Ga naar inhoud


Mezzo HD en Motors TV HD nieuw bij CanalDigitaal


Sprietje

Aanbevolen berichten

Je kan diegenen bedanken die ervoor gezorgd hebben dat de beveiliging weer een niveau hoger gezet is voor de betreffende zenders.

Hmm, lijkt mij een beetje eenvoudig om het altijd in die hun schoenen te schuiven.

Mij lijkt het dat de leverancier de CI modules als bijkomende business begint te zien.

En als je ziet dat diegene waar het echt om te doen zou zijn, daar weinig last van lijken te hebben, dan kun je moeilijk geloven dat het hen daarom te doen is.

 

Ik merk trouwens aan reacties over Motors TV en Mezzo HD dat de beveiliging niet zomaar op straat ligt, en toch is er alweer deze nieuwe module, dus wat heeft het er dan mee te maken...

aangepast door zzzzzz

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Dit "nieuwe" module is er al een tijdje, om precies te zijn sinds we Foxsport hebben.

 

En natuurlijk is in een openbaar netwerk codering in het belang van de abonnee.

Die codering zorgt ervoor dat allen die meekijken evenredig aan de kosten betalen.

 

Of zou jij wel elke maand geld overmaken aan Canaldigitaal wanneer de programma's niet meer gecodeerd worden?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit "nieuwe" module is er al een tijdje, om precies te zijn sinds we Foxsport hebben.

 

En natuurlijk is in een openbaar netwerk codering in het belang van de abonnee.

Die codering zorgt ervoor dat allen die meekijken evenredig aan de kosten betalen.

 

Of zou jij wel elke maand geld overmaken aan Canaldigitaal wanneer de programma's niet meer gecodeerd worden?

Ik heb het over de volgende nieuwe module, die met die Orca.

Die 2 volgen elkaar toch snel op.

 

Wat dat betalen betreft, ik kijk sat FTA en voor de rest via de kabel.

Ooit was ik TV Vlaanderen klant, maar ik vind dat ze altijd maar meer geld willen om minder aan te bieden.

De grote reden om bij TVV te gaan was de vrije hardwarekeuze, maar daar blijft steeds minder van over.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Maar dat module is nog niet op de markt, en heb je niet nodig om betreffende zenders te decoderen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We moeten toch niet wachten tot het zover is ?

Een beetje vooruitziend zijn, mag toch ?

De nieuwe modules zijn al aangekondigd.

En dat het dan weer om andere zenders gaat, tja, iemand die daar een abonnement heeft zal het nu toch worst wezen of het deze of gene zenders zijn?

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Heb je een link voor die aankondiging van die nieuwe CD modulen van Canaldigitaal?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik zie een persbericht van een CI producent die aangeeft dat de M7 groep voor nieuwe markten gebruik gaat maken van een nieuw module.

Ik zie nergens staan dat Canaldigitaal aankondigt dat we voor onze te ontvangen zenders van dit moment dit nieuwe module nodig hebben.

 

En voor de zenders Mezzo en Motors TV kan je het oude Canaldigitaal module omruilen voor het module met de witte sticker.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeg, we zijn nu ook niet van gisteren, hee.

M7 gaat geen nieuwe modules met een totaal andere codering aankopen, met een smartcard die niet compatible is om ze daarna in de kast te leggen en niet te gebruiken.

We weten allemaal dat als we moeten wachten tot M7 het officieel aankondigt dat dat op het allerlaatste moment zal zijn.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op deze foto staat wel degelijk "Canal Digitaal" dus is in elk geval wel degelijk bedoeld voor de satellietkanalen van Canal Digitaal. Een veel nadeliger feit is dat de foto verschillende modules toont voor de afzonderlijke providers! Dit impliceert dat er dus ook een landscode inzit waardoor de gebruiker van een CDS en TVV kaart dus meteen 2 modules zou moeten kopen. Het is een CI+ die dus (voorlopig officieel) niet in een Open Linux bakje te gebruiken zijn. Ook is streamen en lokaal sharen niet mogelijk..

 

Om deze reden heb ik mijn abo bij CDS en TVV naar een minimum teruggeschroefd. Ziggo kaartje in de ontvanger. Mocht deze module voor CDS en TVV werkelijkheid worden dan is het voor mij einde CDS en TVV. Zal de schotel wel blijven gebruiken voor de FTA kanalen van met name Engeland en Duitsland..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het met je eens zzzz... die redenering dat het altijd die "boze zwartkijkers" zijn maakt mij boos.  Ik geef ruiterlijk toe, dat ik vroeger erg graag Premiere keek, toen je zelf je kaart kon programmeren. Daar schaam ik me helemaal niet voor. Ook keek ik ooit Sky zonder de provider daarvoor te betalen... maar zo is het nu eenmaal. Je betaalt ook niet voor muziek als je die gewoon van youtube kan halen... en vroeger nam je op van de radio, om ook niet te hoeven betalen. Daar is niets vreemds aan en het is ook niet verkeerd.

