Ga naar inhoud


zou nieuwe sat aanbieder kans maken?


joop001

Aanbevolen berichten

Dan vraag ik me af waarom zo een klein erg goedkoop pakket in Oostenrijk wel werkt... Als ze dat hier zouden aanbieden zou ik het onmiddellijk afnemen. Dat is wat ik eigenlijk nodig heb.

Die belachelijke regel van minimaal 30 zenders kan je via satelliet uiteraard erg makkelijk halen.... Al de Duitse zenders, Engele zenders etc erbij en je bent er. Als je die meeneemt in je reklame uitingen ben je er, en uiteindelijk zijn dat allemaal erg belangrijke zenders om te hebben. Dat is voor mij de reden dat kabel of IP tv onvoldoende is in Nederland.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 62
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

ORF is slechts via één satelliet provider te ontvangen. Er is geen concurrentie op de satelliet.

De Nederlandse publieke zenders verkopen zich aan wie het maar op de satelliet wil zetten.

De concurrentie slag die door de nieuwe satelliet provider aangegaan moet worden met CanalDigitaal is dan bij voorbaat kansloos.

Immers kan M7 zijn prijzen aanpassen en met een soortgelijk pakket op de markt komen. De spoeling wordt te dun voor de nieuwkomer en CanalDigitaal overleeft door zijn duurdere en uitgebreider zender pakketten.

 

Bovendien zou M7 wel eens een exclusiviteit contract met de publieke en commerciële zenders voor doorgaven via de satelliet kunnen hebben.

Als inverteerde in CanalDigitaal wil je bepaalde risico op voorhand uitsluiten. 

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Al de Duitse zenders, Engele zenders etc erbij en je bent er. Als je die meeneemt in je reklame uitingen ben je er, en uiteindelijk zijn dat allemaal erg belangrijke zenders om te hebben.

Wanneer een provider die zenders in zijn basispakket zet, en dus codeert, staan binnen 10 minuten busladingen advocaten op de stoep.

Inje basispakket opnemen is iets anders dan de zenders in je fastscan lijst zetten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie eerder lijstje hiervoor. Dit zijn er al meer dan 30 en niet de duurste. Prijs vd transponder huur zal blokken zijn. Maar bij + 100duizend abbo's moet je eind komen en abbo prijs <€15 maand voor alle tv's in huis. Hoe klant thuis het regelt is aan klant. Schot voor de boeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met "in je pakket opnemen" bedoel ik uiteraard niet "coderen" en op die manier aanbieden, maar ze inderdaad in je zenderlijst zetten,en ze ook gebruiken in je advertenties. dat doen ze in Zweden ook met FTA zenders zoals de BBC worldservice en CCTV news...

In het ontvangbare pakket zitten dan meer dan 30 zenders.

Dat doen kabelbedrijven toch ook... door te betalen voor een aansluiting kan je door de coax aan je tv aan te sluiten meer dan 30 zenders ontvangen,  en die zijn lang niet allemaal gecodeerd...

 

De ORF kan je ook via je Sky Österreich kaart laten vrijschakelen, wat dan te vergelijken is met Canal digitaal in Nederland.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met "in je pakket opnemen" bedoel ik uiteraard niet "coderen" en op die manier aanbieden, maar ze inderdaad in je zenderlijst zetten,en ze ook gebruiken in je advertenties. dat doen ze in Zweden ook met FTA zenders zoals de BBC worldservice en CCTV news...

In het ontvangbare pakket zitten dan meer dan 30 zenders.

Dat doen kabelbedrijven toch ook... door te betalen voor een aansluiting kan je door de coax aan je tv aan te sluiten meer dan 30 zenders ontvangen,  en die zijn lang niet allemaal gecodeerd...

 

Hetzelfde als CanalDigitaal dus. Niets nieuws dus. Nu hoef je het wiel niet opnieuw uit te vinden maar je een beetje in CanalDigitaal verdiepen als je daarmee wil gaan concurreren kan geen kwaad.

 

 

De ORF kan je ook via je Sky Österreich kaart laten vrijschakelen, wat dan te vergelijken is met Canal digitaal in Nederland.

 

Als je een abonnement van Sky afneemt kan dat, net als bij CanalDigitaal die de Vlaamse publieke zenders doorgeeft.

Als we jouw idee dan weer terug koppelen naar de situatie bij CanalDigitaal heb je al een abonnement bij CanalDigitaal.

En om nu twee keer te betalen voor dezelfde zenders via dezelfde satelliet zie ik jou niet zo snel doen. Of wel soms.?

