Ga naar inhoud


CI+ ondersteuning op Ultimo?


RaveMaus

Aanbevolen berichten

Je woont niet toevallig in België? Anders wil ik wel bekijken of ik die module even heen en weer kan zenden, dan weten we het.

 

Ik heb het verhaal nu ook geschreven op het grote Duitse VU+-forum (terwijl ik nooit Duits gehad heb op school...), misschien komt daar wel een antwoord uit. Telenet op VU+ is pionieren, lijkt me dat nog niet veel mensen dat geprobeerd hebben...

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Bevestigd door Sundtek: beeld krijgen op zenders die je met hun sticks ontvangt, gaat niet wanneer ze gecodeerd zijn en er sleuteltjes opgehaald moeten worden uit een CI- (of een CI+-)module. Dat is te lezen in de antwoorden van Sundtek zelf op mijn vragen op hun forum (in het Engels).

 

http://support.sundtek.com/index.php/topic,1955.0.html

 

Meer algemeen zou het volgens de Sundtek-man gaan om een hardwarematige beperking in de ontvanger (alle Enigma-ontvangers?) waarbij CI-sloten enkel samenwerken met interne tuners.

 

Meneer Sundtek sluit af met de raadselachtige opmerking 'technically speaking the boxes are capable of doing things another way', m.a.w. technisch gesproken kunnen de ontvangers dit ook op een andere manier oplossen. Ik ben hier niet zo heel erg in thuis, maar ik gok erop dat hij verwijst naar het feit dat sommige Duitsers erin slagen CI+-kaarten van Sky Deutschland te laten lopen in een softcam - iets met blokkeren van updates waardoor de pairing met de module wordt uitgesteld. Een paar slagen te ingewikkeld voor mij (en dan hou ik niet eens rekening met het feit dat Telenetkaarten naar verluidt sowieso niet zonder pairing lopen).

 

Afijn, zoals de zaken nu staan ziet het er een beetje naar uit dat het mislukken van de Sundtek-ontvangst niet het einde hoeft te betekenen!

 

Beetje gek toch dat je online zo weinig leest over Telenet in Enigma-ontvangers. Je zou toch links en rechts berichten verwachten (al was het maar om te zeggen dat het niét lukt) maar nee. Blijkbaar is bijna iedereen dan toch tevreden met dozen waar je geen ts'en uit kan halen...

aangepast door Koen B

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels een interne tuner ontvangen en geplaatst. Ben, ondanks de CI+-beperking van één kanaal, toch voor de dualversie gegaan want de VRT's zijn ongecodeerd bij Telenet en dan is het wel zo handig dat je toch over twee tuners beschikt. Telenet is ook nog eens zo vriendelijk de VRT's op dezelfde frequentie te plaatsen, wat het voor simultaanopnames al helemaal leuk maakt.

 

Tot mijn opluchting kan ik melden dat het nu gewoon werkt. Module erin, eerste keer op een Telenetkanaal een paar seconden nadenken en dan, hop, beeld. Zelden zo blij geweest geconfronteerd te worden met televerkoop (tja, dat werd toen net uitgezonden). Zoals je zou hopen, komen opnames gewoon ongecodeerd op de schijf terecht, en kan ik ze verder gewoon bewerken, verplaatsen etc. naar eigen inzicht. Voorlopig een goede twee uur uitzendingen opgenomen, en dat ging allemaal prima.

 

In de rubriek 'dat is dan weer jammer': de ontvanger leest de diverse regionale nieuwszenders in, maar ik krijg enkel beeld op de zender voor mijn regio - de andere geven de bekende 'SID not found it PAT'-foutmelding. Ik ken die twee heren niet persoonlijk, maar mij is allang duidelijk dat er geen bewegende plaatjes verwacht moeten worden wanneer zij op het toneel verschijnen.

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

hee mij viel iets op in je uitleg..

spreken we beiden wel over hetzelfde?

 

CI+-kaarten

 

We hebben CI cam = Common Interface Conditional access Module

We hebben ook speciaal ontwikkelde CI+ Modules herkenbaar aan het CI+ logo

bijvoorbeeld deze > 1294665668.jpeg

 

en voor seca3 mediaguard die nieuwe van CanalDIGITAAL

specifiek CI+ vermeld men hier echter niet op de sticker van de Cam

 

post-30989-0-48964800-1441357748.jpg

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat nu

pairen van cam met box?

pairen van kaart met cam bedoelde je toch?

