Ga naar inhoud


Windows 10 released (Pop-up)


Penthe

Aanbevolen berichten

Voor de twijfelaars die Windows 8.1 gebruiken (of Windows 7)

 

Je kunt na de upgrade zonder problemen gedurende de eerste maand terug.

 

startmenu5.jpg

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dan nog blijven mijn 100% functionerende Windows 7 laptops zo zoals ze zijn, daar komt verders geen nieuwere versie meer op.

 

Met mijn Windows 8.1 is het weer een ander verhaal, daar zou ik een upgrade kunnen overwegen. Maar voor nu kijk ik eerst wat er na 29 juli gaat gebeuren, maar dat je terug kan is wat dat betrefd toch een aardig gebaar van Microsoft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kreeg vannacht deze mail, zie bijlage, een pdf bestand.

 

U hebt Windows 10 gereserveerd.pdf

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag dus, of anders.....

 

http://www.zdnet.be/nieuws/168962/windows-10-niet-voor-iedereen-beschikbaar-op-29-juli/

 

Microsoft gaat behoorlijk ver om klanten over te halen om op de Windows 10-trein te springen. Wie Windows 7 of 8.1 draait, kan tot 29 juli 2016 gratis upgraden. En die doelgroep heeft inmiddels ook via Windows Update een officiële uitnodiging ontvangen die nu als een in het wit uitgevoerd Windows-vlaggetje op je taakbalk geprikt is.

Maar is het ook echt verstandig om die uitnodiging te accepteren? Er vallen zeker 10 redenen te bedenken om dat toch maar niet te doen.

  1. Je pc draait prima: 'If it ain't broke, don't fix it' geldt ook voor computers. Het aanbrengen van veranderingen in de configuratie kan onverwachte gevolgen hebben. Misschien geen onoplosbare problemen, maar pc-problemen consumeren in de regel wel heel wat tijd.
  2. Je hebt geen zin in nog maar eens een nieuwe interface: In Windows 10 keert het startmenu terug dat we allemaal kennen uit Windows-versies voor Windows 8. Maar daarmee is niet gezegd dat alles in Windows 10 net zo werkt als in Windows 7 of zoals in Windows 8.1. Wie overstapt naar een nieuwe Windows-variant moet accepteren dat hij zich af en toe mispakt op zoek naar een bepaalde functie.
  3. Je bent huiverig voor vastlopers en storingen: Windows 10 lijkt nog niet helemaal klaar. Microsoft heeft de laatste weken aan een hoog tempo nieuwe tussenversies - zogenaamde builds - uitgebracht, en dat liep niet altijd van een leien dakje. Afgelopen weekend lanceerde Microsoft een update voor de insiders die Windows 10 testen, die onder bepaalde omstandigheden de Verkenner liet vastlopen. Met Intel werkte Microsoft nog te elfder ure aan een bug waardoor Windows 10 zowaar 10 procent van het accuvermogen van mobiele apparaten verspilde. De nieuwe browser Edge lijkt ook nog wel wat oplapwerk te kunnen gebruiken. Symantec, bekend van de Norton-beveiligingsproducten, ontraadt het gebruik van deze browser zelfs omdat hij geen extensies ondersteunt; Norton Antivirus maakt gebruik van extensies om het websurfen veiliger te maken.
  4. Je vreest problemen door de gedwongen updates: Met Windows 10 kunnen gebruikers niet meer kiezen of ze een update willen accepteren: Microsoft wil zijn Windows 10-platform zo veel mogelijk gelijktrekken. De ervaringen van de insiders leren dat langs deze weg ook updates verspreid worden die voor problemen zorgen. Dat geldt met name voor updates van de devicedrivers. Nvidia lanceerde bijvoorbeeld onlangs nog devicedrivers die enkele insiders tot wanhoop dreven.
  5. Je gebruikt applicaties die niet klaar zijn voor Windows 10: Mainstream-applicaties zullen ongetwijfeld draaien op Windows 10. Maar sommige softwareontwikkelaars zullen hun applicatie niet op tijd geschikt hebben gemaakt voor Windows 10. Check dat dus eerst, en let vooral op wanneer je op je eigen pc of laptop werkt met de zakelijke toepassingen van je bedrijf. Daar is het risico op problemen het grootst.
  6. Je gebruikt oude randapparatuur: Wie oude randapparatuur heeft staan, kan er niet van uitgaan dat die zonder problemen of überhaupt werkt onder Windows 10. Ondersteuning van floppy drives vervalt; daarvoor moet men te rade bij de leverancier van de drive.
  7. Je systeem zit op het randje van wat Windows 10 vergt: Een pc die Windows 7 kan draaien, kan ook Windows 10 aan. Maar het is niet gezegd dat je systeem lekker draait als het net aan de minimumeisen voldoet. Zelfs met 2 gigabyte RAM draait Windows 7 al niet vlot. Nieuwe functies zoals de spraakassistent Cortana zullen - eenmaal beschikbaar in het Nederlands - allicht ook niet draaien op systemen die nu net nog Windows 7 aankunnen.
  8. Je bent gehecht aan onderdelen die verdwijnen: In Windows 10 verdwijnen de desktop gadgets die in Windows 7 geïntroduceerd werden, en ook het Windows Media Center is verdwenen. Wie daaraan gehecht is, stapt dus beter niet over. Ook een DVD-speler ontbreekt. Die wordt nog wel toegevoegd, maar tot die tijd moet men daarvoor software van een andere partij gebruiken.
  9. Je kan maar een maand downgraden: In de Technical Preview zat een optie om makkelijk terug te gaan naar de vorige versie van Windows die je gebruikte. In de meest recente builds is die verdwenen. In een toelichting op het verdwijnen van die optie zei Microsoft dat het wel mogelijk zal zijn om terug te schakelen, maar dat dat dan binnen een maand moet gebeuren. Hoe dat precies in zijn werk gaat, is onduidelijk. Maar dat je daar nog eens zo lang mee bezig bent als met de installatie, lijkt waarschijnlijk.
  10. Je zit niet op een schopstoel: Windows 7 en 8 worden nog lange tijd ondersteund. Windows 7 - als je Service Pack 1 hebt geïnstalleerd - tot 14 januari 2020, Windows 8.1 tot 10 januari 2023. Dat is waarschijnlijk langer dan de levensduur van je huidige pc of laptop; de kans dat je later alsnog Windows 10 moet kopen kan je dus meteen uitsluiten.

