Ga naar inhoud


Windows 10 released (Pop-up)


Penthe

Aanbevolen berichten


Je kunt eens kijken wat de upgrade assistent van Windows 8.1 je vertelt. Dan heb je iets meer info

 

http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows-8/upgrade-assistant-download-online-faq

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je.

Zou een plausibele verklaring zijn waarom het icoontje niet uit zich zelf verscheen.

In dat geval blijft het vreemd dat je MS kunt overrulen door een kunstgreep uit te halen om het symbooltje uit de krochten van het OS tevoorschijn te halen.

Maar ik snap zo veel dingen niet.....

 

Een dezer dagen maar eens naar de zolder om een ander oud beestje (3,2GHz) uit te proberen.

Het blijft me boeien

 

@winwiz: miste jouw reactie tijdens het schrijven; ga ik graag uit proberen

aangepast door hansputters
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben benieuwd. Hij is al wel een jaar of 12-13 oud.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Expeditie zolder voltooid en het andere oudje Pentium 4/3,2 Ghz uit 2004) werkend gekregen.

Het hierboven vermelde stappenplan resulteerde ook hier in een verschijnend Windows-10 symbooltje.

Echter.... het conformiteitsrapport is, om de een of andere duistere (MS) reden, nu niet beschikbaar.

 

De volgende stap is de 8.1 check van @Winwiz........

Eerst maar eens een koude douche nemen.

B.t.w. ik kan me niet heugen de PC-koeling zo hard te hebben horen werken

 

Wordt vervolgd

 

update:  me toch maar bedacht en gelijk de 8.1. check gedaan...

Resultaat:  de processor geen geen ondersteuning voor NX!

 

dank je wel @winwiz voor je advies!

Het oudje draait ondanks de (vorig jaar vernieuwde) loeiende koeling verdraaid soepel maar gebruik wel een USB-stickje als readyboost

 

Zo en nu maar richting douche voordat deze aspirant-bejaarde smelt

aangepast door hansputters
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die oude P IV gebruiken ook enorm veel stroom en kunnen erg heet worden. De PC Koeling zal het best lastig hebben nu.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard haalt een BIOS upgrade niets uit als je hardware niet voldoet voor Windows 10, en voor de ondersteuning van Windows 7 stopt zullen ze vast wel hun laatste adem al uitgeblazen hebben tot zover kun je dus nog vooruit. Ik zelf heb nog 3 VIsta laptops staan waarvan er 2 naar Windows 7 gezet zijn in 2009 deze zullen verder nergens anders meer van voorzien worden aangezien ze prima werken onder Windows 7, never change a winning team.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon ter info :

 

De upgrade van Windows 7 naar Windows 10 build 10162 gebeurde probleemloos op een oude Dell Dimension E520.

Mijn Video card is een Radeon HD 5450.

 

Geen enkel probleem met compatibiliteit, snelheid, stabiliteit of wat dan ook.

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Pluizebol, bedankt voor je reactie.

Heb je vooraf gekeken of je PC geschikt was volgens Microsoft?

En zo ja, was er ook een melding te zien zoals bij mijn oudjes?

 

Ik kreeg de uitnodiging om de upgrade van Win7 naar Win10 te doen, dus heb ik aangenomen dat het wel goed zou gaan zonder eerst een compat-test te doen.

En het liep inderdaad gesmeerd zonder geknoei of moeilijke toestanden.

Ben er nu al een paar dagen mee aan het testen en ik vond tot nu toe niets wat ik in Win7 wel of beter kon.

Mijn oudje loopt zeker even snel en vlot als met Win7.

Het booten is veel sneller in Win10 (ong. 15s ipv 30s met Win7).

 

PS. Mijn Dell kocht ik destijds met Vista,en ik deed een upgrade naar Win7 wanneer die beschikbaar kwam.

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...