Ga naar inhoud


Noord-Zuidpool ontvangst mogelijk ?


mebo870

Aanbevolen berichten


  • Reacties 47
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Er zijn zeker wel satellieten die tot aan het topje van de aarde uitzenden. Neem bijv. de Intelsat 10-02 op 1west. Die is te ontvangen tot op 80 graden noord. Je ziet waar ik het ballonnetje heb gezet in het noorden van IJsland dat daar de elevatie nog maar 0,3 graden is.

 

Die beam is afkomstig van de C-band :)

http://www.flysat.com/1west-beam.php

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, maar je moet je bedenken dat als je alle energie van zo'n satelliet verdeelt over zo'n groot gebied, je overal een flinke grote schotel nodig hebt. En wil je dat?

 

Ik vind het al apart dat Canal Digitaal zijn recreatie-pakket nog steeds met een 60cm satellietantenne aanbiedt. Over het algemeen worden deze setjes toch over de grens gebruikt. Ik zou een minimum formaat satellietantenne van 78-80cm absoluut geen probleem vinden. 

Gebruikt zijn TD78 tegenwoordig als wok.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, maar daar heeft CanalDigitaal weer geen passende duo-lnb voor.

 

Ondertussen zijn er FastScan-lijsten beschikbaar en worden software-updates van M7 branded decoders doorgegeven via de Astra 3B. Als vakantieganger die voor het NOS Journaal en GTST zijn/haar apparatuur mee neemt kan er tegenwoordig al met een enkele LNB gekeken worden naar de Nederlandse kanalen. 

 

Zodra je inderdaad eisen gaat stellen aan Duitse/Britse kanalen wordt het anders, maar voor mij persoonlijk geen must.

Gebruikt zijn TD78 tegenwoordig als wok.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

heb trouwens mijn cband esx 241 op mijn Jonsa gezet, eindelijk en werkt goed met de technomate 5500 met sharp tuner en lage treshold ;)

 

Die lage threshold werkte wel in de analoge tijd en je werd bestraft met een slechter maar nog wel herkenbaar beeld. Digitaal zul je er weinig pletzier aan beleven. Dat werkt in het geheel niet. Ga je een S/R van b.v. 27.500 knijpen....komt er niets meer meer uit.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Satelliet ontvangs is in de Noord-Zuid Pool regionen niet met geostationaire satellieten mogelijk.

Wel met satellieten in LEO/inclined orbit.

De Russen deden dat vroeger met, ik meen Myrnia/Ekran satellieten. Die waren in het hoge noorden van Rusland met een gewone UHF antenne te ontvangen, enkele uren per dag. Ze zonden in de UHF band uit. Ik weet niet of ze dat nu nog doen.

 

Dat zijn de Molniya satellieten.

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...