 2 netwerken te zien. Homegroup en NETWORK, dat volgens Windows eigenlijk WORKGROUP heet. In de WORKGROUP hangen alle verbindingen, zoals LiebethLaptop, Harry-PC, VUDUO en de router (livebox) In de homegroup hangt alleen LiesbethLaptop.

Nou heb ik al eens eerder gehad dat mijn PC 3 netwerken had, die het alle drie niet deden. Na veel gezoek bleek dat dit werd veroorzaakt door een programaatje genaamd Bonjour.  Dat wordt er op geplaatst door Apple meuk. Nou heb ik de laatste tijd weer veel visite gehad van Nederlanders hier in mijn dorp met een tweede huis, die zelf geen internet hebben en hun zaken dus doen via mijn wifi.

Dus ik zoeken op mijn PC naar Bonjour en inderdaad het staat er twee keer op. Ik ga dus nu even uitzoeken wat er gebeurt als ik Bonjour er afflikker en of ik die homegroup kan verwijderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Boeiende ontwikkeling, wél logisch "Bonjour", want zeg nu eens Dag in Frankrijk :)

 

Ben HEEL benieuwd.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik schreef eerder al je hebt maar een workgroup conform dat windows networking

 

kijk naar je eigen screenshot

 

of die orange box installeren nog een bonjour protocol nodig had laat ik in het midden, de workgroup is enkel een

mediaservers zijn weer wat anders

en die dien jij te kennen

 

bonjour kun je er af gooien wat mij betreft, of de orange box dan nog bereikbaar is weet ik niet

voor het geval <> dan maak je vooraf een restorepoint op je windows PC

 

als ik je nu vraag de UTP plug van je PC direkt in die van de VU+ te stoppen, wat denk je dat gebeurd als alles op DHCP staat?

dat was mijn ultime test geweest.

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tonskidutch

Ben ik netwerkdeskundige? Ik signaleer alleen een probleem dat bij wijze van spreken 1 mei nog niet bestond. Zonder überhaupt iets aan mijn pc of netwerk of router te hebben veranderd. Windows network troubleshooter ziet geen problemen. Ik heb geen probleem om de box via windows explorer, telnet en putty te benaderen. Alleen de programma's Dreamset en DBE hebben daar problemen mee, ondanks ze toestemming hebben via de firewall. Ik kan de UTP plug van mijn pc niet in de VU+ stoppen, want te ver weg. En de netwerksettings op de VU+ zijn zonder DHCP. Die heb ik nl uitgeschakeld, vanwege het vaste IPadres van de box. Dat is ook al sinds 2012.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer je router is te rebooten.

 

En controleer daarna het IP-adres

van je VU in de router.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar heb je na de reboot van de router DBE opnieuw geprobeerd?

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had je na de reboot DBE nogmaals geprobeerd?

 

Oops, ik had een beetje last van ADHD, sorry.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...