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar wie zal hij kiezen? Niemand verlangt dat je 2 keer betaalt voor hetzelfde. (Behalve CD dan natuurlijk ;-)) Ja er zal keuze kunnen komen. Meest logische is om dezelfde positie te benutten of 19E (afh van prijs en 28E staan nog te weinig op gericht). Echter het grootste verschil is de aanbieder (en diens houding en verschillen in details vh aanbod en verborgen kosten bijv wel of geen extra kaart nodig per tv al dan niet beperkingen op hetgeen gezien kan worden op tv 2 3 of 4. Goede klantenservice geen absurde vraagprijs voor kaart modules geen kosten voor klant worden of beeindigen).

 

Dit alles zal een boel kunnen gaan uitmaken bij de keuze van de consument.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Johan, we praten langs elkaar heen denk ik....

 

Als je een Sky abonnement hebt, zitten daar NOOIT de publieke omroepen bij, en ook nooit de commerciele zenders als RTL, Pro7, Sat1 etc.... De public service is in Duitsland FTA, en in Oostenrijk gecodeerd.... DUS, is het mogelijk om in Oostenrijk op je Sky card de ORF zenders, alsmede beide ATV zenders en Puls4 vrij te laten schakelen, als je GIS (kijk/Luistergeld) betaald hebt.

Maar dat hoef je niet.... je kan uiteraard ook 2 aparte kaarten nemen, maar waarom zou je dat willen, of je kan ook alleen Sky nemen, en niet naar de ORF kijken.... of ORF via DVB-T kan uiteraard ook (als je ontvangst hebt in je regio)....

Hetzelfde met HD-Austria... die kan je op je ORF kaart vrijschakelen als je dat wil, en dan heb je de commercielen zoals RTL, SAt1, Pro7 AT in HD (te vergelijken met HD+ in Duitsland).

Je neemt dus niet 2x een abo op dezelfde zenders....

Wat er wel zal gebeuren is dat de Nederlandse public service zich afsplitst van Canal digital, maar zelf zorgt voor zijn satelliet distributie (wat overigens op dit forum ook al eens besproken werd), omdat de public service nu toch niet meer "gratis" bij Canaldigitaal verkrijgbaar is, kunnen ze het ook  zelfstandig gaan beheren.... en dan zou je het public service pakket (vergelijk dit dan met het ORF pakket) op je CD kaart kunnen laten vrijschakelen (net als ORF op de sky kaart). Maar je neemt dus niet 2x een abo op dezelfde zenders...

 

Aan de andere kant bestaan er in een klein land als Zweden, wel 2 concurrerende satellietplatforms, die dezelfde basiszenders doorgeven, plus uiteraard een aantal andere exclusief voor dat boeket opgerichte zenders... en dan nog wel vanaf 2 satellietposities, zodat de zenders dus 2x aanwezig zijn, op 2 satellieten... het zou kostenbesparend zijn om allebei op 1 satelliet te gaan zitten en dan de gemeenschappelijke zenders te voorzien van beide coderingen.... kunnen de kosten voor opstralen en transponderhuur gedeeld worden,  maar goed, dat is een ander verhaal, en heeft hier niets mee te maken.... behalve dan dat in een klein land als Nederland met overigens meer inwoners dan zweden, misschien wel ruimte is voor 2 concurrerende providers....  ik weet het niet.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mocht morgen SKY NL geboren worden met ongeveer dezelfde zenders als in Duitsland, dan kan canaaldigitaal inpakken.

Die houden ze zich ook niet bezig met prutzenders, wat daar op antenne gaat moet voldoende draagvlak hebben bij de kikkers.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat niemand te wachten zit op een SKY nl, want dit betekend NDS en gesloten bakjes, dus bye bye linux en vrije hardware keuze  :angry:  :mad: .

Dat kan waarschijnlijk niet geregeld worden, door regels, wetten , auteursrechten etc etc, maar mochten gemeente's gso's plaatsen, en bvb de 4 satellieten aanbieden, die voor velen interessant is, dan zou ik liever dit zien, dan bvb SKY be als ik voor mijn land spreek.
 

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Johan, we praten langs elkaar heen denk ik....

 

Als je een Sky abonnement hebt, zitten daar NOOIT de publieke omroepen bij, en ook nooit de commerciele zenders als RTL, Pro7, Sat1 etc.... De public service is in Duitsland FTA, en in Oostenrijk gecodeerd.... DUS, is het mogelijk om in Oostenrijk op je Sky card de ORF zenders, alsmede beide ATV zenders en Puls4 vrij te laten schakelen, als je GIS (kijk/Luistergeld) betaald hebt.

Maar dat hoef je niet.... je kan uiteraard ook 2 aparte kaarten nemen, maar waarom zou je dat willen, of je kan ook alleen Sky nemen, en niet naar de ORF kijken.... of ORF via DVB-T kan uiteraard ook (als je ontvangst hebt in je regio)....

