Ga naar inhoud


ORF Digital met Smit CI+ Irdeto module


Aanbevolen berichten

Ik heb je dan verkeerd begrepen... ik dacht namelijk dat je al een ORF kaart in je bezit had... Maar het is dus de bedoeling om een nieuwe ORF kaart aan te schaffen begrijp ik. Het enige is wel dat die kaart dus officieel geregistreerd moet worden op iemand die kijk- en luistergeld (GIS) betaalt. Zonder registratie doet de kaart het ca 1 maand....

Waarschijnlijk zal die nieuwe kaart dan voorzien zijn voor 3 maanden het HD Austria pakket. En omdat je een tv met CI+ hebt zal je dat aanbod ook kunnen zien.

 

Fijn dat je de Depositionskort hebt! (of zal krijgen ;) ) Eigenlijk heb je de belangrijkste zenders (SVT) dan binnen handbereik.

Ik ben benieuwd.

Alvast ee fijne reis naar Zweden! :)

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

 

Fijn dat je de Depositionskort hebt! (of zal krijgen ;) ) Eigenlijk heb je de belangrijkste zenders (SVT) dan binnen handbereik.

Ik ben benieuwd.

 

De deposttionskort ligt inmiddels bij me op tafel..

Uiteindelijk ging het relatief eenvoudig. Na bellen werd een formulier opgestuurd. Vervolgens bleef het stil. Tijdens ons verblijf bij de familie is er achteraan gebeld. Daarbij bleek dat men nog wilde weten met welke apparatuur de kaart gebruikt zou gaan worden (een vraag die blijkbaar niet op het formulier stond). Toen eenmaal het type tv met DVB-S tuner was doorgegeven lag de kaart de volgende dag in de bus.

 

Blikjbaar moet de kaart nog geactiveerd worden (de bijgevoegde Zweedse brief waaruit in niets blijkt dat het om zo'n depositionskort gaat) is in het Zweeds. Ben nu benieuwd of het kaartje met mijn recent in Polen aangeschafte Conax CI module gaat werken. En of ik ook bij de depositionskort die drie maanden gratis hun volledige pakket kan kijken. Zie http://kampanj.canaldigital.se/ Dat zou een reden zijn om met de activering tot in oktober te wachten zodat de familie als deze met de Kerst bij ons op bezoek komt nog kan meegenieten.

 

Weet je wellicht of de andere Scandinavische landen ook zo'n kaart als de Zweedse dopistionskort kennen?

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat je de kaart hebt!

Het activeren gaat in principe gewoon door de kaart in de receiver te schuiven en hem een poosje op een zender uit je pakket (in dit geval bv SVT1) te laten staan... in principe heb je binnen het uur beeld...

Of je van die 3 maanden volledig pakket kijken kan genieten betwijfel ik. Als je de voorwaarden leest zie je dat het gaat om een betaald abonnement wat 24 maanden loopt, en jij hebt geen abonnement... dus ik ben bang dat dit niet gaat lukken. Wat je hoogstwaarschijnlijk wel hebt is 14 dagen het volledig pakket, omdat dat in principe met iedere kaart zo is.

 

Ik ga er ook vanuit dat de kaart het gewoon zal doen in die conax module.  Bij mij deed hij het ook in een willekeurige conax module die ik in Duitsland kocht... nu doet hij het uitstekend in mijn Technisat receiver die embedded Conax heeft....  Ze vragen inderdaad altijd in welke receiver of tv de kaart gebruikt gaat worden. Dat staat niet op het formulier, maar ze vragen het altijd... je moet dan gewoon een willekeurige receiver noemen waarmee het mogelijk is, en het is OK.

 

Noorwegen, Denemarken en Finland hebben de mogelijkheid van een depositionskort helaas niet... Noorwegen heeft het nog gehad en dan moest je met harde bewijzen komen dat je op jouw woonplaats totaal geen mogelijkheid had om via een gewone antenne naar NRK te kijken... ze betaalden zelfs een grotere mast als het dan wel kon... allemaal om geen sat kaart te moeten geven. Nu schijnt het niet meer te kunnen, waarschijnlijk omdat het terrestrische net genoeg uitgebouwd is.  Denemarken en Finland hebben die optie nooit gehad... jammer he...  ik zou daar ook wel in geinteresseerd zijn.... 

 

Veel kijkplezier!!

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels de bijgevoegde brief nog eens goed bekeken. Er is inderdaad sprake van veertien dagen kijken naar het volledige pakket.

Geen zin dus om daarmee tot de Kerst te wachten.

Ben benieuwd wanneer de termijn ingaat: vanaf de eerste dag dat ik de kaart in module/tv stop of vanaf de datum dat de kaart is verzonden. Dat weet ik dan eind augustus.

