Ga naar inhoud


diseqc motor /schotel probleem samsung smart tv


Arjann

Aanbevolen berichten

op ussals

En heb je de lengte graad al eens wat aangepast ?

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

 

 .....dan sluit ik weer alles af dan kies ik een zender Npo1, daar zie ik het schotel tekentje ook dat hij de satelliet aan het zoeken is, dan krijg ik beeld maar na 5 a 10 tellen  staat het beeld stil

 

inderdaad na  enkele tellen valt de ontvangst weg, omdat de schotel voorbij de satelliet positie gaat.

Die schotel staat een beetje uit zijn richting, dat moet je buiten corrigeren aan de mast een beetje naar rechts draaien, gezien van achter de schotel

 

Je kan ook doen zoals Smetje opgeeft maar dat.... is en blijft een lapmiddel, in stapjes van 0,100 graden uw lengtegraad gaan aanpassen, beter is nog per 0.050 graden.

Er staat nu bij je instellingen achter lengtegraad: 7.000 oost, maak daar 6.900 oost van, Belangrijk is dat je nu heen en weer gaat zappen tussen 2 zenders op dezelfde satelliet, anders wordt de motor niet aangesproken en ben je met kerstmis nog bezig.

Nog steeds geen beeld, vul dan 6.800 oost in, heen en weer zappen, herhaal al deze stappen tot je beeld hebt >> 6.700 - 6.600 . 6.500 enz

aangepast door mebo870

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier heb je een vb voor jou samsung tv 

druk op je menu toets 

post-41606-0-18488000-1435573836_thumb.jpg

ga bij zenders dan naar kanaal instellingen

post-41606-0-17225900-1435573841_thumb.jpg

de code is 0000

post-41606-0-14237000-1435573844_thumb.jpg

vul hier het juiste in 

post-41606-0-29456100-1435574413_thumb.jpg

post-41606-0-58052900-1435574623_thumb.jpg

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke ga ik dat even proberen 1 dezer dagen. de werk week begint weer dus avonds maar even kijken of het lukt

 

Wat ga je nou proberen?

De optie om de schotel opnieuw/beter op het zuiden uit te richten, zodat USALS meteen goed werkt;

of de optie om te proberen om je installatie met de huidige schotelafstelling toch (enigszins) spelend te krijgen door je instellingen in je TV/ontvanger?

 

Dan weten we, waar we onze reacties verder op toe kunnen spitsen.

 

groet, A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als hij slim regelt hij dat meteen af aan zijn motor, dan kan hij een kwartier later al een frisse pint drinken.

Het merendeel is spijtig genoeg niet weg met de werking van een draaibaar systeem, die klik en het verband met dat hoogste punt is er niet.

ik zoek al maanden naar een figuur om dat eens uit te leggen, de locatie gezien vanop de aardbol, wij ginder boven rond de 52 Noord  en dan kijkend naar de clarke belt.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Tja het inregelen van een draaibare schotel vereist een weinig geduld. Kompas en je coordinaten (uit google) zijn belangrijk. Mooi op het zuiden uitrichten.

Bij de samsung TV kan je idd. aan de USALS instelling de coordinaten een beetje aanpassen zodat je instelling optimaal is. Echter pas op. De Samsung TV stuurt de rotor bij adv. de signaal serkte... Dus als je een lengte graad .1 of .4 verkeerd zet zal de TV dit corrigeren. Dit maakt het afregelen niet echt handig.

Ik heb niet kunnen vinden waar ik deze "fijnafregeling" kan uitzetten.

Dus advies gewoon je instellingen van je oude box overnemen, de TV draait de schotel bij.

AadSat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag toch allemaal niet moeilijk wezen..

- Eerst even de basic

- Paal waterpas zowel n/z als o/w richting
waterpas haaks ertegen aan belletje precies in het midden

- Motor exact instellen op je breedtegraad 53 graden
Als je kijkt op gelijke hoogte, goed op het streepje zetten, belangrijk!.

- Let op met kruislings aandraaien van bouten en vleugelmoeren, Vooral bij triax
zeker met een kleinere schotel met een bevestiginsklem, ontregel je soms per
ongeluk onwillekeurig de maximaal afgestelde signaalhoek bij het aandraaien van
bouten of vleugelmoeren waardoor je signaal verlies krijgt.

- Een moer zit vast een vleugelmoer zit hand-vast (niet (zo) vast)
dus altijd voorzigtig iets aandraaien met een tang i.v.m storm op een gladde as.