Hetzelfde met HD-Austria... die kan je op je ORF kaart vrijschakelen als je dat wil, en dan heb je de commercielen zoals RTL, SAt1, Pro7 AT in HD (te vergelijken met HD+ in Duitsland).

Je neemt dus niet 2x een abo op dezelfde zenders....

Wat er wel zal gebeuren is dat de Nederlandse public service zich afsplitst van Canal digital, maar zelf zorgt voor zijn satelliet distributie (wat overigens op dit forum ook al eens besproken werd), omdat de public service nu toch niet meer "gratis" bij Canaldigitaal verkrijgbaar is, kunnen ze het ook  zelfstandig gaan beheren.... en dan zou je het public service pakket (vergelijk dit dan met het ORF pakket) op je CD kaart kunnen laten vrijschakelen (net als ORF op de sky kaart). Maar je neemt dus niet 2x een abo op dezelfde zenders...

 

Aan de andere kant bestaan er in een klein land als Zweden, wel 2 concurrerende satellietplatforms, die dezelfde basiszenders doorgeven, plus uiteraard een aantal andere exclusief voor dat boeket opgerichte zenders... en dan nog wel vanaf 2 satellietposities, zodat de zenders dus 2x aanwezig zijn, op 2 satellieten... het zou kostenbesparend zijn om allebei op 1 satelliet te gaan zitten en dan de gemeenschappelijke zenders te voorzien van beide coderingen.... kunnen de kosten voor opstralen en transponderhuur gedeeld worden,  maar goed, dat is een ander verhaal, en heeft hier niets mee te maken.... behalve dan dat in een klein land als Nederland met overigens meer inwoners dan zweden, misschien wel ruimte is voor 2 concurrerende providers....  ik weet het niet.

 

Ik zie nog steeds Beren op de weg .

 

Het fijt blijft dat je op je Sky kaart een abonnement van Sky moet hebben wil je naar de publieke Oostenrijkse zenders kijken met je Sky kaart. Dan komt een tweede satelliet betaal provider niet aan bod ook al geeft hij een klein pakket aan zenders door. Die klanten zitten niet voor niets bij Sky met het uitgebreide aanbod aan zenders.

 

En de publieke omroep losmaken van CanalDigitaal is geen optie, die zijn net een meer jaren contract aangegaan voor het doorgeven van de publieke omroep door CanalDigitaal. Een exclusiviteit regeltje in het contract is standaard verwacht ik toch, anders kan elke Europese satelliet provider morgen al gaan concurreren met een klein pakket aan zenders.

De satelliet markt is verdeeld middels contracten en is veel te lucratief om concurrentie te dulden.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Johan, we praten langs elkaar heen denk ik....

 

Als je een Sky abonnement hebt, zitten daar NOOIT de publieke omroepen bij, en ook nooit de commerciele zenders als RTL, Pro7, Sat1 etc.... De public service is in Duitsland FTA, en in Oostenrijk gecodeerd.... DUS, is het mogelijk om in Oostenrijk op je Sky card de ORF zenders, alsmede beide ATV zenders en Puls4 vrij te laten schakelen, als je GIS (kijk/Luistergeld) betaald hebt.

Maar dat hoef je niet.... je kan uiteraard ook 2 aparte kaarten nemen, maar waarom zou je dat willen, of je kan ook alleen Sky nemen, en niet naar de ORF kijken.... of ORF via DVB-T kan uiteraard ook (als je ontvangst hebt in je regio)....

Hetzelfde met HD-Austria... die kan je op je ORF kaart vrijschakelen als je dat wil, en dan heb je de commercielen zoals RTL, SAt1, Pro7 AT in HD (te vergelijken met HD+ in Duitsland).

Je neemt dus niet 2x een abo op dezelfde zenders....

Wat er wel zal gebeuren is dat de Nederlandse public service zich afsplitst van Canal digital, maar zelf zorgt voor zijn satelliet distributie (wat overigens op dit forum ook al eens besproken werd), omdat de public service nu toch niet meer "gratis" bij Canaldigitaal verkrijgbaar is, kunnen ze het ook  zelfstandig gaan beheren.... en dan zou je het public service pakket (vergelijk dit dan met het ORF pakket) op je CD kaart kunnen laten vrijschakelen (net als ORF op de sky kaart). Maar je neemt dus niet 2x een abo op dezelfde zenders...

 

Aan de andere kant bestaan er in een klein land als Zweden, wel 2 concurrerende satellietplatforms, die dezelfde basiszenders doorgeven, plus uiteraard een aantal andere exclusief voor dat boeket opgerichte zenders... en dan nog wel vanaf 2 satellietposities, zodat de zenders dus 2x aanwezig zijn, op 2 satellieten... het zou kostenbesparend zijn om allebei op 1 satelliet te gaan zitten en dan de gemeenschappelijke zenders te voorzien van beide coderingen.... kunnen de kosten voor opstralen en transponderhuur gedeeld worden,  maar goed, dat is een ander verhaal, en heeft hier niets mee te maken.... behalve dan dat in een klein land als Nederland met overigens meer inwoners dan zweden, misschien wel ruimte is voor 2 concurrerende providers....  ik weet het niet.

