Ga naar inhoud


Problemen met Dreambox Edit


Ga naar oplossing Opgelost door wiz,

Aanbevolen berichten

Ik had een soortgelijk probleem maar dan met OpenATV. Ook van de één op de andere dag geen toegang meer op FTP en Telnet (wel SSH).

Dus Dreamset niet meer willen uitlezen.

 

Vanwege nog mees issues schone flash gedaan met OpenPLi en alles werkt weer, alleen nu SSH (nog) niet.

Heb wel eerst een wachtwoord ingesteld via Telnet met het commando passwd.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 150
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Vandaag weer allerlei trucs bedacht. Virusscanner over mijn pc en malwarebytes er overheen. Geen virus of malware. DBE ge-deinstalleerd. Register met zoekfunctie handmatig opgeschoond (DBE laat nogal wat achter) Daarna registry cleaner uitgevoerd. Toen DBE als administrator geïnstalleerd en ook nog op twee manieren uitgevoerd (als user en administrator)

Resultaat: HELEMAAL NIKS VERANDERD.

@Con: bedankt voor het linkje naar het eerdere topic uit 2013. Ook daar de aanbeveling van Parasol gevolgd en het bewuste bestandje verwijderd. En daarna weer geïnstalleerd. Er werd niet gerept over het door Parasol gesignaleerde bestandje userchanged config. Met zoekfunctie naar dit bestandje gezocht, maar zo'n bestand bestaat niet op de VUDUO.. Waarschijnlijk dat hij het had over een Enigma 1 box??

Er is in ieder geval één ding veranderd nu: Ik kan de box niet herstarten vanaf DBE. Maar goed, dat programma deed het toch al niet :mad:

Nog één vraag hier: wat wordt er exact bedoeld met een schone flash???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een schone flash wil zeggen een volledig nieuwe image op de VU.

 

En of dat dan VTI, OpenPLI of Blackhole is doet niet ter zake.

 

Maar bij een nieuwe installatie is het imo belangrijk te zorgen dat

er geen bestaande instellingen gebruikt kunnen worden.

 

Daar kan Tonskidutch meer over vertellen, een complete schone

installatie in dit geval. Wellicht moet je dan ook een bootloader

(opnieuw) installeren. Nogmaals, daar weet ik het fijne niet van.

 

Ik hoefde mij nooit druk te maken over oude gegevens en zat niet\

in de situatie waar jij in zit.

 

Maar op één ding heb je nog geen antwoord gegeven (volgens mij)

wat deed de VU bij de reparateur??

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Con,

 

Ja, was ik vergeten te melden. De box moest naar de reparateur omdat die alle kenmerken vertoonde van problemen met de C807. Dit was de tweede keer dat de box ter reparatie was aangeboden. 1e keer was de voeding stuk. Volgens de reparateur zal veel te wijten zijn aan plotselinge stroomuitval en piekspanningen. En hier in Fankrijk op het platteland valt de stroom nogal eens uit.

 

Overigens heeft de reparateur mij bericht dat hij niks aan de instellingen heeft veranderd.

 

Ik vraag me af, waarom niemand hier mij nog aangeraden heeft om de box naar de fabrieksinstellingen terug te zetten, of het ding uit het raam te flikkeren. Niet dat ik dat van plan ben hoor.

 

Ik wacht even op bericht van Tonskidutch over schone flash of de veelgeroemde terugkeer van wiz. Tot die tijd even rust in de tent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Goed, na ff 7 pagina's door geploegd te hebben zie ik dat nog niemand op het idee is gekomen om de Topic Starter in te laten loggen en het pasword eens te laten veranderen voor Root. Er staat mij nog iets bij dat als je pli flasht er geen password op de root account staat.

 

Dus HarryJohann, als je met putty port 21 telnet of port 22 ssh doet en inlogt als root, en bij password enter geeft wordt je dan binnen gelaten? Zo ja dan het commando "passwd" geven en er wel een password op zetten.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

:D nu na de koffie op te hebben zie ik eigenlijk maar 1 ding in jouw instellingen van DBE anders dan bij mij:

 

2015-05-31 12_20_48-Problemen met Dreambox Edit - Zenderlijsten en frequenties - Sat4all - Pale Moon.png

 

kijk eens of het verschil maakt als je eerst een lokale folder aangeeft waar de channellist spulleboel terecht moet komen en dan gewoon connecten en kijken of je je settingslists kan downloaden?

 

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

mss een rare maar staat de FTP server op je box wel aktief ?

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Pear

Werkt ook niet met verwijzing naar local file path

 

@Tonskidutch

#17 aangedragen oplossingen heb ik allemaal geprobeerd. Het strand allemaal op FTP poort 21. Kom er met FTP niet in.

 

Tot nog toe alle aangedragen testjes voor evt. oplossingen uitgevoerd. Niks helpt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij openvix staat dat onder netwerk

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zag elders nog een mogelijke oplossing, citaat:

 

ja, inmiddels werkt het had te maken met de tcp en udp poorten heb nu op allebei van 21 naar 21 open staan

en daarna moest ik m,n router opnieuw opstarten.

en toen werkte het direct.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan iemand mij vertellen hoe ik kan zien of de FTP poort op mijn box actief is of niet?

Ga naar: https://www.sat4all.com/forums/topic/334377-kan-niet-ftpn-naar-vu-solo-en-duo/?do=findComment&comment=2173687

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Pear

Werkt ook niet met verwijzing naar local file path

 

@Tonskidutch

#17 aangedragen oplossingen heb ik allemaal geprobeerd. Het strand allemaal op FTP poort 21. Kom er met FTP niet in.

 

Tot nog toe alle aangedragen testjes voor evt. oplossingen uitgevoerd. Niks helpt.

ik reageerde enkel op het commentaar van wiz

Carolina Carol Bela

Rosalia De Souza

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...