Ga naar inhoud


CCcam 2.3.0 crasht met 'Bus error' terwijl CCcam 2.2.1 gewoon start


Aanbevolen berichten

Hallo DBdrug,

 

Met ipk bestand zet je het bestandje met een usb stick zo in je box. De andere opties zijn bij vele (nog) onbekend.

 

Ik denk dat dit bij de meesten net zo onbekend is, als via ftp de CCcam.prio in een mapje op de ontvanger te zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Jeevanhoof: de 2.21 geeft soms problemen als je 2 tuners gebruikt met opnames heb ik gemerkt.

Degene die niet weten hoe ze een prio bestand in de box moeten zetten zouden zich toch moeten afvragen of een linuxbox de beste keuze was buiten het feit dat je lekker kunt sharen ;-)

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Degene die niet weten hoe ze een prio bestand in de box moeten zetten zouden zich toch moeten afvragen of een linuxbox de beste keuze was buiten het feit dat je lekker kunt sharen ;-)

 

Nou precies! Daar veranderd een ipk en/of uitleg in Jip&Janneke taal niets aan... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bovenstaande opmerkingen voegen natuurlijk weinig toe. Dus als je niets of weinig afweet van Linux of de Enigma structuur moet je geen Linuxbox kopen?

Buiten het feit dat er dan weinig overblijft zijn de meeste gebruikers best in staat de box te bedienen, maar als het wat moeilijker wordt graag bij te leren.

Bijvoorbeeld op dit forum. Wat mij betreft logisch dat er dan vragen komen van minder ervaren gebruikers over deze materie.

 

En geen vragen stellen dat is pas dom! Dus blijf ik ze graag stellen, maar er haken ook leden af als ze geen antwoord krijgen. Dan mist het forum zijn doel.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bovenstaande opmerkingen voegen natuurlijk weinig toe. Dus als je niets of weinig afweet van Linux of de Enigma structuur moet je geen Linuxbox kopen?

Buiten het feit dat er dan weinig overblijft zijn de meeste gebruikers best in staat de box te bedienen, maar als het wat moeilijker wordt graag bij te leren.

Bijvoorbeeld op dit forum. Wat mij betreft logisch dat er dan vragen komen van minder ervaren gebruikers over deze materie.

 

En geen vragen stellen dat is pas dom! Dus blijf ik ze graag stellen, maar er haken ook leden af als ze geen antwoord krijgen. Dan mist het forum zijn doel.

 

Hier ben ik het nu HELEMAAL mee eens

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iemand iets bijbrengen is ook een hele kunst en is niet voor ieder weggelegd, ik zie in mijn omgeving dat ouders hun de kinderen iets willen leren/vertellen maar na 2x iets uit te leggen/ waarschuwen maar stoppen omdat het te veel werk is...

 

helaas is dit de huidige wereld

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Jeevanhoof: de 2.21 geeft soms problemen als je 2 tuners gebruikt met opnames heb ik gemerkt.

 

Ik heb regelmatig twee tuners in gebruik en een share naar de slaapkamer van de dochter.

En met Cccam 2.2.1 geen problemen tegen gekomen.

 

mvg

aangepast door jeevanhoof

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bovenstaande opmerkingen voegen natuurlijk weinig toe. Dus als je niets of weinig afweet van Linux of de Enigma structuur moet je geen Linuxbox kopen?

Buiten het feit dat er dan weinig overblijft zijn de meeste gebruikers best in staat de box te bedienen, maar als het wat moeilijker wordt graag bij te leren.

Bijvoorbeeld op dit forum. Wat mij betreft logisch dat er dan vragen komen van minder ervaren gebruikers over deze materie.

 

En geen vragen stellen dat is pas dom! Dus blijf ik ze graag stellen, maar er haken ook leden af als ze geen antwoord krijgen. Dan mist het forum zijn doel.

Absoluut is bijleren geen probleem en degene die zich hier echt voor interesseren zullen het best leren en hier wil ik ook absoluut mee helpen.

Het feit is gewoon heel simpel dat 90procent van de bezitters van linuxboxen dit puur hebben gekocht voor sharingsmogelijkheden. Dit valt natuurlijk ook op zo snel als er iets wijzigt met coderingen.

Zelfs in deze thread is er al verwezen dat het probleem zich voor had gedaan toen hij zenders buiten zijn eigen pakket wou kijken. Sorry maar degene die menen voor 130 eur een box aan te schaffen en dan abbo op share te nemen en dan tot in den treure jip en janneke uitleg willen krijgen daar heb ik weinig zin in.

En ja er zijn ENKELE gevallen die een linuxontvanger hebben die dit niet doen maar diegene ga je hier ook niet horen want die vogelen dat zelf wel uit of hadden het na 1 concreet antwoord wel begrepen.

En of bovenstaande opmerkingen iets bijvoegen, ik gaf in eerste instantie een antwoord op jeevanhoof.

aangepast door _Bartje_
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

De log geeft aan dat we praten over een DM500HD op opendreambox 2.0.0 (correct me if I'm wrong) maar dat is volgens mij een clone site?

De log vindt een DM8000? Weet niet of dat een cosmetisch fourje is van CCCam (ten tijde van de ontwikkeling van CCCam was er nog geen DM500HD)..

Op één of andere wijze denkt CCCam dat jin een native Nagra kasrt gebruikt. Zou je CCCam.cfg een nalopen. Hij ziet geen kaart dus ik mag hopen dat je wel een officiele kaart hebt (ik denk het niet) omdat CCCam tenzij anders ingesteld eerst de lokale kaart prefereert en leest...

 

Overigens heb je waarschijnlijk CCCam.prio niet correct opgeslagen of op een verkeerde plek!! Hij zegt duidelijk CCCam.prio 0 entries read.... Dus ook geen I: 0500

aangepast door Mimisiku
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb een DM500hd en vind het ook vreemd dat ie een DM8000 ziet. De DM500hd is idd een clone en geen originele.
Deze debug is van de box die als client is aangesloten en deze heeft geen lokale kaart.

 

De CDNL kaart welk in de server zit is wel degelijk een originele kaart.

Het heeft al heel lang goed gewerkt alleen sinds een paar weken heb ik dit fenomeen.

 

Begrijp ook niet dat ie card detect fail krijg terwijl ik dus geen kaart in de client box heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...