Ga naar inhoud


Canaldigitaal zenders werken niet op TF7700HDPVR met E2 van HDMU


yuri62

Aanbevolen berichten

Ik heb na reparatie van de print (vervangen van alle condensatoren) E2 van HDMU op de 7700 laten zetten.

Ik heb de ontvanger meer dan 2 jaar niet gebruikt, en wil deze weer in gebruik nemen.

Ik heb fastscan gedraaid alles zenders zitten er in, maar ik kan de canal digitaal zenders niet ontvangen (geeft aan dat afstemmen mislukt), alle andere zenders op 19 en 23 kan ik wel ontvangen op HD zenders na. Ik krijg ook bij een aantal zenders de melding Geen data op de transponder (timeout reading PAT)

Ik heb een originele canal digitaal CI die DVB/MPEG2 decodeert, dus mogelijk dat ik een andere CI moet hebben? Zal het aanschaffen van een andere CI soelaas bieden waardoor alles opgelost is?

 

Never drive faster then your guardian angel can fly.

 

Murphy's law slaat altijd toe, wanneer dat is nooit bekend, maar het gebeurt, hoe dan ook!

Link naar reactie
Delen op andere sites


de ongecondeerde zenders zoals duits/frans ed die doen het gewoon zonder cam, de andere (duitse0 HD zenders lijken allemaal te werken. Mogelijk is de receiver niet goed ingesteld mbt LNB/sateliet. Ik heb een dubbelkop quad van CD die op de ordinaire philips HD ontvanger wel werkt. Hoe moet ik dan de CCcam daar werkend krijgen zoals er geopperd wordt.

Er zit een Enigma versie op van 15 Jan 2014

aangepast door yuri62

Never drive faster then your guardian angel can fly.

 

Murphy's law slaat altijd toe, wanneer dat is nooit bekend, maar het gebeurt, hoe dan ook!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is het geen kaartprobleem, omdat je meld afstemmmen mislukt. Heb je al geprobeerd handmatig de zenders in te laden, via een bekende site waar alle frequentie en andere gegevens opstaan?

Je spreekt over een andere ontvanger waar het wel werkt. Als die verschillend staan opgesteld, kan je ze eens wisellen van plaats. Als het probleem daar ook aanhoud, dan is het de ontvanger. Werkt de ontvanger wel op de andere plaatst, dan is de bekabeling nazien de boodschap.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de ontvanger weer in "fabrieksinstellingen" gezet en van voor af aan begonnen, en tijdens het zoeken op astra 3 geeft tie aan dat er geen zenders gevonden zijn. Op de oude philips heb ik wel de astra 3.

Ik zal de kabels eens omwisselen, misschien dat dat helpt, we proberen alles, evt opnieuw inlezen/handmatig invoeren.

aangepast door yuri62

Never drive faster then your guardian angel can fly.

 

Murphy's law slaat altijd toe, wanneer dat is nooit bekend, maar het gebeurt, hoe dan ook!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Opnieuw zenders gezocht op astra 3 en hij heeft er 267 gevonden dus dat is gelukt, ik kan ook alle info zien van de zenders, dus dat zou nu goed moeten zijn, maar wederom geeft tie aan dat er niet afgesteld kan worden, als ik op een willekeurige zender afstem, ik zie dus niets, en radio zenders doen het ook niet. verder onderzoeken wat het probleem is/veroorzaakt.

Never drive faster then your guardian angel can fly.

 

Murphy's law slaat altijd toe, wanneer dat is nooit bekend, maar het gebeurt, hoe dan ook!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn weten is de ondersteuning voor CAMs op de tf77xxhdpvr met Enigma2 altijd buggy geweest.

Ik zou daar dan ook niet 100% op vertrouwen, zeker als je nog een E2-ontvanger in je netwerk hebt staan. Dan kan je beter met Oscam een verbinding maken.