                               -----@---------@---------@-----

- Eerst je locatie op de samsing tv invullen in het menu

Latitude: 53.1951°  -> 53.2
ongitude: 7.0137°  ->  7.00

- In feite werkt je UCALS afstelling op elke sateliet waar je na toe draait!.
Om het makkelijk te maken draai na astra 3 de ucals van de samsung tv

- Dan de ucals uit zetten in het menu zodat de motor even niet meer kan draaien

- Dan alleen de schotel met een satmetertje of als je het signaal van de samsing tv kan zien
optimaal afregelen op maximaal signaal

- Als het goed is heb je nu goed signaal op je sateliet

- Dan je ucals menu weer aan zetten.

- Je kan het geheel iets fijn afregelen door de schotel op de motoras van de meest westelijke en oostelijke 

sateliet op signaal af te stellen omdat de constructie bij grotere hoeken vanuit het midden altijd iets gaat door-hangen.

- Dan weer even het ucals menu uit zetten en de schotel checken voor max signaal
voor die sateliet

- Dan je ucals menu weer aan zetten en dan zou het voor alle satelieten goed moeten werken.

- Het mooiste is even de check van Turksat 42 Oost en Hispelsat 30 West of je goede ontvangst
hebt, ook op de zweakke transponders!.

- Als alle stappen doorlopen zijn heb jij een goed afgestelde schotel voor maximale ontvangst.

                               -----@---------@---------@-----

- Eerder heb ik zelf ook een stab motor HH 120 gehad wat ik persoonlijk de beste satmotor vind.

- De beugels die de sg2100 rotor op de paal zijn, buigen door bij iets te hard aandraaien en eenmaal

te strak aan gedraait zijn de beugels krom en zit je zonder het te weten naast de clarcbelt (sateliet belt) .
Dit komt door het zwakkere u profiel die in de beugel van de sg 2100 motor is gestanst,
flut beugels dus! Ook de bouten en moeren zij van mindere kwaliteit als die van de stab motor.

- Dit heb je niet met een stab 90, 100, 120 satmotor waarvan de as ook naar boven staat i.p.v
naar beneden waardoor de schotel makkelijker en stabieler en vooral steviger bevestigt kan
worden en de schotel NIET van de as kan glijden tijdens het bevestigen en afstellen. :mad:

- De stab rotors zijn wat duurder dan de sg 2100 motor maar goedkoop is duurkoop in dit geval.

- Het enigste minpuntje is dat de stab draait van 60 west tot 66 oost terwijl de sg 2100 van
75 west tot 75 oost kan draaien maar, daar vindt je meestal geen satelieten meer.

- Hier heb ik sinds vd week een test schoteltje erbij voor lnb testen, daar komt vandaag
ook de stab 120 op om andere satelieten te testen.

- Succes met het afstellen ervan ;)

post-59919-0-37740200-1439613801.jpeg

post-59919-0-21232600-1439613814.jpeg

aangepast door Phoenixx
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 maanden later...

Hallo.

 

sorry voor mijn late reactie door privé problemen niet meer mee bezig geweest.

vandaag even kort met mijn samsung smart tv wezen klooien.

als ik de antenne op usals zet dan draait hij niet wat ik zo snel kan zien buiten.

zet ik hem op diseqc dan draait hij wel heb het getest op astra 19.2  daar krijg ik beeld op

alleen singaal is niet goed aldus de smart tv 20 a 22% sterk aan signaal.

wil ik naar astra 23,5 o dan heb ik geen signaal. ook als ik naar hotbird ga dan zie ik dat hij daar heen gaat maar geen signaal. 

wat ik nu wil doen is de schotel opnieuw afstellen maar moet dat met motor en al of alleen de schotel?

 

Groeten Arjan

aangepast door Arjann
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo.

 

sorry voor mijn late reactie door privé problemen niet meer mee bezig geweest.

vandaag even kort met mijn samsung smart tv wezen klooien.

als ik de antenne op usals zet dan draait hij niet wat ik zo snel kan zien buiten.

zet ik hem op diseqc dan draait hij wel heb het getest op astra 19.2  daar krijg ik beeld op

alleen singaal is niet goed aldus de smart tv 20 a 22% sterk aan signaal.

wil ik naar astra 23,5 o dan heb ik geen signaal. ook als ik naar hotbird ga dan zie ik dat hij daar heen gaat maar geen signaal. 

wat ik nu wil doen is de schotel opnieuw afstellen maar moet dat met motor en al of alleen de schotel?

 

Groeten Arjan

oja ik wil hem dus weer goed afstellen dat astra 19,2 weer een goed signaal heeft

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...