 

wacht ik probeer zelf duidelijkheid erin aan te brengen

 

als je ingebouwde CAM hebt die mediaguard direct leest (dus je kaartreader zelf avn de receiver) paired men die CAM met kaart

als een externe Module in het CI-slot schuift met de CI+ kenmerken, paired men die CI+ met de kaart

 

het topic is de externe CI modules

aangepast door Tonskidutch

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Telenetkaart steekt in de bijgeleverde CI+-module, en dat geheel zit bij mij nu in de Duo2. Op de Duitse fora heb ik een en ander gelezen over mensen die met enig kunst- en vliegwerk het pairen van Sky Deutschland-kaarten weten te verhinderen, maar dat gaat m'n petje te boven, ik hou het liever eenvoudig. :-)

 

Enige gekke wat ik tot nu toe heb meegemaakt is dat, toen ik gisteravond een opname aan het bekijken was, de ontvanger plots stopte met afspelen. Dat was net op het ogenblik dat een ingestelde opname van een Telenetkanaal moest beginnen. Mijn gokje is dat het iets te maken heeft met de bekende 'CI workaround' - iets met schakelen naar de op te nemen zender voor de opname begint, toch? Gelijk teruggegaan naar de opname die ik aan het bekijken was. Ik kon probleemloos verder kijken, en de opname die tegelijkertijd liep bleek achteraf gewoon goed te zijn. Beetje onelegant dit, maar als dat het ergste is... :-)

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Is dat geen instelling in je ontvanger?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tonskidutch volgens uw uitleg zou dan elke linux box de CI+ cam moeten aanvaarden, dat is niet het geval

De CI+ cam stelt ook voorwaarden aan de ontvanger, die moet CI+ gecertificeerd zijn of de CI+ cam weigert dienst.

Nu zijn er wel CI+ cams waarbij die voorwaarde (nog) niet aanstaat, dan is de CI+ module gewoon te gebruiken net als elke ander CI Cam.

Daar ging het om, ik heb daar bij Telenet reeds info over opgevraagd, dat kon men niet vertellen, of dat deel actief stond ja dan nee.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mebo, is wat je zegt niet stomweg te testen door de Telenetkaart eens te laten lopen onder een softcam die met Nagra overweg kan... of is dat te eenvoudig geredeneerd? Als er suggesties in die richting zijn dan wil ik dat wel eens testen. Voor wat het waard is, citeer ik een van de 'veelgestelde vragen' uit het boekje dat Telenet levert bij de module (staat vast ook wel online).

 

 

Kan ik mijn CI+ module gebruiken in een CI-TV-toestel?

Neen, je kunt je CI+ module niet gebruiken in een tv-toestel met alleen CI-technologie. De CI+ module werkt op basis van de recentere CI+ technologie.

 

Drie fouten tegen de koppelteken-regels, maar de inhoud lijkt me duidelijk. Al zou het natuurlijk kunnen dat Telenet zich hier gewoon indekt door niet nu iets te garanderen wat over een tijdje mogelijk niet meer werkt.

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien zal je die kaart wel aan de praat krijgen maar of die smartcard zijn updates gaat krijgen ??

Die updates zouden versleuteld aangeboden worden, door de CI+ Cam verwerkt en dan doorgegeven aan de kaart.

Ik zou dat ook graag eens uittesten, maar heb geen zin om me een CI+ cam te kopen + smartcard van Telenet om nadien te moeten vaststellen dat het enkel werkt in de TV.

Ik heb zelfs geen kabel abonnement, de technieker heeft destijds iets vergeten te monteren in het kastje buiten.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tonskidutch volgens uw uitleg zou dan elke linux box de CI+ cam moeten aanvaarden, dat is niet het geval

HOW How ho, dat is een verkeerde interpretatie van wat ik zeg, schrijf.

 

Enkel de DUO2 van Vuplus ( en de SOLO2 en de SOLO SE v2 ) kunnen een CI+ module herkennen gebruiken en TV beelden leveren met bijpassende smartcard.

 

NIET ELKE linux receiver (zoiet heb ik nooit geschreven) kan dat!

 

Op het Duitse forum gaat het over een sky kaart eigen entitlements schrijven voor oscam dat is inderdaad niet voor jan modaal, maar ook Oscam kan men aanleren. Recent heeft toch iedereen aan de hand van onze how to do's op sat4all dat werkende gekregen.

 

zo nu jullie weer

ga verder met testen het loont de moeite.

aangepast door Tonskidutch

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...