Ga naar inhoud



Alex1970
Ga naar oplossing Opgelost door Alex1970,

Aanbevolen berichten

Hierbij een door mij samengestelde cables.xml voor Caiway, DELTA, Ziggo (vm. UPC) en grotendeels de rest van Ziggo.

 

Voor Enigma1 noodzakerlijk, voor Enigma2 ook handig als je bijv. een enkel kanaal wilt scannen.
Verder staat er in het begin van het bestand de nodige informatie voor kabelscan / instellingen van je DVB-C.

In deze versie:
DELTA nagekeken, evenals de vm. UPC netwerken van Ziggo.

Er staat ook een lijst bij met alle frequenties die voorkomen op alle vm. UPC netwerken.

Als je daarmee een scan doet duurt het langer dan dat je de specifieke lijst van voor je eigen netwerk maar kan gebruikt worden als er twijfel bestaat over welk netwerk je moet kiezen bijvoorbeeld.

 

Ik kan nog wel meer netwerken toevoegen indien daar vraag naar is.

 

Wellicht klopt er iets niet, meld het even en ik kijk het na.

cables.xml

  • Like 3

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 4 weken later...

Deze xml werkt niet op de 500c.

Welk image heb je erop en waaruit blijkt dat dan?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Hierbij een door mij samengestelde cables.xml voor Caiway, DELTA, Ziggo (vm. UPC) en grotendeels de rest van Ziggo.

 

Voor Enigma1 noodzakerlijk, voor Enigma2 ook handig als je bijv. een enkel kanaal wilt scannen.

Verder staat er in het begin van het bestand de nodige informatie voor kabelscan / instellingen van je DVB-C.

 

In deze versie:

DELTA nagekeken, evenals de vm. UPC netwerken van Ziggo.

Er staat ook een lijst bij met alle frequenties die voorkomen op alle vm. UPC netwerken.

Als je daarmee een scan doet duurt het langer dan dat je de specifieke lijst van voor je eigen netwerk maar kan gebruikt worden als er twijfel bestaat over welk netwerk je moet kiezen bijvoorbeeld.

 

Ik kan nog wel meer netwerken toevoegen indien daar vraag naar is.

 

Wellicht klopt er iets niet, meld het even en ik kijk het na.

Is deze nog up to date?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen meldingen gehad van niet, dus heb 'm ook niet nagekeken.

Is veel werk, terwijl er niet zo vaak wat veranderd.

Mocht je zenders missen, laat me dat dan even weten dan kijk ik dat gericht na.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Er zaten een paar syntaxfouten in de cables.xml waardoor hij niet als zodanig werd herkend (in OpenPLi, maar waarschijnlijk ook op andere images).

Hierbij weer een correcte cables.xml met nog een paar aanvullingen.

cables.xml

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En waar zet ik die xml dan in een E2 ontvanger met dvb-c.?

Staat in de uitleg bovenaan in cables.xml. Tevens een lijst van providers met de parameters die je nodig hebt bij een kabelscan.

 

Volgens de pli mannen werkt dit helemaal niet meer in een E2 ontvanger zoals onze Xtrends. :(

Werkt bij mij prima.

 

En een enkel kanaal toevoegen is toch helemaal niet nodig, even een cable scan doen en je lijst is weer actueel. :)

Klopt, dan heb je hem dus niet nodig. Misschien nog voor de parameters die je nodig hebt bij een kabelscan.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch vreemd dat cables.xml bij jouw werkt met open pli, dit schrijft een Pli Core member: ''cables.xml moet je negeren, die wordt niet gebruikt. Gewoon cablescan gebruiken, die vind je in het tuners (service searching?) menu als je een dvb-c tuner hebt''.

Ze zeggen ook niet dat het niet werkt. Alleen dat ze vinden dat het niet nodig is omdat kabelscan voldoet (waar ze wel een punt hebben), da's het verschil.

 

Als je het gebruikt om één los kanaal (opnieuw) in te scannen en je weet de juiste parameters niet kan cables.xml ook handig zijn bijv.

En met Enigma1 ben je nog steeds aangewezen op cables.xml dacht ik.

 

post-40400-0-47620100-1448368495_thumb.jpg

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En waar zet ik die xml dan in een E2 ontvanger met dvb-c.? Volgens de pli mannen werkt dit helemaal niet meer in een E2 ontvanger zoals onze Xtrends. :( En een enkel kanaal toevoegen is toch helemaal niet nodig, even een cable scan doen en je lijst is weer actueel. :)

etc/tuxbox/

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles waarschijnlijk goed bedoeld, maar ik weet best wel dat ik cablescan moet (kan) gebruiken om te scannen en doe dat ook.

Ik maak alleen een cables.xml voor bijv. Enigma1 ontvangers of misschien wel omdat het kan.

 

Doe je voordeel ermee of niet, ik doe dit ook maar met de beste bedoelingen.

 

Beste Alex, ik weet niet hoe jij kabelzenders zoekt, maar met pli doe je dat met de ingebouwde zoek optie kabelscan.

En als je de laatste optie ''Activeer de automatische kabelscan'' op ja zet, dan heb je ook nog een soort ''fastscan'' die je zenderlijst actualiseert iedere keer dat je de ontvanger opstart. ;)

Als jij de instellingen voor Delta invoert werkt dit exact hetzelfde.

 

 

Weet ik wel.

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb jouw cable.xml er eens ingezet (etc/tuxbox) de ontvanger herstart maar er gebeurt niets, ik zie bij ''zoeken'' geen scan optie zoals bij jouw screenshot

 

Kijk eens bij Tunerinstellingen. ;)

 

En dan nadat je de juiste provider ingesteld hebt kijk dan eens bij Handmatig zoeken.

je zal zien dat er dan bij Zoekmodus de optie vooraf ingestelde transponder bijgekomen is.

 

post-40400-0-69909400-1448382287_thumb.jpg

 

 

En, nogmaals, het is maar een aanvulling. Kabel scan werkt natuurlijk prima.

Denk maar aan de slogan van de provider met het jongste 4G-netwerk:

"Niet omdat het moet, maar omdat het kan."

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is bekend dat bepaalde Duitse enigma2 boxen in bepaalde regios niet iedere zender inleest, en dan is een cables.xml een oplossing.

Ik kan enkel zeggen, heb je het niet nodig, fijn, maar breek het werk niet af van iemand die er zijn tijd in steekt, puur voor de hobby.

Als niemand nog respect krijgt voor zijn werk, heb je straks niks meer.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

N.a.v. de vraag voor een zenderlijst voor Groningen ben ik een paar lijsten gaan controleren m.b.v. de gegevens op DTV monitor.

 

Bij Ziggo Noord (dus ook Groningen?) ontbraken twee frequenties.

 

Verder waren OK:
Caiway

Cogas
DELTA
Ziggo (vm UPC) Rotterdam
Ziggo (vm UPC) Helmond

Ziggo Zuid

 

Verder een lijst erbij gemaakt met alle frequenties die op alle "oude" Ziggo netwerken in gebruik zijn (dus niet de vm. UPC-netwerken).

Voor de vm. UPC-netwerken was er al zo'n lijst.

Dus als je twijfelt over de regio of niet het juiste resultaat hebt probeer dan die lijst eens.

 

Uiteraard hoor ik het graag als er iets niet klopt of ontbreekt.

cables.xml

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...