Ga naar inhoud


Windows 10 released (Pop-up)


Penthe

Aanbevolen berichten


In het gloednieuwe nummer van de Digitaalgids is een artikeltje gewijd aan Windows 10 .

Men stelt dat een computer voor dit OS geschikt is als deze voorheen probleemloos draaide op de voorgangers 8(.1) en/of 7.

 

Nu kraait de Consumentenbond wel vaker onzin uit maar zou er een kern van waarheid in kunnen zitten?

En zo ja, zou het mogelijk zijn W-10 installeren ondanks de MS-waarschuwing dat de CPU in mijn geval ongeschikt is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom probeer je het niet gewoon. Je kunt de laatst uitgebrachte gewoon bij MS downloaden. Oordeel zelf hoe het loopt, desnoods even een ander harde schijfje inbouwen of natuurlijk beter een SSD.

 

En ja, als de laptop of pc Windows 7 en nieuwer aan kan, zal Windows 10 in principe ook geen problemen hoeven te geven.

 

Zie bijvoorbeeld ook hier https://www.sat4all.com/forums/topic/346765-windows-10-released-pop-up/?p=2315229

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een acer travelmate 5530 draait windows 10 perfect, al zit er wel 1 Gb geheugen bij, nu 3 GB.

2 drivers moeten doen, eentje van de fingerprints en de sd kaartlezer.

In mijn ogen beter of laat ik zeggen gebruiksvriendelijker dan windows 8.1  :)

AVG antivirus is niet z'n ding, gebruikt 63% processorkracht continu.

misschien steek ik er ooit een ssd in.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een acer travelmate 5530 draait windows 10 perfect, al zit er wel 1 Gb geheugen bij, nu 3 GB.

2 drivers moeten doen, eentje van de fingerprints en de sd kaartlezer.

In mijn ogen beter of laat ik zeggen gebruiksvriendelijker dan windows 8.1  :)

AVG antivirus is niet z'n ding, gebruikt 63% processorkracht continu.

misschien steek ik er ooit een ssd in.

 

Ik heb nog een 8 jaar oude Acer Travelmate 6465WLMib met een Intel Core 2 Mobile T7200 2GHz processor en 4 GB geheugen. waarop sinds het begin van het Windows 10 Insider programma Windows 10 probleemloos draait.

Heb daarin een Samsung 250 Gb SSD geïnstalleerd en je staat versteld hoe razend snel alles functioneert en zeker de opstarttijd.

 

Ik neem aan dat Windows 10 zijn eigen Defender heeft net zoals 8.1 en daardoor geen enkel ander antivirus programma noodzakelijk is.

 

Windows Defender doet het prima daardoor is een ander antivirus programma eigenlijk overbodig.

 

Klopt, Windows Defender wordt standaard geïnstalleerd en wordt regelmatig ge-updated.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prijzen Windows 10:

 

Voor Windows 10 Home 64-bit NL wordt gemiddeld € 110,- gevraagd en voor de Pro-versie € 40,- meer. Voor de 32-bit versies vinden we vergelijkbare prijzen terug. De verschillen tussen de Home- en Pro-uitvoeringen deden we al eens eerder uit de doeken. Veel gebruikers hoeven dankzij het gratis upgrade-programma natuurlijk helemaal niets te betalen voor Windows 10.

 

http://nl.hardware.info/nieuws/44376/prijzen-windows-10-home-en-pro-duiken-op

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@winwiz: ja, ik ga het gewoon uitproberen en sla geen acht op de waarschuwing.

Eerste voorbereidingen zijn al begonnen, beide oudjes (waarvan een w-7 zal behouden) staan nu gebroederlijk naast elkaar en zijn aangesloten op een KVM-switch die ik nog ergens had.

 

Nog een opmerking over Defender dan: in de Digitaalgids kwam die ook ter sprake en men was er niet bepaald lovend over

 

Overigens ken ik de CPU-belasting van antivirusscanner maar al te goed; mijn -betaalde- Kaspersky Internet Security 2015 heeft er ook een handje van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Defender is niet de beste oplossing inderdaad. Het kan redelijk de boel schoonhouden als je een schone pc hebt, maar is zeer slecht in het cleanen van besmette bestanden.

 

Zelf gebruik ik Eset en ik merk helemaal niets van een belasting. Uiteraard zijn er meerdere goede oplossingen. 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Microsoft blijft vaag over licentievoorwaarden en verlies aan omzet

 

Om te beginnen kiest Microsoft ervoor om Windows 10 het eerste jaar gratis weg te geven aan klanten met een Windows 7 of Windows 8-licentie, dat valt nog te scharen onder een eenmalige verliespost. Hierdoor kan het bedrijf wel sneller afscheid nemen van oude Windows-versies wat uiteindelijk weer een flinke kostenbesparing zal opleveren. 

 

http://www.techzine.nl/nieuws/41547/microsoft-blijft-vaag-over-licentievoorwaarden-en-verlies-aan-omzet.html

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag begon Windows 8.1 weer wat te updaten en na een herstart kwam die melding weer om Windows 10 te reserveren, deze KB3035583 had ik er al een keer afgegooid en daarna verborgen maar schijnbaar heeft Microsoft daar gewoon lak aan.

 

Dus weer eraf gegooid en weer verborgen, en hopelijk blijft hij nu weg totdat ik zelf bepaal wanneer ik hem wil installeren.

 

 

Dat vage van Microsoft over de licentievoorwaarden van Windows 10 bevalt mij niet, daar wil ik zelf eerst duidelijkheid over hebben voor ik een eventuele beslissing maakt het te installeren, en ik denk dat ik niet de enige ben die daar zo over denkt dus gaat toch echt niet alles per direct over naar Windows 10. Ik blijf denken dat er ergens een addertje onder het gras zit en daar kan ik weinig aan doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja en? Ik wil niet upgraden wanneer Microsoft dat wil, ik wil gewoon afwachten en ondertussen niet gestoord worden door Microsoft. En aangezien niets meer gratis is op deze wereld wil ik eerst weten wat voor addertje er onder het gras zit voor de gene die Windows 10 gratis krijgen.

 

We weten al 2 dingen iedere gebruiker die Windows 10 gratis krijgt wordt ongewild een beta tester voor de updates, en deze updates kun je NIET uitzetten.

 

Zodra Windows 10 gereleased is komen de verhalen wel naar boven en kan ik mijn beslissing te upgraden op een later tijdstip bepalen.

 

Op mijn windows 7 laptops was de verborgen update ook niet meer verborgen en stond weer klaar om geinstalleerd te worden, in dit geval was ik de installatie voor en heb ik de bewuste update weer verborgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een MSI laptop met voorgeinstalleerde W8.

Als W10 erop wordt gezet en het systeem crasht een

keer, moet ik dan eerst weer de laptop terugzetten

naar W8 en daarna upgraden naar W10?

 

Hoe werkt dat?

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...