Ga naar inhoud


Windows 10 released (Pop-up)


Penthe

Aanbevolen berichten

Ik heb het volgende besloten en voorlopig gedaan :

 

Ik heb mijn upgrade gereserveerd

Als de tijd gekomen is om inderdaad te upgraden zal ik:

 

1. een image maken van mijn laatste goed werkende Windows 7 installatie zodat ik die later terug kan installeren indien Windows 10 tegenvalt qua gebruikersvriendelijkheid, compatibiliteit, prijs op termijn, enz enz.

Natuurlijk heb ik Windows zelf en al mijn data, instellingen, enz perfect van elkaar gescheiden zodat een upgrade of downgrade van Windows geen invloed heeft of mijn data.

2. de upgrade doen.

3. Terug keren naar Windows 7 indien er mij wat dan ook niet bevalt in Windows 10.

 

Het voorgaande heb ik al ettelijke keren probleemloos gedaan (upgrade and/of downgrade) tussen Windows XP en Vista, tussen Vista en 7, en dat ga ik nu weer doen tussen 7 en 10.

 

M.a.w. ik snap de terughoudendheid, het a-priori negativisme, en de vele (soms vergezochte ) vreselijke ramp-vermoedens in deze draad niet.

 

Ik was in het begin van de W10 previews hééél negatief ! echt waar !

Maar in de laatste builds begint het ware gelaat van W10 zich te tonen ...... en ik vind het echt wel goed.

Ik ga de uitdaging aan maar ik zal mij op voorhand veilig stellen ( image backup).

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kijk dat is prima.

 

Bij iedereen die ik geholpen heb naar 8.1 was het enige wat ik vroeg om het 2-4 weken de kans te geven. In het begin is een en ander puur wennen en zoek je je misschien rot naar sommige dingen. Niemand wilde terug naar Windows 7 na die paar weken "verplichte" gewenning.

 

Overstappen van Windows 8.1 naar Windows 10 is ook weer een behoorlijke stap

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

ik heb die startknop nog geen moment gemist. Veel gebruikte programma's heb ik gepind op de taskbar, de minder vaak gebruikte staan op het start scherm, en staat het daar niet dant tik ik de naam van het programma in en dan vind ik hem in no time.

 

Ik wil best overstappen naar windows 10, maar ik hoef nu nog niet zo'n pop-up die mij een reservering van windows 10 aanbiedt. Is windows 10 straks uitverkocht dan? Enige wat ik me kan voorstellen is dat men alvast wil weten hoevel 100.000.000 gebruikers het zullen gaan downloaden en installeren, maar ik hoef niet zo nodig naar 10 zodra het beschikbaar is, 8.1 werkt ook prima. Daarnaast zou ik graag installatie media hebben zodat ik niet met 1 mbps het moet downloaden op alle desktops, laptops en tablets. Maar goed, ik ga het zien zodra het beschikbaar komt. Wat ik er zo mee getest heb met de test versie zag het er allemaal redelijk vertrouwd en werkbaar uit.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kijk over een maand of 6 a 7 wel een keer of het de moeite loont te upgraden van 8.1 naar 10. Ik heb 8.1 eindelijk een beetje naar mijn zin kunnen maken door heel die app omgeving zo´n beetje te verbannen. Daarnaast wil ik gewoon weten wat Microsoft achter de hand houd want van die geheimzinnigheid ben ik niet echt gediend. En dat ze het zelf nog niet weten geloof ik niet, er zal best wel een plan in de kluis liggen die wij gewoonweg niet mogen weten tot Windows 10 een jaar oud is.

 

Maar ik ben dan ook echt nooit een echte fan Van Microsoft geweest, mijn eerste PC kwam pas na het Amiga tijdperk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Windows 10 wordt een gratis upgrade voor Windows 7 - 8 - 8.1 computers gedurende het eerste jaar na de release op 29 juli.

 

Updates en nieuwe feature zullen gratis zijn en gratis blijven : zie de volgende link (in het Engels).

 

http://www.neowin.net/news/fyi-microsoft-will-not-charge-for-feature-or-functionality-updates-for-windows-10

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is mij al bekend, maar van gratis weg geven kan een bedrijf niet bestaan.

 

Wat wordt het dan volgens jou wel ?

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

jawel hoor, dat doen die linuxers ook allemaal. Gratis software, maar de consultancy en diensten er omheen daar bestaan ze van. Het verdien model van microsoft is aan het veranderen en beweegt zich langzaam maar zeker in die richting. Ik vind het een goed idee. Nu nog gewoon lokale windows mirrors net als linux en gewoon een netwerk installatie uitvoeren zodat je in een keer windows 10 kan instaleren met de laatste updates erbij. Als windows 10 toch gratis is moet dat gewoon kunnen.

 

En geen gezeik met als je een keer je hardware wijzigt met activeren enzo :)

 

Overigens is een windows licentie voor een tablet met bing ook gratis, daar hoef je ook niet apart voor te betalen, dus ze zijn er al mee begonnen!

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verschil is enkel dat je met Linux non commercieel kunt kiezen(zijn er zat ook commercieel) en dat Windows altijd commercieel zal blijven. Ik zit toch al een beetje in dubio wat dat betrefd want ik heb me een fijn Linux Mint systeem draaien die alles doet wat ik wil doen en op een veel minder snel systeem toch 3x zo snel is als Windows 8.1. Ook het geheugen wordt slimmer gebruikt zonder oeverloos dingen die je niet gebruikt te gaan cachen.

 

Ik weet nog niet zo zeker dat het verdien model van Microsoft zo zal gaan als jij aangeeft, logish nadenken is namelijk nog nooit een sterk punt van Microsoft geweest. Het zou mooi zijn als het wel zo zou gaan als jij dat aangeeft daarom neem ik een afwachtende houding aan en zie wel wat er in het nieuws verschijnt en wat er geschreven wordt door de Windows 10 gebruikers. Aan de hand daarvan kan ik dan misschien uiteindelijk een beslissing maken over te stappen van 8.1 naar 10.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zal me netjes gezegd aan de anus oxideren wat ze er mee voor hebben.

Ik las op tweakers iets van een nieuw programmeer platform zodat de apps compatible zijn met hun phone en tablet os zodat er wat meer voor ontwikkeld gaat worden. Hierdoor hopen ze ook in die phone en tablet markt poot aan de grond te krijgen waar dat tot op heden gruwelijk mislukt is.

 

Ik heb het gepopup even op een andere (standaard windows) manier uitgeschakeld:

 

 

post-31470-0-45592800-1433193645_thumb.png

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, heb het even getest en je hebt gelijk. Slecht hoor dat ze zonder dat de gebruiker dat wil de instellingen voor de traybar van GWX restoren.

Enfin, inmiddels ook KB3035583 verwijderd, want ik heb ook de schurft aan dat pusherige gedrag!

aangepast door theparasol
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...