Ga naar inhoud


Windows 10 released (Pop-up)


Penthe

Aanbevolen berichten

Apple kan het ook. OS is gratis inclusief alle updates. Je krijgt dan standaard een mail app, browser en wat andere standaard tools. De rest kun je aanschaffen vanuit de appstore waarin ook het nodige gratis is.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites


En waar kun je vinden welke hardware er niet meer werkt na de upgrade van Windows. Hier een GPS ontvanger met een Prolific PL2303 serieel/usb omzetter. Werkte prima in Windows 7 en werkt perfect met Linux. Plotseling na opwaardering naar Windows 8 doet apparaat het niet meer. En dan ? Ding maar weggooien en weer een nieuwe kopen ? Opwaardering weer terugdraaien ? Alles afgezocht, geen driver te vinden. Waar is nu vast te stellen wat voor hardware er niet meer ondersteund wordt in een nieuwe versie ?

 

Of moet je achteraf vaststellen dat je vertrouwde hardware het plotseling niet meer doet ? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, heb het even getest en je hebt gelijk. Slecht hoor dat ze zonder dat de gebruiker dat wil de instellingen voor de traybar van GWX restoren.

Enfin, inmiddels ook KB3035583 verwijderd, want ik heb ook de schurft aan dat pusherige gedrag!

 

Heb deze KB ook verwijderd, maar deze ochtend stond ie er weer op.  Blijft terug komen.

Zeer irritant van Microsoft.

Heb al een boze e-mail naar Microsoft gedaan, dat het pushen op deze manier niet geappricieerd word.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb deze KB ook verwijderd, maar deze ochtend stond ie er weer op.  Blijft terug komen.

Zeer irritant van Microsoft.

Heb al een boze e-mail naar Microsoft gedaan, dat het pushen op deze manier niet geappricieerd word.

 

Willy

Je moet na het verwijderen na de herstart gelijk laten zoeken voor nieuwe updates en dan op de bewuste update klikken met de rechtermuis toets en de optie verbergen kiezen, dan komt hij niet meer terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En waar kun je vinden welke hardware er niet meer werkt na de upgrade van Windows. Hier een GPS ontvanger met een Prolific PL2303 serieel/usb omzetter. Werkte prima in Windows 7 en werkt perfect met Linux. Plotseling na opwaardering naar Windows 8 doet apparaat het niet meer. En dan ? Ding maar weggooien en weer een nieuwe kopen ? Opwaardering weer terugdraaien ? Alles afgezocht, geen driver te vinden. Waar is nu vast te stellen wat voor hardware er niet meer ondersteund wordt in een nieuwe versie ?

 

Of moet je achteraf vaststellen dat je vertrouwde hardware het plotseling niet meer doet ? 

 

Dit is puur een driver probleem. die prolific drivers zijn heel erg lastig.  Ik heb hier zelf ook mee te maken gehad en voor mij een werkende versie gevonden. zorg er voor dat alle andere versies er af zijn.

Win7Vista_64bit_ProlificUSB.zip

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels:

 

Naast de gratis upgrade van Windows 7, 8 of 8.1 naar Windows 10, wordt het ook mogelijk losse versies te kopen en Microsoft heeft nu de prijzen bekendgemaakt. De pakketten krijgen dezelfde prijzen als de retail-versies van Windows 8.1.

 

http://tweakers.net/nieuws/103435/microsoft-winkelprijzen-windows-10-zijn-hetzelfde-als-windows-81.html

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is puur een driver probleem. die prolific drivers zijn heel erg lastig.  Ik heb hier zelf ook mee te maken gehad en voor mij een werkende versie gevonden. zorg er voor dat alle andere versies er af zijn.

 

Beste WW,

 

de vraag was, is er vooraf vast te stellen wat er allemaal niet meer werkt na een upgrade. En wiens verantwoordelijkheid is het dat bepaalde hardware niet meer werkt. Ligt het aan MicroSoft dat bepaalde apparatuur niet meer werkt, of moet een fabrikant maar zorgen dat voor een nieuwe OS versie er een werkende driver wordt geleverd ?