 

Ik zie nog steeds Beren op de weg .

 

Het fijt blijft dat je op je Sky kaart een abonnement van Sky moet hebben wil je naar de publieke Oostenrijkse zenders kijken met je Sky kaart. Dan komt een tweede satelliet betaal provider niet aan bod ook al geeft hij een klein pakket aan zenders door. Die klanten zitten niet voor niets bij Sky met het uitgebreide aanbod aan zenders.

 

En de publieke omroep losmaken van CanalDigitaal is geen optie, die zijn net een meer jaren contract aangegaan voor het doorgeven van de publieke omroep door CanalDigitaal. Een exclusiviteit regeltje in het contract is standaard verwacht ik toch, anders kan elke Europese satelliet provider morgen al gaan concurreren met een klein pakket aan zenders.

De satelliet markt is verdeeld, dicht getimmerd middels contracten en is veel te lucratief om concurrentie te dulden.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Johan de exclusiviteitsart als die ih contract zou staan is nietig immers zou dan sprake zijn van monopolie cq kartelvorming ogb sat ontvangst en dat mag niet. Dit geld ook voor regionalen ivm status van calamiteiten zender. Tuurlijk zegt CD iets anders, moeten ze ook.

 

Een nieuwe speler zal zeker komen met prijsvechters pakket (lees klein pakket met npo en standaard commerciele zenders aangevuld met ? om de 30 zenders te halen zie schot voor de boeg hiervoor). Echter er is gesproken over simpele/overzichtelijke structuur, maar dat wil niet zeggen dat meer zender opties zijn uitgesloten. Juist de optie om zenders simpel aan uit te zetten op maandbasis (bijv voor de 25 ste aan/uit zetten voor de komende maand) suggereert al dat meer mogelijk is. Moet ook wel mensen willen nu eenmaal kunnen kiezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Het fijt blijft dat je op je Sky kaart een abonnement van Sky moet hebben wil je naar de publieke Oostenrijkse zenders kijken met je Sky kaart. Dan komt een tweede satelliet betaal provider niet aan bod ook al geeft hij een klein pakket aan zenders door. Die klanten zitten niet voor niets bij Sky met het uitgebreide aanbod aan zenders.

Ja, dat is zo,  maar je bent niet verplicht om een sky abo te nemen... wil je dat niet, dan kijk je via een ORF kaart. Sky neem je omdat je vindt dat je onvoldoende keuze hebt met het zenderaanbod wat FTA te ontvangen is... of omdat je graag meer sport oid wil zien, of meer amerikaanse films of wat dan ook.

Het voordeel in Oostenrijk (ook duitsland) is dat je geen abonnement MOET hebben om "gewoon" tv te kunnen zien... de ORF kaart genereert ook geen maandelijkse kosten, want de Oostenrijkse kijker heeft al betaald voor deze zenders via omroepbijdrage.... Het sky aanbod is "extra", terwijl in Nederland MOET je nu een abonnement gaan nemen op een hoop "extra" zenders die je niet wil zien (ik niet) om naar de pubic service te kijken waar ook de Nederlandse kijker al voor betaald heeft.

Die alternatieve aanbieder, zou dus de NPO kunnen zijn, met een NPO kaart (als vergelijking met de ORF kaart). En als je dan díe zenders wil zien icm je canaldigitaal abo, zou je de zenders van de NPO-kaart op je CD kaart kunnen laten vrijschakelen (als vergelijking met de Sky kaart)

 

Overigens... zó populair is Sky niet.... Het is dan ook uitsluitend een "aanvullend" aanbod, en ik heb vroeger ook een abo gehad op Premiere, geef ik toe, maar ik heb het na 2 jaar niet meer verlengd omdat ik het voor mij geen echte toegevoegde waarde vond hebben. Ik ben GEEN sportliefhebber, en ook GEEN liefhebber van amerkiaanse blockbusters (die bovendien gewoon een poos later tocjh via ARD/ZDF en de commercielen uitgezonden worden zonder extra ervoor te betalen)

 

"mijn" nieuwe aanbieder zou dus een erg basis pakket uitzenden, wan in ieder geval de NPO zenders (inclusief diverse themakanalen zie ze hebben) en eventueel een paar commercielen die dit project zien zitten...

Ik denk echt dat daar een markt voor te vinden is, lang niet iedereen wil al die extra zenders als MTV, Discovery etc etc hebben.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...