Ga naar inhoud


Eurosport 2 voortaan in SD


Sprietje

Aanbevolen berichten

Gast Mimisiku

Door die groeimarkten in Oost-Europa bestaat M7 nog (en daardoor ook CDS en TVV). Van alleen de NL en BE klanten gaan ze het niet redden. Nederland is dik bekabeld en er is voldoende infrastructuur om bij concurrende bedrijven te kunnen kijken. De HD kanalen die CDS aanbiedt moeten concurrerend zijn met de andere NL aanbieders voor wat de meest bekeken kanalen aangaat. Anders zouden de klanten massaal bij CDS weggaan. Besef dat er een heel groot gebied is in NL waar kabel(internet) en ADSL/VDSL zwaar ontoereikend is voor HD TV via IPTV.. Die gebieden zijn alleen via CDS met HD te voorzien... Het is voor M7 een balansspelletje...

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 90
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Even gecontroleerd.

Met mijn Poolse kaartje kan ik op Hot Bird naast de gewone Eurosport (op 10.911) naar twee versies van Eurosport 2 kijken (op 11.258), een met geluid in 13 talen (waaronder Nederlands en Engels) en de andere met het geluid in vier talen (waaronder Engels).

Alles in HD

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

In België kan je kijken naar de Bundesliga  via Sporting Telenet voor 16,45euro per maand, maar dit is extra hoor, komt bij je maandelijks abonnement.

@Prawo, heb wel enkele vrienden die kijken via Telenet en schotel fta en ze zijn wel geïnteresseerd in zo'n Pools pre paid kaartje. Kan je dat via de officiële weg kopen in de Benelux?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen probleem.

Het gaat dan om de pakketaanbieder Telewizja na Karte (tnk). Wat ze nodig hebben is het Pakiet Smart HD+.
Je krijgt dan tegenwoordig geloof ik een smart card van NC+.

Je krijg dan 40 kanalen waarvan 15 in HD, maar de Eurosport zenders blijken ook te zijn vrij geschakeld.

Onderaan http://ncplus.pl/sklep/telewizja-na-karte staan de zenders die tot het pakket behoren. Er zitten nog drie andere sportzenders bij.

Er is er een Conax HD+ CI-module nodig (de SD versie werkte nog op een oude Conax module, die ik nu inzet voor ons eigen Digitenne).

 

Een starpakket bevat een kaartje met twee maanden kijkplezier en kost bijna € 19 of bijna € 24 (met verlengingsmogelijkheid) - het verschil tussen beide opties is me niet echt duidelijk.

Verlengen kost € 5,75 per maand maar als je het direct voor 12 maanden doet rekent men € 45,25 en kom je op € 3,77 per maand (iets wat ik de moeite waard vond voor de zenders die ik zo kan zien. Sommige hebben ook de originele taalversie, leuk voor de rest van het gezin). De prijzen zijn officieel in Poolse Zloty (PLN) en kunnen door koerswisselingen soms fluctueren.

 

Bestellen gaat eenvoudig via Poolse wepshops. Als je ze belt spreken ze vaak Engels en helpen je door het bestelproces. Zelf heb ik zo al menig artikel besteld.

Op sites zie je ook regelmatig de Engelse en Duitse vlag voor de respectievelijke taalversie.

 

Ik mag hier geen reclame maken en wil ook niet in de problemen komen met het beheer van dit forum omdat ik je help met een directe vermelding.

Mogelijk vind je een Pool in je omgeving die even voor je wil vertalen.

Misschien goed als je weet dat de afkorting van satelliet in het Pools ook "sat" is en dat een winkel "sklep" heet. Met de landencode ".pl" in het webadres kom je dan denk ik al een heel eind.

 

Ook op de Poolse versie van ***geen-reclame*** (allegro.pl) staan wel aanbieders.

 

Vraag als je belt even na of er verschil is tussen de mogelijkheden van de oudere Telewizja na Karte (dat inmiddels is overgenomen) en het huidige NC+ (de overnemer). Want dat is mij onvoldoende duidelijk ik heb nog een heel oude tnk smart card die ik koetser).

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Op de site van CanalDigitaal staat dat er 14 juli een nieuwe fastscan komt en dan is het over met de HD versie.

wat heeft een zenderlijst in je receiver te maken met het feit of een bepaalde zender al dan niet geopend wordt door je smartcard??

 

Ik gebruik overigens nooit kant en klare lijsten, van geen enkele tv provider... ik stel mijn lijst altijd gewoon zelf samen, omdat je toch altijd zelf bepaalde voorkeuren hebt wat de volgorde betreft... het is door dit forum dat ik verbaasd was dat blijkbaar zo veel mensen dit soort lijsten gebruiken...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ons gezin gebruikt die lijsten als extra favorietenlijsten (want binnen de fast scan lijst kun je op onze tv ook weer favorieten aanmaken).

Je hoeft dan voor veel zenders die je niet elke dag kijkt niet alle wijzigingen bij te houden (en handmatig in te voeren), maar hebt voldoende aan het voorgekauwde aanbod van de pakketaanbieder.

Wel makkelijk dat vrijwel alle Engelse Freesat zenders in de lijst staan. Scheelt veel tijd.

 

Lijsten worden denk ik verder vooral gebruikt door mensen die voldoende hebben aan de zenders die daar in staan.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij tv Vlaanderen blijft Eurosport 2 HD gewoon denk ik

 

Soms is het beter niet te veel te denken.

Ik heb het even geverifieerd: die is nu in SD

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

wat heeft een zenderlijst in je receiver te maken met het feit of een bepaalde zender al dan niet geopend wordt door je smartcard??

 

Ik gebruik overigens nooit kant en klare lijsten, van geen enkele tv provider... ik stel mijn lijst altijd gewoon zelf samen, omdat je toch altijd zelf bepaalde voorkeuren hebt wat de volgorde betreft... het is door dit forum dat ik verbaasd was dat blijkbaar zo veel mensen dit soort lijsten gebruiken...

 

Ik gaf gewoon antwoord op 2 mensen die zich verwonderden dat ze nog steeds naar Eurosport 2 HD konden kijken met een kaart van CD, terwijl die gemeld hadden dat die HD versie per 1-7-2015 vervangen werd door de SD versie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...