 

Wat betreft de kanalen op 23,5: Ik heb al meermalen gehad dat ik de kanalen kopieerde naar dit apparaat, en dat hij vervolgens het bericht gaf "afstemmen mislukt". Handmatig inlezen van dezelfde transponder zorgde ervoor dat het wel weer werkte (ik had volgens mij toen navigatie aan, en de roll-off op 0.25 moeten zetten).

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

.

aangepast door yuri62

Never drive faster then your guardian angel can fly.

 

Murphy's law slaat altijd toe, wanneer dat is nooit bekend, maar het gebeurt, hoe dan ook!

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, ik ga hem weer opnieuw installeren, want hij wil nog steeds niet de zenders van de 23,5 spelen, kabels omgezt en ook een andere cam geprobeerd dat werkt ook niet. Tijdens installatie kan ik kiezen voor softcamtype: camd3, gbox, incubus, mgcamd, oscam10615, oscam10615libusb, oscam6666, oscam7888, vizcam.v1.19, welke softcam moet ik installeren?

Never drive faster then your guardian angel can fly.

 

Murphy's law slaat altijd toe, wanneer dat is nooit bekend, maar het gebeurt, hoe dan ook!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke softcam je installeert, maakt op zich niet veel uit. Als je maar met het zelfde protocol naar je andere ontvanger verbindt. Je kan voor de zekerheid kiezen voor OScam, omdat die een hele hoop andere protocollen aankan, zoals bijv. CCCam.

Neem dan bijvoorbeeld oscam10615. Kijk vervolgens even in het oscam-subforum ( https://www.sat4all.com/forums/forum/65-oscam/) voor de juiste instellingen (je moet beide ontvangers instellen).

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Heren, ik heb werkelijk van alles uitgeprobeerd en niets werkt, ik krijg geen astra 3 signaal binnen. vreemd want als ik de philips decoder aansluit werkt 23,5 wel, zal dus wel met de instellingen te maken hebben en die heb ik vanuit opnieuw installeren niet aangepast dus dat zou voor zover ik weet goed moeten zijn, beide tuners zijn exact hetzelfde ingesteld het bleek dat dat een voorwaarde op correcte werking moet zijn, ik heb op de LNB gemeten en heb op astra 1 en astra 3 13,5 dB signaal dus dat is meer dan genoeg. Op een één of andere manier wil die de astra 3 niet op de topfield pakken, vreemd want ik zie wel welke HD zenders er zitten, welke programma's er bezig zijn en de tijdsduur van de programma's. Op de astra 1 krijg ik alle zenders behalve de nederlandse canal digitaal. Ik weet het niet meer, ik geef het op.

aangepast door yuri62

Never drive faster then your guardian angel can fly.

 

Murphy's law slaat altijd toe, wanneer dat is nooit bekend, maar het gebeurt, hoe dan ook!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Je haalt dingen door elkaar.. Je ontvangt weliswaar de kanalen van Astra1 en Astra3 maar hij decodeert ze niet. Dat wil zeggen dat je softcam niet correct werkt. Je kan als test even een CI module pakken. Je kaart erin en kijken of deze dan wel werken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tuner config na kijken staat niet goed.

Of zenderlijst laden met dreambox edit oid na het inlezen even de ontvanger,

aan en uit zetten met de stekker of power knop.

Reload settings werkt denk ik niet goed daardoor krijg je de melding dat de zender niet werkt.

aangepast door alles is simpel
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij het checken van signaal heb ik +80% op astra 1 en 0% op astra 3, dus hij ontvangt daar niets. Bij het zenderzoeken op de astra 3 ziet hij geen zenders.

Ook heb ik een andere cam geprobeerd werkt niet. De ontvanger geeft aan dat er geen signaal van de astra 3 is omdat hij niet kan afstemmen.

Dus mogelijk tuner config niet goed zoals eerder aangegeven, en decodering van CD SD zenders werkt dus blijkbaar ook niet

Never drive faster then your guardian angel can fly.

 

Murphy's law slaat altijd toe, wanneer dat is nooit bekend, maar het gebeurt, hoe dan ook!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...