Ga naar inhoud


Wat spelen met DVB-T ontvangst.


astro iris

Aanbevolen berichten


  • Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dat zal ik de volgend dagen kunnen zeggen, de eerste test op gelijkvloers gaf al signaal op de zendmast Egem (toch zo'n 32 km in vogelvlucht)  Nu zal ik testen op de zolder, zo'n 5,5m boven straat niveau. Maar zoals ik eerder zei, eerst coax voorzien. eventueel kan de antenne ook buiten geplaatst worden als de testen tegenvallen, want de houder van de oude schotel is er nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Deze antenne heeft een ingebouwde versterker. Is dit dan hetzelfde als met jouw "johansson" versterker.

 

Een dergelijke antenne heeft geen ingebouwde versterker , of ik zou me erg moeten vergissen. De antenne die je bij mijn plaatje ziet (links) is een GTU 3X32 en heeft ook geen ingebouwde versterker.

Voor de versterking moet je zelf zorgen. In mijn geval is dat een johansson versterker. Die plaats je zo dicht mogelijk bij je antenne. Dus de uitgang van je antenne gaat via coax naar de in van je versterker ( normaal gemerkt met UHF) , de uitgang ( normaal gemerkt met TV ) van je versterker gaat naar je ontvanger of TV.

Gebruik je een ontvanger dan zal deze zorgen voor de voeding van de versterker . Bij een Dr. HD F16 heb je bijvoorbeeld een voeding van 5 volt juist genoeg om aan te sturen.

Gebruik je een TV dan moet je zelf zorgen voor je voeding.  Bij jou gaat die meegeleverde voeding van 12 volt prima zijn , de coax die komt van je versterker aansluiten op "ANT" en een coax bij "TV" naar je televisie. Ikzelf doe dit met een oude antronn voeding van dertig jaren oud die werkt op 24 volt en uitgang geeft naar twee TV aansluitingen.

Ik heb hier nog een johansson 7315 breedband versterker liggen ( Ch 21-69 Gain : 25 db ) werkende voor alle antennetypes van 5 tot 24 volt. Je mag die gerust komen halen om te testen , is niet ver van waar je woont. Geef gewoon een seintje via PM.

Het verschil ga je zo zien. :)

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had destijds ook een johanson regelbare versterker, met een aparte voeding met 2 uitgangen.

Alles (behalve bij de antenne) ging via f- connectoren.

Ik heb het een en ander uitgeleend en niet teruggekregen  :( .

Zou graag testen. Mag ik vragen, wat je nog ontvangt via Vleteren? Of is dit enkel dab(+)?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Zou graag testen. Mag ik vragen, wat je nog ontvangt via Vleteren? Of is dit enkel dab

 

Beste sattv4iedereen ( wat een lange nickname.... , of mag ik gewoon Kr.... zeggen :)  )

Vleteren zit net als zovelen in het Norkring zenderpark. Deze mast is enkel bedoeld voor DAB en/of DVB-T Telenet die er waarschijnlijk nooit zal komen. DVB-T wordt ( momenteel ) via Vleteren niet doorgestuurd.

Voor DVB-T van de VRT zenders is er maar één in West-Vlaanderen die in Egem.

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste sattv4iedereen ( wat een lange nickname.... , of mag ik gewoon Kr.... zeggen :)  )

Vleteren zit net als zovelen in het Norkring zenderpark. Deze mast is enkel bedoeld voor DAB en/of DVB-T Telenet die er waarschijnlijk nooit zal komen. DVB-T wordt ( momenteel ) via Vleteren niet doorgestuurd.

Voor DVB-T van de VRT zenders is er maar één in West-Vlaanderen die in Egem.

Ja hoor J.

Da was gebruikt door telenet, maar die zie ik niet terugkeren. Maar wat het nut is, dat al die kanalen nog worden ingelezen is mij een raadsel??

T.s., heb je dvb-t2 of enkel dvb-t? Benieuwd of je die ook nog ontvangt, of het moet zijn, dat ze die onlangs hebben weggenomen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hoor J.

Da was gebruikt door telenet, maar die zie ik niet terugkeren. Maar wat het nut is, dat al die kanalen nog worden ingelezen is mij een raadsel??

T.s., heb je dvb-t2 of enkel dvb-t? Benieuwd of je die ook nog ontvangt, of het moet zijn, dat ze die onlangs hebben weggenomen.

Ik heb me daar een tijd geleden ook al over verbaasd.

Blijkbaar heeft Norkring nog de verplichting om uit te zenden.

Beetje krom als het gecodeerd is en je er geen abonnement op kan afsluiten.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Antenne gericht tussen Bouvigny en Catsberg, coax aan antenne naar voeding en dan naar tv aangesloten en kanalen gescand , resultaat 65 tv kanalen gevonden en 15 radio kanalen. De signaalsterkte ligt gemiddeld tussen 85% en 100% . Alle Franse kanalen 2 maal gevonden, de drie Vlaamse kanalen en de drie Waalse kanalen. Op alle zenders mooi stabiel beeld, een succes!!! :) :) :) :)

Hierbij een paar foto's ontvangstbalken

Foto1 Ontvangst TF1

Foto2 Ontvangst Een

Foto3 Ontvangst La Une

post-44192-0-98479500-1437736619_thumb.jpg

post-44192-0-35702500-1437736641_thumb.jpg

post-44192-0-14184100-1437736666_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is hun dvb-t dezelfde als het vaste Europese land?

Vroeger had hun nicam een andere frequentie? Want mijn vroegere tv, kon men buiten diverse analoge zendnormen ook 2 nicam versie's kiezen, en iemand vertelde me, dat is voor Engeland.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...