Ik begrijp uiteraard dat de verkopende partij hier munt wil uitslaan, en tegen "meekijken" is... maar volgens mij komt dit hele "gedoe" omdat de bedragen die gevraagd worden gewoon veel en veel te hoog zijn voor wat je krijgt.

Als je op legale wijze voor een klein bedrag kan kijken, gaat niemand de illegale toer op... maar wordt het gewoon te duur is het onvermijdelijk.  Ikzelf kies er dan gewoon voor om alleen FTA te kijken, en wat mij betreft mogen die te dure providers ten onder gaan... het is hun eigen schuld, en ik roep altijd mensen op om te boycotten als iets te duur is. Dan gaat de prijs automatisch weer dalen, maar zolang er te veel mensen grif in de buidel tasten en blijven betalen gaat dit kat en muis spel gewoon door.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Als je op legale wijze voor een klein bedrag kan kijken, gaat niemand de illegale toer op...

Nou, die redenatie ken ik, en daar geloof ik nou juist helemaal niks van!

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk kan ik erin komen dat zaken geëncrypteerd worden, en er abonnementsgeld gevraagd wordt.

Voor niets gaat de zon op.

Maar het slaat te ver door, aantal gelijktijdige opnames beperken (SID limitatie), zenders die verplicht met CI+ modules moeten gedecrypteerd worden, die dan om de haverklap vervangen worden.

En dan vergeet M7 één zaak.

Als ze dan toch zo graag naar gesloten hardware willen, dan vergeten ze wel dat bij een vergelijking dan M7 het direct mag afleggen tov. de kabel.

Het is wat mij betreft het enige voordeel dat satelliet hier had in de lage landen, en ze willen dat voordeel precies zo snel mogelijk van zich afschudden.

Op kabel heb ik ook geen vrije hardwarekeuze, maar als ik zie hoe lang dezelfde normen gebruikt werden moet sat het wel afleggen.

De MPEG2 standaard hebben ze hier (Vlaanderen, Telenet) zo ongeveer 10 jaar gebruikt, wat (in theorie) betekent dat de eerste decoders 10 jaar bruikbaar waren.

Je moet maar eens kijken hoeveel veranderingen je ondertussen bij M7 achter de rug gehad hebt.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, die redenatie ken ik, en daar geloof ik nou juist helemaal niks van!

Voor mij werkt dit toch zo...  als ik een film, gewoon legaal op dvd kan kopen voor een "redelijk" bedrag, ga ik hem niet downloaden, maar koop  ik hem. Met muziek is dat ook zo... Is pay TV in mijn ogen redelijk geprijsd voor het gebodene, abonneer ik... anders niet.

 

Misschien gaat die redenering voor jou niet op, dat kan, maar ik weeg altijd alles af, en niet alleen bij entertainment, ook bij voeding en andere dingen. En ik beslis meer dan eens om iets niet te doen... soms probeer ik dan op alternatieve wijze aan mijn spullen te komen ;)  alles hangt van een aantal factoren af.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zie in de diverse bovenstaande postings hierboven de reden waarom wij allemaal aan de nieuwe CI- modulen mogen....


 

De provider, die duur voor de uitzendrechten heeft betaald wil zijn geld graag terug verdienen en de kosten voor distributie gedekt zien

 

Hij heeft 3 mogelijkheden:

- De betalende abonnee steeds meer laten betalen om de boze zwartkijker voor niets mee te laten kijken.

- De beveiliging steeds verder opschroeven.

- Niets doen en ten onder gaan.

 

Een klein voorbeeld hoe het werkt, in Nederland is de schade door winkeldiefstallen 1 miljard Euro.

Dat betekent dat je boodschappen per jaar om het verlies te compenseren € 250,-- per jaar duurder zijn.

Zou er geen winkeldiefstal meer gepleegd worden bespaar je per gezin een leuk bedrag!

 

En daarom baal ik van het goedpraten van meekijken zonder ervoor te betalen, waarvoor ik extra mag meebetalen en steeds meer beperkt wordt in mijn mogelijkheden.

 

Het spelletje eindigt met de verplichte mediabox met geïntegreerde virtuele smartcard voor iedereen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...