Ga naar inhoud


Wat spelen met DVB-T ontvangst.


astro iris

Aanbevolen berichten

Vandaag wat experimenten  gedaan met DVB-T ontvangst. Omdat ik zinnens ben om ook DVB-T op mijn tv te ontvangen, heb ik vandaag eens gekeken wat vanuit mijn woonplaats zoal mogelijk is. Ik wil eerst even testen wat zoal allemaal kan voordat ik materiaal aankoop. Had een klein antennetje voor binnenshuis in bruikleen gekregen, maar dat was al niets, was niet verwondert, want met wifi hebben we hier binnenhuis al problemen. Dan het volgende eens getest, heb hier in tuinhuis een oude 3 elementen FM antenne hangen, die met ondergrondse coax aangesloten is op Hifi. De fiche eens in tv gestoken en gescand en zie ,de 3 Belgische TV netten en 9 radio stations. Dus met een degelijke buitenantenne moeten nog meer mogelijkheden zijn. Dit zou een optie "kunnen" zijn (zie bijlage)

Fiche produit FLAGtv HD.pdf

aangepast door astro iris
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

astro iris,

 

Inderdaad deze kan perfect zijn, het is een beetje afhankelijk waar je woont.

Ik zelf gebruik twee maal:

Kathrein UHF-Antenne Olympia 170 DVB-T 470-830Mhz AOS 65

Dat in dezelfde richting voor TNT France vanuit Gent.

Alle zenders HD kan ik ontvangen een aantal sd zenders lukt niet goed.

aangepast door Alphasat
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wel het geluk aan de zuidrand van Poperinge te wonen.

Ik gebruik gewoon voor het buitenvenster op de zolder ( dus nog binnen ) een zelfgemaakte bierblikantenne. Ertussen staat een Johansson versterker die regelbaar is in de breedband en is aangesloten op een oude antenne splitter naar twee TV's en werkt op 24 v voor de voeding. Coax naar mijn Samsung TV in de living.

Na een scanning op TV heb ik perfect alle kanalen van zendmasten Egem, Bouvignies en uiteraard de Catsberg ( die zie ik staan op zo een goede 5 km hiervandaan ).

Na de scanning 42 zenders digitaal , waarvan 33 TV en 9 Radio.

Als ik de bierblikantenne een tweetal meter hoger plaats maar dan aan de buitengevel heb ik de zenders van Doornik erbij (La Une, La Deux, La Trois, Euronews/Brf ).

De vrije HD zenders van TNT Frankrijk spelen perfect.

Dit alles volledig gratis , leuk hé. :D

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uitrichten zal wel geen probleem zijn, ben de laatste tijd gewoon van schotels uit te richten en dat is ook millimeter werk. Zal de eerste testen doen op statief voor open raam op een 4 a 5 tal meters hoog. Daar zal ik al de eerste indicatie hebben. De 3 Belgische netten ontvang ik nu al met een oude FM antenne, binnen in tuinhuis op hoofdhoogte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ook nog vlak in de binnenstad van ieper gewoond. Door de betonnen constructie's rond me heen, o.a. ook de lakenhalle appartementen, kon ik met een richtantenne zoals bovenstaande, en een deftige versterker met moeite de vrt's ontvangen.

Toen mochten er niet teveel van die brommertjes rijden in de straat, of ik had het gevoel dat lego mijn sponsor was.

Bij mijn ouders, tussen ieper en roeselare, lukt het met een ouderwetse binnenantenne om de vrt's, en enkele franse TNT's te ontvangen. Mocht ik mogen, met een buiten antenne, zou dit zeker lukken.

In veurne is dit ook goed te doen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Dit is het dan. Volgende week wat testen doen.

 

Als je richting de spoorwegovergang Ieper-Poperinge woont kan je toch nooit problemen hebben met een dergelijke antenne + versterker om , Egem, Catsberg,Bouvignies en Doornik te ontvangen.

Ik ga regelmatig gewoon voor de hobby even uittesten op de zolder ( nooit buitenhuis ). Met volgende antennes ( beiden in nieuwstaat ) + een (regelbare) breedband versterker van Johansson (7320) ontvang ik Egem, Catsberg,Bouvignies en Doornik. De antennes hang ik dan wel in verticale positie om Doornik binnen te krijgen , maar dit heeft geen enkele invloed voor Egem,Catsberg of Bouvignies.

Als je wil mag je altijd even deze komen ophalen om te testen , ik gebruik die toch praktisch nooit.

post-37533-0-55807400-1437580523_thumb.jpg

post-37533-0-91664300-1437580538_thumb.jpg

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb reeds een antenne en die staat nu, als test opgesteld op zolder voor raam, om eerste testen te doen, nu moet ik alleen nog extra kabel naar tv voorzien. Deze antenne heeft een ingebouwde versterker. Is dit dan hetzelfde als met jouw "johansson" versterker?

Hierbij foto van opstelling en foto van voeding.

post-44192-0-51106000-1437584379_thumb.jpg

post-44192-0-58279700-1437584597_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...