Ga naar inhoud


Mogen buren deze schutting plaatsen?


Gerard 76

Aanbevolen berichten


  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Dat klopt cees, na 20 jaar is het verjaard.

En ik begrijp wel dat ze licht in de carport wilden hebben maar dan kan ook door in het dak een paar lichtkoepels aan te brengen. Dat is de normale gang van zaken.

 

Verjarings processen gelden niet meer, ik heb hier achter mijn huis grond van de gemeente die ik huur, en heb recht van overpad over mijn inrit, mocht ik de grond niet meer huren en iemand anders zou hem kopen of huren, ben ik letterlijk en figuurlijk ''genaaid'' en moet ik de volgende eigenaar altijd laten wegen.

Het is tegenwoordig levenslang.

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt gelijk Johan.

Maar dat moet dan wel van 2 kanten komen.

 

Toen zij uitleg vroegen over de schutting zeiden de buren dat ze hem ook wel wat verder konden doortrekken dan nu het geval is.

 

 

Voel je hem?

 

Een discussie over de schutting is een gepasseerd station Gerard.

De schutting is een feit en dat zal eerst geaccepteerd moeten zijn. Wat ik hier proef is dat je familie nog niet

aan een verzoenend gesprek toe is. Laat ze eerst eens naar een praktische oplossing zoeken voor het parkeerprobleem.

Vaak is het zo dat door de macht der gewoonte er geen andere oplossing zichtbaar is. Een buitenstander ziet de oplossing dan waarschijnlijk wel. Het zijn soms simpele en kleine aanpassingen die nodig zijn. Als dit opgelost is wordt het een stuk

eenvoudiger voor je familie om op goede voet met de buren verder te leven.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je zal je eerst moeten inleven in hoe die buren het handelen van de familie hebben ervaren.

Namelijk het, tot zover ik het kan opmaken uit je informatie, ongevraagd gebruiken van het terrein van de buren.

Enkel en alleen omdat de oude buren daar geen probleem mee hadden.

 

Maar door de verkoop van het huis aan de nieuwe buren is er een geheel nieuwe situatie ontstaan, namelijk terug bij af.

Als reactie op het ongevraagd betreden van het grondstuk van de nieuwe buren hebben die als reactie ongevraagd hun grondstuk afgesloten.

Wanneer je dat mechanisme begrijpt en als legitiem accepteert heb je een uitgangspunt waarmee je kunt gaan werken aan een nieuwe verstandhouding met de buren.

 

De reactie: "Ik heb dit altijd al zo gedaan en daarom betwist ik het niet toestaan van het afsluiten van jou eigen grondgebied",  zal niet tot een oplossing gaan leiden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En inderdaad kan het zijn dat de nieuwe buren vervelender mensen zijn of lijken dan de vorige buren. Zoals al eerder genoemd, ze hadden er vanuit hun standpunt misschien een reden voor. Zij hadden dan ook eerst vriendelijk hadden kunnen vragen, maar dat hebben ze niet gedaan. Misschien uit onwil, misschien uit onmacht. Want niet iedereen zit communicatief even gemakkelijk in elkaar.

 

Aan de buren kun je echter niks veranderen. Zeker niet met dwang, en zoals je het beschrijft, nu ook (nog) niet met vriendelijkheid. 

 

Ik ben ook een keer ergens als nieuwe buur terechtgekomen, en achteraf bleek dat ik iets niet slim had aangepakt, een verbouwing aangevraagd die tegen nogal wat schenen schopte. De buren maakten er samen een groot punt van, en kregen zelfs bij de gemeente voor elkaar dat er een bouwstop kwam. Technisch werd alles naar tevredenheid van alle partijen wel binnen een maand of wat opgelost, maar als je verkeerd start duurt het een hele tijd om de verhoudingen binnen de straat weer wat op goede voet te krijgen.

 

Wij hebben gewoon gezorgd dat we altijd vriendelijk tegen iedereen bleven doen, en dat er na onze eerste fout, geen nieuwe problemen meer zijn ontstaan. Het duurde meer dan een jaar, maar langzamerhand begon iedereen te ontdooien, en nu wonen we hier alweer bijna twintig jaar met veel plezier en ontspannen, en is er geen enkele strubbeling of onvriendelijkheid meer.

 

Accepteer de nieuwe situatie, maak daar het beste van, en je woont er over een paar jaar nog met veel plezier, of stap naar een wetswinkel, haal (heel misschien!!) je gelijk, en je woont voor altijd met veel ergernis naast elkaar en gaat uiteindelijk maar verhuizen. Helaas zijn daar praktijkvoorbeelden genoeg van...

 

T B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, hier is iets mis gegaan.

Zoek een oplossing voor het parkeerprobleem en probeer een goede relatie op te bouwen met de buren (zal best een paar jaar duren).

 

Maar over die schutting en carport moet je het gewoon nooit meer hebben.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kinderlijk leuk en een speelweide om meningen te vormen en ook te testen.

Dr. Phil en alle andere psychologen en psychiaters hebben er voldoende stof door over thema buren, meervoud punt.

 

ja jouw familie zijn de buren van die andere familie die naast hen woont :D

 

De erfgrens en de eigen of per Notariele akte gedeelde afscheiding met of zonder privacy en/of inkijk wering is heel goed geregeld in Nederland.

Daar is geen schutting meer of minder tussen te wringen, anders dat ie te hoog is en Buren het een afront vinden.

 

Ook het erf, dus grondstuk zelve, daar ga je niet parkeren als je niet daartoe uitgenodigd bent, sterker nog in veel gemeenten ben je zelf verantwoordelijk om tegen foutparkeerders op te treden.

 

En boze buurmannen kennen we allemaal van TV of uit de Film, lachen toch?

 

Als U niets wilt ondernemen aan het uitzicht waar uw mening toegestaan is om te uiten volgens het Wetboek, dan moet U gewoon ophouden met zeuren.

Daar U een zuurpruim wordt indien U over de situatie niet kunt overleggen en inzichten krijgt...

In dit geval niet wij als forum leden maar de buren.

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een paar suggesties.

1. Meld de kwestie aan bij de rijdende rechter: http://www.eerstehulpbijrecht.nl/content/uw-conflict-aanmelden-rijdende-rechter

Die kan dan als de buren daar wel aan willen meewerken als arbiter een uitspraak doen (ze moeten dan ook wel op tv willen, zo blijft er een link met dit forum ;))

Laat me t.z.t. even weten, want de laatste zitting (met opname) van de rijdende rechter is tegenwoordig vrijwel bij mij om de hoek in Slot Zeist.

 

2. Er bestaat in veel plaatsten zoiets als buurtbemiddeling: http://www.hetccv.nl/instrumenten/Buurtbemiddeling/index

 

3. Vraag je rechtsbijstandsverzekeraar om advies. Dan kunnen andere kwesties als ladderrecht, de erfdienstbaarheid "recht van overpad" en dergelijke worden besproken.
Zoals of de muur van de carport na al die jaren niet moet worden beschouwd als de gemeenschappelijke erfafscheiding en had de nieuwe schutting horen te eindigen daar waar de car port begint (of omgekeerd).

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...