Ga naar inhoud


Hoe TV geluid verbeteren en NAS gebruiken om video te streamen


Aanbevolen berichten

Door wat op de site van het WD forum rond te neuzen kwam ik alvast achter dat ik de Twonky Server kan configureren door de link http://mybooklive:9000/config te gebruiken en inderdaad ik kreeg nu wat meer mogelijkheden.

 

Als ik het goed zie stat daarin ook de map /Public geregistreerd.

Ik zie ook dat het MAC-adres van de TV is vastgelegd maar ik krijg het niet voor elkaar om de video's via het netwerk te streamen.

 

Als het al zou lukken dan heb ik bij de TV geen netwerkaansluiting op de nieuwe locatie en zou dan kunst en vliegwerk moeten toepassen om die daar te krijgen.

Ben nu uiteindelijk daarmee gestopt en ga nu alle video's, foto's en muziek op een USB drive plaatsen en dan stream ik deze items via de USB drive.

Heb voor de test een drietal bestanden met verschillende formaten op de USB drive gezet en het streamen daarvan gaat perfect.

 

Iedereen bedankt voor de bijdrage.

 

Moet nu alleen nog uitzoeken of ik de Sony DAV-IS10 HCS met gebruik van maar 3 speakers handhaaf of dat ik toch een Soundbar koop.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je schrijft, dat je via de vu solo2 kijkt naar wat op de nas staat. Ik doe dit via een vu duo, dan zal dit niet zo veel verschillen.

Ik weet wel, dat ik de vu mounte, een user moest aanmaken, en die inbrengen in de vu.

Moest ook wat instellingen doen in de nas, om het werkend te krijgen.

Zou het mogelijk kunnen zijn, dat je ergens in die tv, een user en password moet invullen, om toegang te verlenen tot die map?

Nu heb ik wel een QNAP waar ik tevreden van ben, na het aanraden van medeleden (mijn dank ervoor).

Ik heb nog via xbmc gestreamed via de NAS, en een user en paswoord was absoluut nodig, ander zag ik geen enkel media bestand.

Als ik via vlc op mijn iphone of ipad zaken stream van de nas, dan is ook een user en paswoord nodig.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jürgen dat gaat vast ook nog lukken, zelfs heel simpele twonkeymedia servertjes geven al goed resultaat per LAN

even doorzoeken op die server instellingen http://mybooklive:9000/config

het beeld op de samsung is natuurlijk al zover dat ie de mybooklive ziet

 

misschien moet je even kijken of je de rechten van de bestanden op de map Public voor iedereen hebt staan

telnet naar NAS

ga naar de map mediabestanden en tik in

ls -lia

laat eerst eens zien voor u verder gaat

heb ook eens een foutje gehad dat de rechten op root stonden en niet op admin

(met chown en chmod herstelt men dat)

ciao

aangepast door Tonskidutch

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via terminal (OS X) heb ik het commando ssh username@IP-adres NAS ingegeven mar krijg de melding 'Connection refused'.

Heb deze optie nog niet eerder toegepast, in Windows weet ik het wel maar in OS X is het nieuw voor mij.

 

Uit de volgende bijlage blijkt toch naar mijn mening dat de NAS en daarmee ook de map Public voor iedereen geopend is of zie ik dat verkeerd?

 

post-37183-0-27959200-1437898082_thumb.png

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

aha,

AFP (hebben we niets aan) dat beschreef ik recent ook in een vraag betreffende iMac en mounten

 

nieuwe methode hier is:

- ook bonjour als protocol gestopt op de NAS

- eerst methode afp umounten op dat cduitwerpen knopje klikken

- finder oproepen

- verbinden met server

 -- geeft het ip-adres van de mybooklife in

 -- krijgt de optie om te verbinden als (ik gebruik hier de admin van de NAS)

en dan opent finder de desbetreffende folders als smb < dus samba

dan ben je zeker dat wat je op de NAS schrijft ook de juiste admin rechten krijgt van de apple machine als samba client

post-30989-0-88627700-1437899511_thumb.png

aangepast door Tonskidutch

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan zowel met admin (met WW) als gast op de MybookLive inloggen en alle mappen raadplegen dus dat gaat goed.