 

Jammer dat niet meer landen een vergelijkbaar systeem hebben.

Ik ken nu Italië, Zweden, Zwitserland, Oostenrijk en Frankrijk met een eenmalig aan te schaffen kaart waar met meer of minder gedoe wel aan te komen is.

Duitsland met HD+ vind ik eerder een abonnementsvorm.

Polen ook, hoewel een bedrag van ongeveer 12 x € 4,50 per maand voor 13 maanden kijken (als je de pre paid kaart zelf eenmaal hebt) in mijn geval gezien het gebodene overkomelijk is.

 

Of zie ik nu landen en mogelijkheden over het hoofd?

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die 14 dagen starten van de dag dat de kaart geactiveerd werd in je receiver... dus vanaf je voor het eerst beeld hebt.

Ik zag gisteren overigens nog op de tv de reklame voor Canaldigital waarbij ze het hebben over die 3 maanden gratis kijken, en ik heb dan eens goed opgelet wat er allemaal op het scherm staat en wat er gezegd wordt. Die 3 maanden kijken zijn bestanddeel van een 27 maanden contract, waarbij je dus 24 maanden abonnement betaalt... (en dan 3 maanden 'gratis' alles mag zien).

 

Ik vind het ook altijd leuk om wat "extra's te hebben om naar te kijken... maar je moet de taal wel een beetje machtig zijn eigenlijk.

Momenteel ben ik blij met de gewone FTA Duitse tv, en dan de ORF kaart, en mijn Zweedse lokalpaket...

Al een paar keer nagedacht over de Engelse zenders, maar ik heb ze in SD op mijn draaibare schotel, en ik kijk er eigenlijk nooit naar...  Dan de Zwitserse tv interesseert me ook, maar dan moet ik inderdaad zorgen dat ik de Hotbird erbij krijg op de Technisat installatie, die ik gewoon voor dagelijks tv kijken gebruik omdat ze de SD uitzendingen stoppen, en ik op de draaibare installatie alleen SD heb met de Echostar...

 

HD+ is eigenlijk geen abonnement...  ik vind het bedrag aanvaardbaar, alleen jammer dat je geen reklame kan doorspoelen. Als er eens een nieuwe technisat receiver komt, ter vervanging van de oude, zal ik waarschijnlijk wel HD+ nemen, als het dan nog bestaat...  maar voorlopig zijn de SD uitzendingen van de commercielen prima vind ik... de beeldkwaliteit is in orde, dus geld uitgeven is zeker nog niet nodig.

 

Landen en mogelijkheden...  Ik weet niet hoe makkelijk  het nu nog kan, maar een HRT kaartje van de Kroatische tv was ook altijd populair... en dan uiteraard het TotalTV pakket, waarbij je de "Jugoslavische" zenders hebt.  Ik heb een paar jaar geleden zo een installatie voor een vriendin geinstalleerd. Het is niet echt duur... het is een prepaid pakket voor 12 of 24 maanden.

 

 

 

Preisliste:

Total TV International SD - EUR 139 (12M) / 228 (24M)
Total TV International + HD - EUR 179/278
Pink International - EUR 150/249
Total TV International SD +Club X - EUR 159/258
Total TV International HD+ Club X - EUR 189/298
Maximum = Pink International + Total TV International + Club X - EUR 239/378
Maximum HD = Pink International + Total TV International + Club X + HD - EUR 249/388

 

Dit is de internationale versie die je in europa kan nemen...

De servische versie, en dat is wat ik voor haar installeerde is wel uitgebreider en is ook goedkoper...

post-39968-0-40859200-1439191635_thumb.jpg

post-39968-0-62635900-1439191646.jpg

 

(1 euro is ca 120 Dinar)

 

Nadeel is dus wel dat je een receiver van hun moet nemen, anders gaat het niet...

 

Maar verder heb ik me er nog niet in verdiept...

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Die 14 dagen starten van de dag dat de kaart geactiveerd werd in je receiver... dus vanaf je voor het eerst beeld hebt.

 

Fijn dat je de kaart hebt!

Het activeren gaat in principe gewoon door de kaart in de receiver te schuiven en hem een poosje op een zender uit je pakket (in dit geval bv SVT1) te laten staan... in principe heb je binnen het uur beeld...

...

Ik ga er ook vanuit dat de kaart het gewoon zal doen in die conax module. 

...

Veel kijkplezier!!

 

 

Kaartje zondag na terugkomst in de Conax module geschoven en die weer in (de nog niet aangezette) tv.

Inderdaad snel beeld. Op alle zenders in hun pakket.

 

Kinderen hadden zondagavond al hun kijkplezier bij de film Planet Ape (of zoiets) op C Action, in de originele versie en zonder reclame.

