Ga naar inhoud


Eutelsat 33 Oost uitrichten m.b.v. de zon


Gast zonnestorm

Aanbevolen berichten


  • Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gast zonnestorm

Top Sprietje !

Op lyngsat.com was ik deze transponder op Eutelsat 33 B nog helemaal niet tegen gekomen, ik heb alleen gezien 11479 sky sport en 11565.

Die lijst dateert van 2-7-2015; mogelijk alweer gewijzigd ?

Ik ga proberen, of ik 11513, DVB-S2, 30000, 3/4 kan ontvangen.

Wordt vervolgd :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hoeft de lnb niet te verwisselen.

Stem eens af op 11513V, DVB-S2, 30.000, 3/4. Daar zit de FTA-zender Top Calcio 24. Die moet je gemakkelijk kunnen ontvangen.

 

Ja, de schotelskew moet nadien op -20,15 ingesteld worden.

 

is multistream freq. daar ontvang je niets op. Turf tv komt keihard binnen, die moet je aanhouden.op de eerder genoemde freq.

aangepast door youriy

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

is multistream freq. daar ontvang je niets op. Turf tv komt keihard binnen, die moet je aanhouden.op de eerder genoemde freq.

 

Klopt volledig. Met een "gewone" satellietontvanger krijg je hierop nooit een signaal binnen . Gewoon uitrichten op Turf TV  , is het enige dat efficiënt werkt.

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast zonnestorm

Allemaal hartelijk dank voor jullie reacties en sprietje, ja ik heb waarschijnlijk de verkeerde satellietlijst gehanteerd,namelijk Eutelsat 33 B Intelsat 28 at 33.0 E i.p.v.Eutelsat 33 A/33 B, vandaar dat ik 11513 niet kon vinden.

Ik heb de elevatieschaal van de big-bisat nog eens bekeken en hoogstwaarschijnljk heb ik mij wat vergist in de schaalverdeling. Ook daar is elk streepje 2 graden, net als bij de schotelskew.

Ik heb danook de elevatieschaal wat aangepast en krijg nu op 11154 V-15710 40 % kwaliteit; op 11513 geen ontvangst i.v.m. multistream en op 11429V - 10098 99-100% kwaliteit TURF TV.

Bij zenders zoeken echter wordt TURF TV niet gevonden ! Komt dat, omdat hij gecodeerd is en daardoor geen beeld geeft?

Als dat zo is, heb je dus nagenoeg nergens beeld van een TV-zender op 33 Oost.

Morgen ga ik de kruispolarisatie van de LNB verder inregelen en de elevatie nog wat optimaliseren; wellicht valt hier nog wat winst uit te halen. Als al het mogelijke eruit is gehaald en de schotelskew op -20.15 is gezet, dan staan waarschijnlijk ook

de andere lnb's goed voor de andere satellieten, overigens.......... de kruispolarisatie van de lnb's van de andere satellieten kunnen ook worden ingeregeld, neem ik aan, voor het verdraaiien van de schotelskew naar -20.15?

steld, neem ik aan, voordat de schoetlskew naar -20.15 wordt gedraaid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast zonnestorm

Sprietje, is overigens het 2e deel van mijn verhaal correct m.b.t. het instellen van de kruispolarisatie van de andere LNB's

van de satellieten, alvorens de schotelskew te verdraaiien naar -20.15 ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet de schaalverdeling voor het instellen van de skew niet blind vertrouwen. Het is een grove indicatie om een idee te krijgen.

De fijninstelling moet je meten met een satmeter. Of met je ontvanger d.m.v. de signal quality balk of aanduiding.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast zonnestorm

Missie is geslaagd; op alle satellieten 19,23,28,33,36,39,42 en 45 E beeld ( uiteraard op 33 geen beeld ) ) en fijnregelen hoefde ook al( nagenoeg ) niet, omdat alle sats meteen goed stonden.

Nogmaals dank voor al jullie handreikingen !

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

( uiteraard op 33 geen beeld )

 

Mooi dat het gelukt is. Toch even de vraag of je op 33°E signaal hebt op de tp van Turf TV , indien zo hoewel db met een big bisat , gewoon uit nieuwsgierigheid.

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast zonnestorm

Tsa Sprietje, dat werkt toch wel grandioos met dat schildersplakband etc. en het uurstijdstip en................het is altijd voor 100% prijsschieten ! :lol:  :lol:

Ik heb nog één laatste vraag: Is er op 36 E naast 12520 H 4340 1/2 Lider TV nog een andere transponder, die te ontvangen moet zijn ?

Het is op 36 E , net als op 33E,  dun gezaaid met mogelijkheden; weet jij er nog één ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...