Ga naar inhoud


Campingschotel Vendée Frankrijk


ton2207
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten

Even een vraagje, wat kan ik het best gebruiken in Frankrijk (Vendée, St. Julien des Landes) op de camping? Ik heb nu een 64 cm Triax met CD duo LNB en ik heb een triplesat (multitenne). De laatste gebruikte ik de laatste jaren in Nederland op een campingstatief en kreeg daar voldoende ontvangst mee. De tuner is een Rebox 9000 (twin tuner), maar opnemen is niet nodig dus en enkele aansluiting zou volstaan.

 

Wens: Astra 1, 2 en 3 waarbij Astra 3 de belangrijkste is. Astra 2 vanwege BBC, maar als dat te begrotelijk is laat ik die varen.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je moet er wel rekening mee houden dat de diseqc-volgorde anders is dan bij de CanalDigitaal triple-lnb.
Als je deze triple-lnb op een 60cm-schotel gebruikt voor de Astra 19,2- 23,5 en 28,2 dan is de diseqc-volgorde:
Astra 19,2 is sat B
Astra 23,5 is sat A
Astra 28,2 is sat C
maar dat is voor een Rebox 9000 geen probleem om dat zo in te stellen.
Verder weegt hij maar een fractie van de CanalDigitaal triple-lnb die 4 aansluitingen heeft en is het kastje kleiner. De lnb's staan wel op precies dezelfde afstand.

Je moet de triple-lnb daar 19 graden schuin zetten i.p.v. de 13 graden die in Nederland geldt.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...