Ga naar inhoud


Oscam deed het, maar nu niet meer


Aanbevolen berichten

Die melding kreeg ik vorige week ook na ik oscam weer eens geupgrade had, probeer eens een oudere versie oscam te krijgen, ik heb hier de oude ook terug gezet en updates lopen zo binnen en geen melding AU disabled for user

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 77
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gast Mimisiku

Beste WinK,

 

Heb een OSCAM setting voor je gemaakt.. Uiteraard dien je wat IP's aan te passen. Deze werkt bij mij op de Smargo.

 

Home sharing werkt via hwt cs378x protocol op poort 12002.. Je moet maar even kijken of je hier wat mee kunt...

 

Ziggo OSCAM.rar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste WinK,

 

Heb een OSCAM setting voor je gemaakt.. Uiteraard dien je wat IP's aan te passen. Deze werkt bij mij op de Smargo.

 

Home sharing werkt via hwt cs378x protocol op poort 12002.. Je moet maar even kijken of je hier wat mee kunt...

Hoi Mimisiku,

 

Ik heb nog even tijd gezien om het te testen. Ik heb een paar dingen moeten aanpassen, zo heb ik ook "acamd" moeten toevoegen. Zou je eens willen kijken naar bijgevoegde settings en log-file?

 

Wim

oscam.rar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Dat PC gebeuren zegt me niets. Weet ook niet wat acamd doet en waarvoor die nodig is. Normaal heb je maar één softcam nodig. Je keuze is op OSCam gevallen. Via Windows ga je van À naar H naar B even afbuigen naar Z om terug te keren bij C. Gewoon 1 Softcam gebruiken met eigen configuratie. Niet gaan importeren via andere protocollen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb oscam.user gewijzigd, zie hieronder en nu gaat gebruiker1 wel online. Ik krijg nu ook weer ecm's binnen maar allemaal IGN (ignored). Welke setting moet ik hiervoor veranderen?

 

EDIT: die IGN ecm's kwamen binnen onder tabblad users. Op tabblad readers staat alles op '0' behalve ECM's ignored (dat is hetzelfde getal als onder tabblad users).

 

# oscam.user generated automatically by Streamboard OSCAM 1.20-unstable_svn SVN r10134
 
[account]
user                          = dvbapiau
hostname                      = 127.0.0.1
au                            = 1
group                         = 1,2,3
 
[account]
user                          = gebruiker1
pwd                           = wachtwoord1
hostname                  = 127.0.0.1 (vorige keer stond hier 192.168.2.1)
keepalive                   = 1
au                             = 1
group                        = 1,2
aangepast door WimK
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hostname moet IP zijn van je OSCAM server.

Ik heb alles op 1 pc. IP 127.0.0.1 is de local host. Als ik het verander in 192.168.2.1 krijg ik foutmeldingen, ik denk dus dat 127.0.0.1 goed is.

 

Wat me wel opvalt in de logs is: AU disabled for user gebruiker1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

De local host is de feitelijke decoder.. Dus geef jehet IP op van je PC en niet je local host. Je creëert anders een loop. De ECM en EMM data worden door 127.0.0.1 (de decoder) uit de stream gefilterd en aangeboden aan de client 192.168.0.x. Je bied ze nu aan aan de local host en die kan er niets mee..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of ik het goed begrepen heb, maar ik het oscam.user veranderd in:

 


# oscam.user generated automatically by Streamboard OSCAM 1.20-unstable_svn SVN r10134


 

[account]

user                          = dvbapiau

hostname                  = 192.168.2.1

au                              = 1

group                         = 1,2,3

 

[account]

user                          = gebruiker1

pwd                           = wachtwoord1

hostname                  = 192.168.2.1

keepalive                   = 1

au                              = 1

group                         = 1,2

 


Maar dan krijg ik in acamd monitor het volgende:

21:30:48.789: Login attemp (1)

21:30:48.790: connecting to 192.168.2.1:15050/tcp (192.168.2.1)

21:30:49.800: socket: connect failed: Winsock Error 10061: Connection refused.

 

En in oscam gaat gebruiker1 niet online. Er gebeurt niets als ik op een gecodeerde zender tune.

Bij host=127.0.0.1 gaat dat wel goed.

 

Maar, ik heb alles op 1 pc staan, smargo, tv-kaart, oscam, etc. Ik zou dan denken dat het zelfs niet uitmaakt of ik 192.168.2.1 of 127.0.0.1 gebruik dus dat snap ik dan weer niet.

 

Wat ik ook niet begrijp ik dat ik voorheen altijd een melding in de logs zag staan "THIS WAS A SUCCESSFUL START ATTEMPT" en die zie ik ook niet langskomen bij deze setup.

 

Wim

Link naar reactie
Delen op andere sites

De local host is de feitelijke decoder.. Dus geef jehet IP op van je PC en niet je local host. Je creëert anders een loop. De ECM en EMM data worden door 127.0.0.1 (de decoder) uit de stream gefilterd en aangeboden aan de client 192.168.0.x. Je bied ze nu aan aan de local host en die kan er niets mee..

Moet je dan in plaats van een IP adres niet de usb poort waar je reader op is aangesloten opgeven? 

Dus in je reader:

Device = TTY/USB0 (of zoiets, even uitzoeken wat dan voor een windows PC moet zijn.)

 

Beetje onzin om een netwerk share aan te maken als je lokaal kijkt...

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet je dan in plaats van een IP adres niet de usb poort waar je reader op is aangesloten opgeven? 

Dus in je reader:

Device = TTY/USB0 (of zoiets, even uitzoeken wat dan voor een windows PC moet zijn.)

 

Beetje onzin om een netwerk share aan te maken als je lokaal kijkt...

Ik weet niet of ik het helemaal begrijp. In post #38 schreef je dat hostname het ip adres van oscam server moet zijn. Die setting staat in oscam.user, daarom heb ik die gewijzigd zie post #42.

 

Wat je nu schrijft "device=" staat in oscam.server. Ik heb hier staan:

"device                        = /dev/ttyS8"

dat overeenkomt met COM9 (usb serial port). Volgens mij is dat goed, anders had het nooit kunnen werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...