Ga naar inhoud


Mezzo HD en Motors TV HD nieuw bij CanalDigitaal


Sprietje

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Niet de codering aanscherpen kost ze ook geld, zie hier het dilemma.

Hoe je het ook draait of keert, de reguliere abonnee is in alle gevallen in het nadeel.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Het witte module zapt wat sneller.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat een eenmansactie veel indruk maakt bij CD.

De witte module is er, de wereldbol is uit de handel. CD gaat echt niet stoppen met de witte.

Trouwens, aanscherpen van coderingen is van alle tijden. Alle providers (HD+, ORF, Canal+ noem maar op) doen eraan. Tot en met de ontvanger. 

 

Stap je over naar een andere provider, krijg je daar weer met allerlei andere vormen van gedwongen winkelnering te maken.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze eenzijdige wijziging geeft je wel de mogelijkheid een al lopend contract dat nog langer geldig is open te breken en op te zeggen als je toch al weg wilde.

Met ingang van het moment dat de wijziging is doorgevoerd of je deze merkte.

Ook als je geen Mezzo of Motors TV kijker zou zijn maar die zenders wel in het pakket zitten waar je om een of andere reden van af wilt.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En dan? aan de verplichte Horizon box van Ziggo?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor NPO 1-2-3 tevreden zijn met Digitenne.

En verder alleen nog maar FTA kijken naar zenders uit met name GB en D.
Of FTV en met wat meer moeite en kosten om een kaartje te krijgen naar bijv. Poolse, Franse of Italiaanse zenders. Waar zonder dat veel meer talenkennis dan het Engels nodig is ook regelmatig films en serie in de originele versie te zien zijn. 

 

Tenzij je erg gehecht bent aan RTL en consorten kom je vrijwel overal op enig moment hetzelfde tegen.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik lees:

-- begin copy

21.4 TV VLAANDEREN kan de Klant die een satellietontvanger gebruikt
die door TV VLAANDEREN aangeboden wordt of door haar
gecertificeerd is, zoals vermeld op de Website, ondersteunen in
geval van problemen die gerelateerd zijn aan het aanbod van TV
VLAANDEREN, gedurende de periode van aanbod door TV VLAANDEREN
en tot 2 jaar daarna, via de TV VLAANDEREN klantenservice
of de Website
-- einde copy
Hieruit zou je kunnen maken, dat als een module hier ook bijhoort, de module's die minder dan 2 jaar zijn aangekocht, je aanspraak zou moeten kunnen maken op artikel 21.4.
Of in mijn ogen, M7 zou "gratis" een witte ci module moeten geven aan mensen die een niet volledig werkende module heeft die hij minder dan 2 jaar heeft aangekocht.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan is het nuttig om te weten sinds wanneer TVV de witte module is gaan leveren (dan wel wanneer TVV is gestopt de zwarte te verkopen).

Kan ik een beroep doen op het hier aanwezige geheugen?

 

Volgens mij heb ik mijn laatste zwarte module ergens in de loop van 2013 aangeschaft. Toen nog bij CD, maar het gaat om dezelfde module.

 

Vraag is vervolgens of het dan om een gecertificeerde module (want dat is geen ontvanger!) moet gaan, of om iedere module als het maar om een gecertificeerde tv betreft (met sat ontvanger er in zoals alle Samsungs).

 

Dan wordt mogelijk weer interessant of een termijn van twee jaar niet te kort is, technisch en wettelijk gezien.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Vraagje: lost de nieuwe witte module de problemen op voor ontvangst van Mezzo HD?

Ook indien de ontvanger (VU+solo2) niet ondersteund wordt door TVV.

Ik wil vermijden dat na aanschaf van de CI module de ontvangst nog niet mogelijk is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet wat er in de toekomst nog kan gebeuren, maar momenteel werkt de witte module prima op mijn Vu+ Duo. Dus ja, ook beeld op Mezzo HD.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De toekomst is voor geen enkel -niet gecertificeerd- apparaat zeker.

Canal Digitaal stelt al jaren dat beeld alleen met door hun gecertificeerde apparatuur verzekerd is.

 

Het verleden heeft laten zien dat van de ene op de andere dag die certificatie door CD ingetrokken kon worden en het beeld op zwart ging.

 

Voorlopig mag je veronderstellen dat je redelijk toekomst zeker bent met een ontvanger met een ci-slot.

 

Decoderen met softcams wordt stap voor stap steeds moeilijker gemaakt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De toekomst is voor geen enkel -niet gecertificeerd- apparaat zeker.

Canal Digitaal stelt al jaren dat beeld alleen met door hun gecertificeerde apparatuur verzekerd is.

 

 

 

Mijn idee is dat een CI module een gecertificeerd apparaat is.

maar daar sta ik waarschijnlijk alleen mee...

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn idee is dat een CI module een gecertificeerd apparaat is.

maar daar sta ik waarschijnlijk alleen mee...

Zeker niet alleen hoor, ik gebruik die ook rechtstreeks in mijn LG tv en nog nooit problemen gehad, nochtans is mijn tv ook niet gecertificeerd, maar door de witte CI module werkt die foutloos.

aangepast door astro iris
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een CI(+) module is welzeker een gecertificeerd onderdeel, waarmee je, gestoken in een ontvanger met CI slot beeld krijgt.

 

Het + gedeelte van zo een CI module kan er echter wel voor zorgen dat de functionaliteit van de ontvanger sterk beperkt wordt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar dat hoeft geen ramp te zijn.

Die plus is per definitie al een ramp.

RTL-HD Duitsland gebruikt het al.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...