Ga naar inhoud


zou nieuwe sat aanbieder kans maken?


joop001

Aanbevolen berichten

Ja, maar dan zouden die toch ook mogen meetellen bij de verplichte 30 zenders... als het eerlijk moet zijn uiteraard. Je kan ze immers ontvangen... En in dat geval zouden bv het STB pakket gewoon kunnen blijven bestaan, want volgens mij levert dit pakket de zenders waar de meeste mensen ruim voldoende aan hebben, en niet meer willen betalen voor dingen waar ze toch nooit naar kijken.

 

Maar goed, ze snijden zichzelf in de vinger, want er zullen vast meer mensen zijn zoals ik, die dan maar opteren om volledig FTA te geen en geen NL pakket meer te abonneren.  Ik probeer dat standpunt in mijn omgeving altijd te versprijden, en er zijn al een paarmensen overstag, die nu enkel Duitse en Engelse TV kijken en een (DVB-T) antenne hebben voor de public service.

 

De publieke omroep via DVB-T is ook niet gratis, want de zgn. afgeschafte omroepbijdrage zit verwerkt in de eerste schijf van de inkomstenbelasting. Verder is DVD-T in discussie: hoe gaat dat verder? Gaat dat wel verder? Komt er een vervanging door DVB-T2? Zo ja, dan kun je daarvoor ook weer kosten maken omdat je of andere apparatuur moet hebben of een CAM (zonder kaart erin dan) moet wisselen? En ze zijn niet te goed om dan voor ook de publieke omroep via DVB-T2 ook geld te vragen. Overigens is nu via DVB-T de "eigen"regionale zender ook "gratis". Er is ook een argument voor dat dat zo moet blijven: het is de officiele noodzender bij regionale calamiteiten, hoewel dat qua taakuitvoering soms behoorlijk faalt... Maar dat is een ander verhaal.

 

Over DVB-T nog het volgende: In mijn DVD-recorder zit DVB-T ingebouwd, maar zonder mogelijkheid van CAM en kaart. Dus alleen NPO 1-3 plus de eigen regionale zender. Valt bij erg slecht weer de sat-ontvangst uit dan schakel ik daarheen. Maar soms is het signaal goed, maar soms ook niet... Dus DVB-T is qua ontvangst ook niet altijd even goed... (binnenantenne er aan met versterker in voetje en voeding va. lichtnet)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 62
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik heb niet gezegd dat je digitenne (en dat is in mijn ogen het betaalde pakket waar de commercielen etc inzitten) moet afsluiten ipv een abo bij CD. Nee ik raad de mensen aan om alleen FTA via satelliet te zien, en een Buitenantenne voor DVB-T waarmee ze zonder extra kosten de publieke omroep kunnen ontvangen. Je hebt dus inderdaad al betaald daarvoor via de belasting...  Het is uiteraard geen HD, maar dat verlang ik ook niet... Het STB pakket is ook geen HD, en had niet "alle" commercielen, maar moet dat dan??  wil je meer koop  je een duurder abonnement... Maar je moet de gelegenheid hebben om voor een klein bedrag "iets" te kunnen hebben.  Dat je meer voor HD tv betaalt kan ik nog ergens begrijpen zolang je de gelegenheid hebt SD gewoon gratis (=zonder extra kosten) te ontvangen.

Dat je bij een eventuele overstap naar DVB-T2 nieuwe apparatuur moet hebben is inderdaad zo... was in Zweden en Denemarken ook zo...  maar dat fenomeen is voor sat tv ook niet nieuw... hoe vaak zijn ze daar veranderd van codering, uitzendnorm etc.  Daar ben ik ook geen voorstander van. Vooruitgang is één ding, maar de mensen steeds weer nieuwe apparatuur laten kopen druist tegen mijn principes in.  Vandaar dus mijn kostenbeperkende maatregelen, kijk gewoon FTA via satelliet... er is keuze genoeg, en de NL televisie mis je helemaal niet (ik in ieder geval niet).

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb niet gezegd dat je digitenne (en dat is in mijn ogen het betaalde pakket waar de commercielen etc inzitten) moet afsluiten ipv een abo bij CD. Nee ik raad de mensen aan om alleen FTA via satelliet te zien, en een Buitenantenne voor DVB-T waarmee ze zonder extra kosten de publieke omroep kunnen ontvangen. Je hebt dus inderdaad al betaald daarvoor via de belasting...  Het is uiteraard geen HD, maar dat verlang ik ook niet... Het STB pakket is ook geen HD, en had niet "alle" commercielen, maar moet dat dan??  wil je meer koop  je een duurder abonnement... Maar je moet de gelegenheid hebben om voor een klein bedrag "iets" te kunnen hebben.  Dat je meer voor HD tv betaalt kan ik nog ergens begrijpen zolang je de gelegenheid hebt SD gewoon gratis (=zonder extra kosten) te ontvangen.

Dat je bij een eventuele overstap naar DVB-T2 nieuwe apparatuur moet hebben is inderdaad zo... was in Zweden en Denemarken ook zo...  maar dat fenomeen is voor sat tv ook niet nieuw... hoe vaak zijn ze daar veranderd van codering, uitzendnorm etc.  Daar ben ik ook geen voorstander van. Vooruitgang is één ding, maar de mensen steeds weer nieuwe apparatuur laten kopen druist tegen mijn principes in.  Vandaar dus mijn kostenbeperkende maatregelen, kijk gewoon FTA via satelliet... er is keuze genoeg, en de NL televisie mis je helemaal niet (ik in ieder geval niet).

 

Met Digitenne bedoel ik het uitzendsysteem, dus DVB-T. Ik heb de suggestie niet gewekt dat je zou hebben gesteld dat je ipv. CD een Digitenne-abo moet nemen. Ik snap wel wat je bedoelt. Kortste klap lijkt me dan een hybryde ontvanger: 2x SVB2 er in zonder kaart erbij en 1 maal DVB-T er in. Ook zonder kaart erbij. Zoals gemeld: DVB-T ontvangst is bij mij soms slecht. (Oorzaak: soms storingsbron in omgeving? Want 's avonds laat is dan de storing weer over. DVB-T ook gevoelig voor slecht regenweer?) Voor mij is dit de nood-uitwijk bij heel slecht weer en natuurlijk geen abo. 1 abo is mooi zat. Omdat dit maar mijn nood-voorziening is, begin ik niet aan een buitenantenne voor DVB-T. Nog meer draden-troep. DVB-T loopt bij mij via aangesloten DVD-recorder. Het ding aanzetten en even op de juiste ingang zetten.

 

Zoals jij het wilt, kan uiteraard: vrije keuze. Maar ik heb er een hard hoofd in dat er ooit een soort set-top box pakketje in HD komt bij CD. M7 heeft naar ik las wel een zaak gehad bij het Commariaat voor de Media over het minimaal door te geven aantal zenders, maar dat verloren ze.  En wat de SD-zenders betreft: die hadden van mij niet weg gehoeven per april 2016.

aangepast door pel
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...