Ga naar inhoud



Alex1970
Ga naar oplossing Opgelost door Alex1970,

Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...

Update

Aanpassingen:
Cogas: modulatie stond overal op QAM256.

Ziggo Noord: Frequentie 858 ontbrak.

Ziggo Alkmaar (netwerk ID 43192): Toegevoegd

Ziggo Zuid (Roosendaal): Nieuwe frequentie 120 MHz.

Ziggo Zuid Limburg (Roermond): Nieuw toegevoegd i.v.m. verschillen met Ziggo Zuid (Roosendaal)

cables.xml

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Kan de cable.xml in (etc/tuxbox) gewoon naast satellites.xml staan?

 

Ik heb mijn box opnieuw geïnstalleerd, maar sinds dien krijg ik geen PAT not found etc, het heeft altijd gewerkt.

De sat doet het wel gewoon alleen Ziggo niet meer.

 

Scannen lukt ook niet, het is de zenderlijst die ik altijd voorheen erin zet, nooit een probleem.

 

Thanks.

Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Kan de cable.xml in (etc/tuxbox) gewoon naast satellites.xml staan?

 

Ik heb mijn box opnieuw geïnstalleerd, maar sinds dien krijg ik geen PAT not found etc, het heeft altijd gewerkt.

De sat doet het wel gewoon alleen Ziggo niet meer.

 

Scannen lukt ook niet, het is de zenderlijst die ik altijd voorheen erin zet, nooit een probleem.

 

Thanks.

 

Ja dat kan.

Gewoon kopiëren naar /etc/tuxbox en een reboot, daarna kan je weer de kanalen scannen.

Eerst in Tunerconfiguratie even de juiste Ziggo-tabel kiezen.

 

Er zat trouwens nog een syntax-foutje in. Hierbij de goede cables.xml.

cables.xml

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En gelijk alweer een update:

 

CAIWay (diverse regio's) toegevoegd.

(Aanwezige lijst is van Caiway Gouda en afwijkend. Welke regio('s) dit precies is, is me nog niet duidelijk).

 

Ziggo (vm. UPC 43136 Noord Holland/HE Amsterdam): Diverse frequenties toegevoegd.

cables.xml

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat staat of valt wel met de feedback die ik krijg.

Dus mochten er fouten in staan, mocht je na gebruik toch nog zenders missen, dan graag even doorgeven.

Ook (volledige) settingslijsten zijn welkom. Graag aangeven van welk netwerk die is, inclusief plaatsnaam/regio.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

 

Ik heb een dreambox clone sunray4 800hd se met openpli 4.0 en ziggo.
Na een stroomstoring heb ik geen goed beeld meer op ned1 ned2 en ned3. (blokkerig beeld en geluid hapert zowel SD als HD)

Ik heb een tijd terug ook storing gehad en ik heb toen (volgensmij) een kabelscan gedaan met bepaalde instellingen die dit probleem verhielpen.
Ik heb ook een humax box op dezelfde aansluiting waar ned1 ned2 en ned3 wel goed op doorkomen. Het zit hem dus is de settings / zenderlijst van de dreambox. (helpt een nieuwe cables.xml hier?)

Wat zijn de beste instellingen om een kabelscan mee te doen. frequentie stappen 01000 of frequentie banden of ZIGGO NETHERLANDS setting ?
Ik kan me ook vaag iets herinneren van fec 2/3 ofzo, ik heb vanalles geprobeerd maar weet dus eigenlijk niet meer wat ik voor heen precies heb gedaan om het storingsvrij werkend te krijgen.
Ik heb een ziggo versterker uit 2015 en de bekabeling is van hirschman met metalen s-connectors uit 2015! (Hier ligt het dus niet aan, er is niks veranderd aan de bekabeling)

 

Kort gezegd: Na powercycle dreambox opeens schokkend/blokkerig beeld op ned1, ned2 en ned3. (alle andere zenders SD en HD werken storingsvrij)

 

gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na het opnieuw scannen van alle zenders, en de optie zenders verwijderen was het probleem nog steeds niet opgelost.

Vervolgens de voedingsadapter van de humaxbox die onder de dreambox staat uitgetrokken.
Hiermee is voor nu het probleem volledig opgelost ! Geen enkele storing meer !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na het opnieuw scannen van alle zenders, en de optie zenders verwijderen was het probleem nog steeds niet opgelost.

 

Vervolgens de voedingsadapter van de humaxbox die onder de dreambox staat uitgetrokken.

Hiermee is voor nu het probleem volledig opgelost ! Geen enkele storing meer !

Oké, weliswaar off topic maar je ondervindt dus storing van buitenaf.

Sluit je Humax eens aan op een andere wcd, liefst nog een andere groep.

Zet het apparaat en/of voeding zo ver mogelijk weg van de kabeltuner.

En gebruik goede dubbel afgeschermde coax en afgeschermde (dus volledig metalen) pluggen, verdeler/multitap en versterker(s).

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh sorry, dat van afgeschermde kabels zei je al.

Dan blijft over storing via het elektrisiteitsnet.

Wellicht kan een ferrietkern om het powersnoer ook helpen.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Update

Telfort (en waarschijnlijk meer IPTV providers die (nog) DVB-C aanbieden welke hun signaal via KPN aanbieden).

Het viel me op dat de netwerkcode's van Glashard Media nagenoeg hetzelfde zijn als die van Telfort, dus vandaar dat ik deze publiceer onder de naam KPN-ITNS.

cables.xml

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Kleine update.

Alleen aangepast is de lijst Ziggo (alle netwerken), er ontbraken nog wat (afwijkende) frequenties die in de lijst van Ziggo Noord Holland (vm. Multikabel HE Alkmaar) staan.

Deze lijst is als je met de andere lijsten toch niet alles kan vinden, deze gaat dus elke voorkomende frequentie in alle (bij mij bekende) Ziggo netwerken scannen. Kan dus wel even duren,
Overigens, de meest voorkomende reden dat je bepaalde frequenties niet ingescand krijgt is dat deze geen voldoende signaalsterkte hebben, meestal te wijten aan slechte bekabeling en niet afgeschermde pluggen en signaalversterkers en -verdelers.

cables.xml

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...