Ga naar inhoud


Uitzendrechten Olympische spelen naar de Discovery group.


ceesv

Aanbevolen berichten

  • 2 jaren later...

Op 30-6-2015 om 21:50 zei ceesv:

In de verschillende media wordt bericht dat de Europese TV rechten aan de Discovery groep verkocht zijn. (2018-2024)

De Nederlandse en Duitse publieke omroepen hebben daardoor geen eerste keus, maar kunnen via een sub-licentie hopen op delen van de spelen.

 

Discovey bezit onder meer de Eurosport zenders.

 

Binnenkort beginnen de eerste Olympische Spelen waarvan Eurosport de hoofdlicentie heeft. 
Ik ben benieuwd wat we bij de NPO (sublicentie) kunnen bekijken en waarvoor we naar Eurosport moeten schakelen. 

 

Gelezen op Totaal TV (totaaltv.nl) : 

 

Eurosport komt met schakelprogramma tijdens Olympische Spelen

De voor Nederlands belangrijkste onderdelen van de Olympische Spelen zijn volgende maand in vrijwel alle Nederlandse huiskamers te zien. Eurosport maakt op hoofdkanaal 1 namelijk een schakelprogramma.
 

Uitgezonderd Delta in Zeeland is Eurosport 1 bij alle tv-aanbieders - zoals Ziggo, KPN en T-MobileThuis -  in het standaard- of basis-abonnement beschikbaar. Eurosport eigenaar Discovery Networks heeft de komende jaren de uitzendrechten van de Olympische Spelen in bezit. De belangrijkste evenementen van dit mondiale sportevenement zijn dan ook via Eurosport te zien. NOS zendt wel delen van de Olympische Spelen live uit. Het heeft hiervoor een sublicentie bij Discovery Networks aangekocht.

 

Home of Olympics

Mediawatcher Piet Boon maakt op zijn weblog DeRotsMedia bekend dat Eurosport tijdens de Olympische Winterspelen in Zuid-Korea onder de noemer Home of Olympics met een schakelprogramma op Eurosport 1 van hoogtepunt naar hoogtepunt schakelt. Tevens is de Olympische Winterspelen in Nederland via het tweede lineaire kanaal Eurosport 2 te volgen.

 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iemand een idee of je via de Eurosport Player ook nog wat in 4K zou kunnen streamen, daar de uitzendingen speciaal voor de NHK (Japan) en de NBC (USA) in Ultra HD inclusief HDR worden verzorgd? 

Voor het KPN 4K kanaal zal het wel een brug te ver zijn, helaas. 

Hoewel het schijnt o.a. in Italie ook via RAI4K wel degelijk beschikbaar te zijn, evenals op het Oostenrijkse ORF4K. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik denk dat je nog de meeste kans hebt via het C+ platform.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan me nu al levendig de finale short track voorstellen op Eurosport:

 

verslaggever van dienst (M/V/X): "Dames en heren, terwijl jullie de reclame door de strot geramd kregen heeft X de gouden medaille gewonnen!!""

 

En wij thuis.... "jeeeeuj, dat had nou ook nog even leuk geweest om te zien."

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Extra Olympische kanalen Eurosport exclusief bij Ziggo

 

De drie tijdelijke kanalen die Eurosport lineair tijdens de Olympische Spelen aanbiedt, zijn in Nederland alleen bij kabelbedrijf Ziggo te zien. Ziggo plaatst de zenders in het digitale basispakket.

 

Zie via http://www.totaaltv.nl/nieuws/extra-olympische-kanalen-eurosport-exclusief-bij-ziggo/

Krijgen we Eurosport 3/4/5  in HD kwaliteit?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook te zien via Eurosportplayer en mogelijk ook via extra BBC Red buttonkanalen.

(Afgaande op de BBC website en na het scannen van 10772 Horizontaal 22000 DVB-S (testkanalen caririers 3001 t/m 3005,ben niet zeker!))

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

 

er komen geen extra bbc red buttonkanalen deze winterspelen, alleen het bestaaande bbc RB 1 wordt gebruikt.

 

 the best bits of the day,  will also be available on BBC iPlayer and the existing BBC Red Button service.

It means that the BBC will no longer carry an extended Red Button service, as viewers have been accustomed to since 2012

  • Like 1

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lekker reclame kijken met zo nu en dan sport er tussen door bij Eurosport. Het is een waardeloze zender met weinig kijkgenot. Zondag was er wielrennen op, 7km voor de finish vond men het nodig om nog even snel een reclame blok waarin slechts reclame werd uitgezonden over hun  eigen programma's in de toekomst er tussen door te doen. Resultaat was dat na de reclame het Nederlandstalige geluidsspoor van de uitzending de rest van de uitzending ontbrak, heerlijk zo een zender.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ben ik blij dat ik absoluut niets heb met die sportzenders! Voor mijn park proppen ze het in het SuperDuperTopSportHD pakket voor slechts €1000 per maand. Ze prijzen zich maar lekker uit de markt. We weten allemaal wat er gebeurt als het kantelpunt wordt overschreden. Geen hond abonneert zich en De zender gaat Sport7 achterna..

Waarom denken jullie dat die zenders contractueel doordrukken dat ze in het basispakket moeten om de licentie te behouden? En allemaal stinken ze erin behalve Delta...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Mimisiku:

Wat ben ik blij dat ik absoluut niets heb met die sportzenders! Voor mijn park proppen ze het in het SuperDuperTopSportHD pakket voor slechts €1000 per maand. Ze prijzen zich maar lekker uit de markt. We weten allemaal wat er gebeurt als het kantelpunt wordt overschreden. Geen hond abonneert zich en De zender gaat Sport7 achterna..

Waarom denken jullie dat die zenders contractueel doordrukken dat ze in het basispakket moeten om de licentie te behouden? En allemaal stinken ze erin behalve Delta...

Maak je geen zorgen.

Onrendabel dure zenders komen bij praktisch alle aanbieders in het basispakket.

Dit pakket wordt gewoon iets duurder want het is makkelijker 10 miljoen van 1 miljoen abonnees af te troggelen dan 10 miljoen van 50.000 abonnees.

aangepast door Gerard 76


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Voor veel mensen is het een reden om op te zeggen.

Met Netflix en snel internet, een beetje uitzending gemist zit je voor een dubbeltje op de 1e rang.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...