Ga naar inhoud


BPM auto's verdwijnt. Het tekort wordt nog gezocht...


Con

Aanbevolen berichten

Wat betreft de BPM: ik woon nu in Frankrijk, als ik zie wat mijn, in Nederland gekochte Opel Corsa, hier kost. Voor diezelfde prijs kan ik hier een diesel kopen, en nog geld over houden. En inderdaad de BPm wordt niet afgeschaft door goedheid van de Nederlandse regering, maar puur omdat Europa dat eist, dit ivm concurrentievervalsing.

Wat betreft de houderschapsbelasting, voorheen wegenbelasting. Rijd ik die 2500 km per jaar en moet net zoveel betalen aan die belasting als mijn buurman, die trouwens 60.000 km per jaar rijdt. Nooit begrepen dat systeem. In Frankrijk zit die belasting op de prijs aan de pomp; ik betaal trouwens €1,32 voor een liter 95 (24-05-2015).

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als Belgie, Duitsland, Frankrijk, Italie, Oostenrijk, Zwitserland tol heffen of gaan heffen, kan Nederland natuurlijk niet achterblijven.

Straks overal automatische tolpoorten en citytax (voorbeeld Londen) systemen. De camera's staan overal al.

De BPM wordt eenvoudig omgezet in rekening-rijden.

Geeft wel wat meer drukte op de sluipwegen om de heffing te ontwijken.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

de polen nog de belgen hebben dit veroorzaakt...

:whistle::grin:

 

die een BPM hebben ingevoerd en dus eigenlijk al sind decennia hebben het open markt mechanisme geweld aangedaan

(ik zeg niet ons verkracht)

 

maar dat staat dan tzt in de geschiedenisboekjes, als onderdeel van hoofdstuk 14; de burger uitknijpen tot het laatste druppeltje

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat betreft de houderschapsbelasting, voorheen wegenbelasting. Rijd ik die 2500 km per jaar en moet net zoveel betalen aan die belasting als mijn buurman, die trouwens 60.000 km per jaar rijdt. Nooit begrepen dat systeem.

Je rijdt 2500 km stel dat je auto 1 op 15 gebruikt = 166 liter x 76,6 cent accijns = 127,16 euro

je buurman rijdt 60.000 stel ook zijn auto gebruikt1 op 15 = 4000l x 76,7 cent accijns = 3064 euro

 

Je betaald beide wegenbelasting stel 480

Dus jij betaald 607,16 aan belasting

Je buurman betaald 3.544,00 aan belasting.

 

Dus denk dat je buurman dan toch ook wel flink meer betaald voor het gebruik van zijn auto.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu kun je nog wat van de BPM omzeilen door een wat oudere auto in het buitenland te kopen met weinig km's op de teller. 

De historische BPM berekening is slechts aan leeftijd gebonden en niet op het gebruik van de auto.

 

Bovendien geldt voor Duitse auto's dat de Dekra/Tuv keuring tegelijk dient als APK in Nederland.

 

Het kon niet uitblijven dat de BPM uiteindelijk zal moeten verdwijnen. Maar dat duurt nog wel even en van teruggave

van de nog resterende BPM zal zeker geen sprake zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Gerrit,

 

mijn betoog was dat de buurman net zoveel wegenbelasting betaald als ik. Maar hij rijdt wel 60.000 km wegen kapot, die weer gemaakt zullen moeten worden, en dat vanuit de wegenbelasting die hij betaalt.

Uiteraard heb je gelijk dat buurman ook belasting betaalt op benzine. Maar buurman vervuilt dus ook bijna 30 keer zoveel als mijn persoontje.

Maw het systeem is niet eerlijk, maar wel goed voor de overheid.

Stel je voor: wegenbelasting ophogen op de benzine. Krijgt de overheid evenveel centjes binnen als nu?, en zit hier een regelmatigheid is. Nu komt elk kwartaal wegenbelasting op de rekening van de overheid binnen. 

Zeg dat er twee kwartjes bovenop de benzineprijs komt, rijdt iedereen dan nog even veel en even regelmatig.

Pompen aan de grens kunnen wel sluiten, en nog meer Nederlanders zullen in Belgie en Duitsland gaan tanken.

Ik ben benieuwd wat de Nederlandse regering zal verzinnen om de inkomsten van de BPM te ondervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarom hebben ze het ook houderschapbelasting genoemd.

Je hebt een auto en of je hem nu gebruikt of niet daar betaal je voor.

Zelfs als je hem in de schuur neerzet, de wielen er onder weg haalt  en niet gebruikt mag je er nog voor betalen als je e.e.a.op wilt schorten oid.

 

Maar het zou inderdaad veel eerlijker zijn dat de belasting gewoon in de brandstof zit, dan betaald de gebruiker, maar de brandstofprijs nog meer verhogen dat zal niet gaan.

En zoals altijd als ergens een belasting wegvalt zal die ergens anders weer vandaan moeten komen. Dus er zal wel weer een handige judokus in beeld komen die nog ergens een belasting op weet te heffen zodat ze de inkomsten niet gaan missen.

 

Maar je hebt ook nog de keerzijde,  jij hebt een nieuwe auto gekocht en wel even 6000 euro aan BPM betaald.

Nu laten ze over 3 jaar de BPM vervallen waardoor diezelfde auto plots 6000 euro goedkoper wordt.

Wat denk je dat er dan gebeurd met de waarde van je 2e hands auto die je op dat moment in wilt gaan ruilen? :sick:

Dan kunnen ze wel zeggen "ja maar je nieuwe auto is ook zoveel goedkoper" maar je zult dus wel even 6000 euro extra over die 3 jaar af moeten schrijven waardoor het auto rijden wel heel erg duur wordt.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...