 

Merkte inmiddels dat Nick jr er ook met Nederlands commentaar op zit.

En dat er een aparte Zweedse versie van Eurosport 1 is, naast een algemene.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi dat het werkt!

Ja, vrijwel alle "internationale" zenders hebben een zweedse versie, Niet alleen Eurosport, TNT, Fox, ook discovery etc...

De C More zenders zijn de film/sport zenders die vroeger Canal+ Hits/first etc heetten.... (van canal + television AB, de scandinavische afdeling van het Franse canal +) sinds een poosje is de naam gewijzigd in C More en is actief in Zweden, Noorwegen, Denemarken en Finland...

Hou je van scandinavische films, is SF kanalen iets....  ik had er eigenlijk veel meer van verwacht, ben blij dat ik er geen abo op genomen heb, want er wordt vreselijkveel herhaald. Je zou om de 3 maanden een maandje een abonnement moeten kunnen nemen... dat is meer dan voldoende, en dan nog kan je alles zien ;)

 

Veel kijkplezier!

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Gecodeerde Zweedse zenders zijn na een paar weken inderdaad weer onzichtbaar, op alle SVT zenders, Kunskapskanalen en het kinderkanaal na. Was wel leuk een paar weken met name BBC earth te kunnen kijken.

Ik dacht dat TV4 ook zou blijven, maar dat is blijkbaar niet zo.

 

Module voor de ORF zojuist besteld (geregistreerd kaartje ligt al weer sinds de zomer klaar).

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

vroeger zat TV4 er ook bij... dat is al weer lang geleden dat je die niet meer 'gratis' krijgt.

Ik hou me maar bij mijn betaalde abonnement... 198 Kr per maand is veel geld, maar het is het enige abo wat ik voor TV heb... buiten dan om de ca 5 jaar het wisselen van de ORF kaart.... ik hoop dat we dat over een paar jaar gewoon zelf kunnen, zonder stroman.

 

de ORF kaart is ook een verrijking! Daar ben ik ook erg blij mee, ik kijk best veel naar de ORF zenders.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
 

Module voor de ORF zojuist besteld (geregistreerd kaartje ligt al weer sinds de zomer klaar).

 

de ORF kaart is ook een verrijking! Daar ben ik ook erg blij mee, ik kijk best veel naar de ORF zenders.

 

CI+ module is inmiddels gearriveerd. Functioneert prima in mijn Samsung.

Helaas is het aanbod drie maanden gratis Austria Sat kijken voorbij. Is nog maar één maand. Toch net te lang gewacht :(

 

Denk dat ik daarvoor eind november maar ga bellen om de kerstperiode mee te pakken.

 

Nu nog op jacht naar een Zwitsers kaartje. 60 Frank, ongeveer € 55, dat moet te doen zijn.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat ook de ORF (en ATV HD, ATVII en Puls4) prima werkt...

Austriasat... tja, als je een maand gratis kan kijken is dat OK, maar ik  ben even blij met de SD zenders. de kwaliteit van RTL, Sat1  etc is prima in SD... Die kan je bovendien gewoon opnemen en de reklame doorspoelen als je dat wil...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Austriasat... tja, als je een maand gratis kan kijken is dat OK, maar ik  ben even blij met de SD zenders. de kwaliteit van RTL, Sat1  etc is prima in SD... 

 

Zo denk ik er ook over. Ik keer er in SD ook al nauwelijks naar.

 

En opnemen.

Ik al heb geen tijd uit te zoeken wanneer een bepaald programma wordt uitgezonden, wanneer zou ik dan moeten kijken.

 

Dan wordt je zo'n spreekwoordelijke Japanner die onderweg foto's maakt om thuis te kijken wat hij allemaal had kunnen zien.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 
 

 

 

Nu nog op jacht naar een Zwitsers kaartje. 60 Frank, ongeveer € 55, dat moet te doen zijn.

 

 

Ik heb je een PM gestuurd. 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Jammer dat niet meer landen een vergelijkbaar systeem hebben.

Ik ken nu Italië, Zweden, Zwitserland, Oostenrijk en Frankrijk met een eenmalig aan te schaffen kaart waar met meer of minder gedoe wel aan te komen is.

...

Of zie ik nu landen en mogelijkheden over het hoofd?

 

Ben er inmiddels achter dat ook in Slovenië een FTV kaartje verkrijgbaar is. Voor € 20. Gecodeerd in Viaccess.

Zie http://www.rtvslo.si/strani/rtv-slovenija-via-satellite-and-across-europe/3021

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Nu nog op jacht naar een Zwitsers kaartje. 60 Frank, ongeveer € 55, dat moet te doen zijn.

 

Ik heb je een PM gestuurd. 

 

Wordt inmiddels voor me geregeld.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...