Het goede nieuws voor Windows-gebruikers die niet, of niet snel naar Windows 10 willen overstappen, is dat tijdens de eerste golf alleen de testers de nieuwe versie krijgen, en de kopers van een nieuwe pc met Windows 10. Je kunt dus even de kat uit de boom kijken. Als je er toch oren naar hebt - of krijgt - wacht dan niet langer dan tot 28 juli 2016, want daarna is de overstap naar Windows 10 ook voor gebruikers van Windows 7 en 8.1 niet gratis meer.

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja... als je win 10 toch wil hebben, kan je uiteraard updaten, maar vóór het updaten maak je dan een volledige image van je systeem met bv Acronis backup....  na de update maak je er ook weer eentje, en je hebt vanaf dan de 2 systemen ter beschikking volgens mij... want je kan gewoon omwisselen als je daar zin in hebt.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt Windows 10 ook reserveren het laten downloaden en het nog niet installeren totdat je zekerheid hebt. Dat beetje ruimte wat de download in beslag neemt kan iedereen wel missen en zodra je het wel wilt installeren kun je gelijk beginnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat voor zekerheid wil je dan?  Dat alles perfect zal werken? Geen kinderziektes?  Ik zou zeggen koop een kladblok en potlood. O nee, de punt kan breken....  ook niet goed.........

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou nou zo negatief bedoelde ik het niet, mijn bericht was meer gericht aan de twijfelaars. Niets is perfect op deze wereld en zal dat ook nooit zijn.

 

NIet iedereen is zo overtuigd dat Windows 10 het Windows OS is wat je moet gaan gebruiken, deze mensen gaan pas over de streep als ze meer zekerheid hebben dat alles werkt zoals ze dat verwachten. Dit heeft Microsoft zelf veroorzaakt door niet al te beste eerdere Windows releases.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wacht nog een poosje, de update is uitgezet, benieuwd naar de ervaringen ben ik wel.

Eerdere ervaringen met MS nopen tot voorzichtigheid, en speciale software die hier in gebruik is vraagt extra aandacht i.v.m een nieuw O.S.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De enige manier om zeker te weten dat alles voor jouw setup goed werkt is door het te installeren. Windows moet op zoveel verschillende systemen kunnen draaien dat je bijna onmogelijk van anderen uit kunt gaan. De grotere problemen worden er al uitgehaald door de insiders. Die hebben aan de preview meegedaan en kunnen alle updates als eerste ontvangen. Problemen worden op die manier grotendeels ondervangen voordat het naar de "meute" gaat

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel computers zijn vandaag al begonnen met het binnenhalen van Windows 10, ik ziet dit hier ook gebeuren want heb stiekum toch op 1 laptop Windows 10 gereserveerd, toch stuit die laptop op het probleem dat Windows 10 er wel op kan draaien maar dat de taalpaketten opnieuw moeten worden geinstalleert zodra Windows 10 is geinstalleert, en laat ik daar juist al weken lang grappen over maken dat Microsoft een omgezet systeem niet eens kan voorzien van de taal die het draait :) Erg dom.

 

post-32875-0-36001300-1438119265_thumb.jpg

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen loopt Google vol met hits wat betrefd dit probleem, ze hadden alle tijd en dan krijg je zo´n super domme fout.

 

Sommigen kunnen het oplossen door 

 

run (windows key + R)
wuauclt.exe /updatenow
 
te doen, maar dit werkt lange na niet bij iedereen.
 
Of je kunt dit proberen
 
Go to: C:\Windows\SoftwareDistribution\Download
 
Delete everything
 
Then run this command in start>cmd  wuauclt.exe /updatenow
 
 
Hopelijk help ik hier een aantal mensen mee, wat een faalhaas is Microsoft op somige punten, de upgrade methode schijnt niet getest te zijn :)
 
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...