Ga naar inhoud


Probleem met USB poorten in Boot Camp met Windows 7


Jürgen

Aanbevolen berichten

Ik vermoed dat in de satfinder kabel een usb naar serial converter zit gezien aangezien ik via de gebruiksaanwijzing kon zien dat er via een compoort verbinding gemaakt wordt. In heel veel gevallen is deze omzetter van prolific, maar dat zou je moeten kunnen zien in de driver.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ok, daar kan ik nog wel inkomen omdat het vorige type Schwaiger SF 9000 inderdaad nog via een seriële kabel aangesloten moest worden.

Ik krijg dus ook zoals ik al schreef de foutmelding 'Geen COM poort' gevonden.

 

Maar hoe zit het dan met Odin en de Samsung Galaxy S4 (i9505) Smartphone?

Dit heeft naar mijn mening toch niets met een seriële omzetter te maken.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, dat lijkt me inderdaad niet.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed dat in de satfinder kabel een usb naar serial converter zit gezien aangezien ik via de gebruiksaanwijzing kon zien dat er via een compoort verbinding gemaakt wordt. In heel veel gevallen is deze omzetter van prolific, maar dat zou je moeten kunnen zien in de driver.

 

Ik heb op mijn oude Acer laptop Windows 7 Home Premium geïnstalleerd en daarna mijn Schwaiger SF 9002 Satfinder met de daarbij behorende USB kabel aangesloten.

Zodra dit gebeurd was werd door Windows 7 na een passende driver gezocht en wel voor het apparaat FT232R USB UART maar niet gevonden, dus niet gek dat het onder Boot Camp niet kon functioneren.

Ik probeer nu eerst dit probleem onder Windows 7 op te lossen maar daarvoor start ik wel een nieuwe topic in de Windows rubriek.

 

 

Daarna zal het ook wel onder Boot Camp lukken.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Heb je dit al bekeken?

 

https://jodin3.casual-dev.com

 

Via deze website kan je je telefoon rooten via de webbrowser. Odin online dus.

Werk op zowel Windows, Linux als OS X

 

Meer uitleg: 

 

Misschien een beetje OT maar als ik de link in Safari aanklik (Google Chrome wordt niet ondersteund) krijg ik de onderstaande meldung

 

JavaFX application requires a recent Java runtime. Please download and install the latest JRE from java.com

 

Hierna de meest recente versie Java 8 Update 45 gedownload en geïnstalleerd.

Nadat ik de link https://jodin3.casual-dev.com opnieuw heb opgestart krijg ik nu de volgende melding

 

JavaFX 2.0 is required to view this content but JavaFX is currently unsupported on this platform.

Please consult the JavaFX documentation for list of supported platforms.

 

welk nu waarschijnlijk betekend dat JavaFX2.0 op OS X Yosemite niet wordt ondersteund.

Iemand een idee?

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...