Ga naar inhoud


1 lno voor 2 satellieten.


Rene79

Aanbevolen berichten

Ik heb inderdaad geen merk schotel daarom kosten hij maar 24,95 euro. maar hij is wel vergelijkbaar met een triax, althans dit staat bij schotel die ik heb op de website/

 

Zeer goede kwaliteit schotelantenne ! 

Deze gegalvaniceerd metalen schotel is kwalitatief hoogwaardig en zeer geschikt voor ontvangst van meerdere satellieten. Perfect te combineren met de Multiblock of Multiconnect beugel.

Deze schotel is erg eenvoudig te installeren. Zowel de constructie van de schotel zelf als de signaal opbrengst zijn zeer goed.

Deze schotel is vergelijkbaar met TRIAX maar veel goedkoper door extra grote inkoop !

Met vriendelijk groet,

Rene

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik doe niks meer aan de schotel, het werkt nu allemaal en voor 2 of 3 % erbij te krijgen en alles achter de tv weer los te maken en te verplaatsen is het me niet waard voor die paar procenten.

Met vriendelijk groet,

Rene

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik nu de schotel eraf zou halen en de paal opnieuw aan de muur bevestigd zodat hij 100 procent waterpas is, kan ik jou berekening dan gebruiken voor optimale afstelling voor schotel en de lno's ?

Met vriendelijk groet,

Rene

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hoeft hem voor mij niet te verstellen. Met de berekening die ik je gegeven heb, kun je dat eventueel doen als je bij regenbuien op bijv. de Hotbird geen beste ontvangst hebt.
De muurbeugel hoeft niet waterpas te staan. Dat is nergens voor nodig. De schuinte van de rail stel je toch met de waterpas in en de elevatieschaal op de schotel is ook niet alijd 100%.
Tja en dat ze er bij zetten dat hij vergelijkbaar is met een Triax is alleen maar verkooppraat.
Hij wordt in ieder geval in Turkije gemaakt.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ze erbij zetten zal inderdaad verkoop praatjes zijn, en of hij in Turkije word gemaakt weet ik niet.

Wat betreft het waterpas zetten van de paal dat heb ik al vaker gelezen, maar wat jij zegt klopt natuurlijk ook weer omdat de rail al wat schuiner staan.

 

Als ik het goed begrijp om te beginnen met uitrichten dat ik de lnb voor de Astra 19.2 18 mm van de arm moet vast maken en dan pas te beginnen om op de Astra het beste er uit te halen en dan de schotel vast moet zetten? En wat bedoel je dat elke lnb 50 mm van het midden van de lnb klemmen staan?

Met vriendelijk groet,

Rene

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is het uitgangspunt. De schotelfabrikant maakt de lengte van de lnb-arm en de positie zodanig dat dan het brandpunt in de feedhorn precies in het brandpunt van de schotel komt te staan. Dat wil niet zeggen dat met een kleine verplaatsing je op een bepaalde frequentie niet net nog een fractie meer kunt behalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

deze liggen er dicht bij

 

 

Hot Bird 13B 11727.00 V 50 HB8 Europe DVB-S QPSK 27500 3/4

 Astra 2E 11719.50 H 1 Europe DVB-S2 QPSK 29500 3/4

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké, dan zal ik met beter weer nog maar eens gaan proberen kijken of ik de kwaliteit verbeterd en mooier beeld heb.

het beeld zal niet mooier worden maar je hebt wel beter resultaat met heel slecht weer zou ik het zo maar zeggen

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik betwijfel of ik beter resultaat bepaal met wat ik nu al heb. Maar de lnb van Astra 19.2 oost moet ik die eerst tegen de arm aanzetten om deze goed uoterichten?

aangepast door Rene79

Met vriendelijk groet,

Rene

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...