Ga naar inhoud


Mogen buren deze schutting plaatsen?


Gerard 76

Aanbevolen berichten


  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Moderator

Je zal alleen wel de kosten zelf moeten betalen voor de de- en montage van de schutting.

Vensterglas op de erfscheiding dient ondoorzichtig te zijn, wanneer je pech hebt kan je nog verplicht worden er "blinde" panelen in te zetten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bruut draad glas geldt als ondoorzichtig, het is translucent.

 

on topic

 

als je het niet pikt, dan ga je een civiele, dus burgerrechtelijke procedure starten, waarbij onderdeel 1 ) vooraf eerst spreken en schikken als poging deel uitmaakt van de vervolg procedure.

 

want de wet regelt de uit de hand gelopen conflicten pas nadat er overleg was.

 

verder, moet je niet op een satelliet forum verwachten dat er rechtspraak relevante adviezen gegeven kunnen worden daar het de competentie van deze en gene overstijgt

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had een soortgelijke situatie toen ik nog in Duitsland woonde.

Daar wilde ik een garage bouwen met een tuinhuis er bovenop. In feite een klein huisje moest het worden.

In Duitsland mag je zoiets niet op de grens van het grondstuk plaatsen. Het moet er minstens 3 meter vanaf staan.

Tenzij je toestemming van de buren krijgt om op de grens te bouwen. De gemeente moet het bouwplan dan ook goedkeuren voor je een bouwvergunning krijgt.

Ik had een goede relatie met mijn buren en die deden er niet moeilijk over. We kregen een handtekening van ze voor de toestemming en ik mocht bouwen. De architekt heeft er alles uit gehaald wat er in zit. Ik mocht dan ok geen cm meer dan toegestaan was en ramen aan de kant van de buren mochten er niet komen. Dat vind ik heel normaal trouwens, alleen al uit respect en privacy voor de buren.

 

Als nu de buren hun huis zouden willen verkopen dan moet de nieuwe eigenaar de toestand akcepteren zoals het is want het huisje stond er al voordat ze het kochten en er was een geldige bouwvergunning voor.

 

Ik vind die schutting vreemd, temeer daar hij op de hoogte van de ramen hoger is en daarna weer lager.

Ik zou verder uit gespekt voor de buren de ramen verwijderen en in ieder geval met ze praten over deze situatie.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja..zelf zou ik er niet moeilijk over gedaan hebben.

Leven en laten leven.

Johan..het gaat hier niet on parkeren.

Zie mijn voorlaatste post.

 

Maar om op de kern terug te komen..het lijkt erop dat ze geen poot hebben om op te staan.

 

Ik had het ook niet over parkeren en natuurlijk al helemaal niet op andermans eigendom.

De schutting is naar ik er van begrijp geplaatst om het onmogelijk te maken via een gedeelte van de buurman zijn oprit naar de parkeerplaats van je familielid te komen.

Je familie rijd dus met de auto over het bezit, de grond dus, van een ander.

Dat moet je gewoon niet willen, heb je plaats gebrek en wil je toch een extra parkeerplaats creëren door toegang te forceren via de grond van een ander zit je gewoon fout. 

De oplossing is dan een parkeerplek in de buurt te vinden maar van het eigendom van een ander blijf je af.

Nogmaals, de oplossing was simpel een paaltje of een Amsterdammertje plaatsen en je kijkt wel uit om het stukje oprit van de buren te gebruiken.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Uit wat ik lees is het gebruiken van een deel van de buurmans inrit ook nooit gevraagd aan de nieuwe buren.

Vooraf overleg plegen had dit misschien kunnen voorkomen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Maar hij staat er al 22 jaar, dus weg gaat die niet meer.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Achteraf gezien is de carport niet goed gebouwd, de zijkant had op of tegen de erf grens geplaatst moeten zijn.

Uiteraard met bouwvergunning en in overleg met de vorige buren waarmee blijkbaar wel een goede verstandhouding was.

De carport was dan toegankelijker geweest en gebruikmaken van de oprit van de buren niet nodig. 

Maar achteraf kijk je een paard in zijn hol.

De situatie is nu zoals die is en daar zal geen verandering meer in komen als in gesprek komen niet meer mogelijk is naar zeggen van TS.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt cees, na 20 jaar is het verjaard.
En ik begrijp wel dat ze licht in de carport wilden hebben maar dan kan ook door in het dak een paar lichtkoepels aan te brengen. Dat is de normale gang van zaken.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De carport zal nagenoeg op de erfgrens staan, de buren hebben er alleen voor gekozen op hun grond een schutting te bouwen, dicht tegen de erfgrens aan.

En dat is dus hun goed recht.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies Ceesv,zo is het nu net.

Ze weten volgens mij exact wat ze wel of niet mogen,en handelen daarnaar.

 

Carport is idd met vergunning gebouwd en staat ook nagenoeg op de grens.

 

 

De familie wil wel erover praten met die buren,proberen ze ook,maar zij houden voet bij stuk.

 

Ze zijn midden tot eind 50 nu,mijn familie,hij heeft de moed opgegeven en laat 't erbij zitten,zij is wat strijdlustiger,en probeert nog het eea uit te zoeken hierover.

Maar ja,dat helpt ze waarschijnlijk weinig in dit geval.

aangepast door Gerard 76


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tja, eieren voor je geld kiezen!

De situatie accepteren en zoete broodjes bakken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een daklicht in de carport brengt het licht terug. 

Dan nog eens goed naar de parkeerplaatsen kijken om te bezien of er door een aanpassing ( op eigen terrein) het toch mogelijk is om twee auto's te parkeren.

Mensen hangen aan vaste gewoonten, dus misschien dat een buitenstaander een andere opstelling ziet waardoor het missen van het kleine stukje oprit van de buren opgevangen kan worden.

 

Maar het meest belangrijke is toch de verstandhouding met je buren verbeteren.

Het gezegde is niet voor niets, Beter een goede buur dan een verre vriend.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...