 

Backward compatibility is soms ver te zoeken en waarom ? Waarom werkt iets wel onder Windows 7 en niet meer onder Windows 8 (9) of 10 ? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar wat na een crasch? Eerst windows 7 of 8 instaleren, en dan upgraden naar 10? Het zou handig zijn, dat er een soort image wordt gedonload en dat je die op een dvd kan branden of anders, en instaleren met je huidige licentie code.

Eerste jaar gratis upgraden, maar wat als je een crasch hebt na bvb anderhalf jaar? Of zal ms onthouden wie het eerste jaar een upgrade gevraagd heeft?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar wat na een crasch? Eerst windows 7 of 8 instaleren, en dan upgraden naar 10? Het zou handig zijn, dat er een soort image wordt gedonload en dat je die op een dvd kan branden of anders, en instaleren met je huidige licentie code.

Eerste jaar gratis upgraden, maar wat als je een crasch hebt na bvb anderhalf jaar? Of zal ms onthouden wie het eerste jaar een upgrade gevraagd heeft?

 

 

Ooit van System backups gehoort.

 

Voor de upgrade van Windows 7 naar Windows 10 maak je een image-backup  van jou Windows 7 configuratie : lijkt me logisch.

In het geval je Windows 10 niet goed vindt kun je op die manier simpelweg terug naar Windows 7.

 

Na de Upgrade van Windows 7 naar Windows 10 maak je een image-backup van de nieuwe Windows 10 configuratie zodat je in geval van een crash (of om welke reden dan ook) steeds die configuratie kunt terugzetten.

 

Sorry, maar ik snap het probleem niet hoor ?????

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste WW,

 

de vraag was, is er vooraf vast te stellen wat er allemaal niet meer werkt na een upgrade. En wiens verantwoordelijkheid is het dat bepaalde hardware niet meer werkt. Ligt het aan MicroSoft dat bepaalde apparatuur niet meer werkt, of moet een fabrikant maar zorgen dat voor een nieuwe OS versie er een werkende driver wordt geleverd ?

 

Backward compatibility is soms ver te zoeken en waarom ? Waarom werkt iets wel onder Windows 7 en niet meer onder Windows 8 (9) of 10 ? 

 

Natuurlijk verwacht je van de producent van de hardware dat ie nieuwe drivers ter beschikking stelt.

Maar we weten allemaal dat dit een zeer punt is.  Veel is niet comptabil of wordt compatibel gemaakt met een nieuwe versie van het OS.

 

Dit is dus een zeer grote reden om niet te updaten.

 

Hetzelfde met een hoop software die niet meer geüpdate wordt

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dat is dus niet de schuld van Microsoft maar van die fabrikanten die je in de kou laten staan.

 

Ik heb er zelf in de praktijk bijna nooit last van gehad. Voor de kleine hoeveelheid programma's die eventueel niet meer wilde werken was er altijd wel weer een alternatief.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dat is dus niet de schuld van Microsoft maar van die fabrikanten die je in de kou laten staan.

 

 

Dat zeg ik toch.

 

Ik heb er zelf in de praktijk bijna nooit last van gehad. Voor de kleine hoeveelheid programma's die eventueel niet meer wilde werken was er altijd wel weer een alternatief.

 

 

Dit is een persoonlijk statement.

Natuurlijk krijg je toch wel weer de meeste aan het werken (soms na veel zoeken en proberen), of is er een alternatief. 

Maar ik wil die moeite niet meer doen.  Daarom verkies ik van niet te updaten.  En dat is ook een persoonlijke keuze.

 

Maar waar het allemaal om begonnen is die verdomde reclame van Microsoft in Uw status tray.  En geen mogelijkheid om die te verwijderen, tenzij met wat kunstgrepen.

Zeer irritant van Microsoft.

 

Willy

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja en dat bedoel ik nou met kunstgrepen.

Ik mis de knop:  Neen, bedankt.

Dat zou wel vriendelijker zijn van Microsoft.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...