 

Wat echter niet wil is om de info van 192.168.2.60 op te vragen, de molen blijft draaien, is dit normaal?

 

post-37183-0-25716700-1437900748.png

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Feit is dat de TV de NAS ziet want als ik in de Twonky Server config de naam van de NAS wijzig zie ik deze gewijzigde naam ook op de TV als ik de Allshare Play gebruik.

Maar schijnbaar heeft die geen toegang tot de Share Public al is die voor iedereen toegankelijk.

 

Het vreemde is dat ik zowel op de TV als op de Twonky Server config geen username als password kan ingeven, althans ik kan het daar niet vinden.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij kunt dus duidelijk kiezen tussen de DLNA Media Server en de Twonky.

Ik kon uitsluitend voor de Twonky kiezen.

 

Na wederom wat zoekwerk heb ik op het WD forum een MyBookLive DLNA Patch gevonden (WDMediaServerPatch.deb).

Na installatie van deze Patch bleek de Twonky Server verdwenen te zijn en nu was de DLNA Server beschikbaar en ja hoor...

ik kan nu wel de video en fotomappen van de Share Public op de TV oproepen en deels afspelen :)  :)  :)

 

... maar echt blij ben ik nog niet want een groot gedeelte van de video bestanden worden niet afgespeeld.

 

Dit is op zijn zachts gezegd verbazingwekkend want als ik omschakel naar de op de TV aangesloten USB drive met daarop exact dezelfde video bestanden dan speelt de TV deze wel prima af.

 

Dus nu heb ik het probleem v.w.b. de toegang vanuit de TV opgelost maar nu kan ik niet alles meer afspelen maar dat is uiteindelijk een volledig ander onderwerp.

Voorlopig blijf ik maar even alles via de USB drive afspelen want dat werkt probleemloos.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

er zit duidelijk beweging in

ik ben blij dat we in ieder geval op de share per TV kunnen komen

dat toont aan dat uw Nas en uw TV correct communiceren...

 

kun je nog eens even kijken en ons doorgeven welke twonkymediaserver "versie" het is op de wdbooklife?

 

een hint is bekend en staat hier

 

Unfortunately, it appears Samsung designed the TV to ONLY support the profiles the DLNA called out, and to NOT support anything else (rather than supporting the DLNA required standards PLUS making a "best effort" to support anything outside the DLNA standard).

bij deze link

aangepast door Tonskidutch

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even kijken kan nu niet want zoals ik al schreef verwijderd de geïnstalleerde patch de Twonky Server dus ik kan de versie nu niet controleren.

Volgens mij was het 5.1.19 want er zijn wel hogere versies beschikbaar maar schijnbaar kun je die niet separaat vervangen.

Ik had verwachtte eigenlijk dat die automatisch met de normale Firmware update meekwamen maar dat is niet het geval.

Vorige week heb ik de laatste beschikbare Firmware geïnstalleerd en daarmee werd de Twonky Server niet vervangen.

 

Het schijnt misschien wel te kunnen maar dan moet er voor betaald worden.

 

Overigens is de hiervoor uitgevoerde actie weer omkeerbaar, m.a.w. als iemand weer wil switchen van DLNA Server naar Twonky Server dan kan dat weer d.m.v. het bestand Twonky5MediaServerPatch.deb, op te zoeken via Google.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren,

Jullie halen continu streamen en filesharing door elkaar.

Bij filesharing moet je inloggen op de nas om toegang te krijgen tot de nas. Vervolgens kan je dan je film gewoon lezen. Precies hetzelfde als vanaf een USB stick.

 

Bij streamen krijg je geen toegang tot een schijf. Je krijgt toegang tot de mediaserver. Twonky in dit geval. Je hoeft niet te weten op welke share de films staan. Sterker nog die share krijg je niet eens te zien. Inloggen is dan ook niet nodig.

 

De mediaserver laat aan de cliënt de beschikbare films zien gesorteerd op filmnaam of genre. Daarnaast kan de server informatie en plaatjes van de film downloaden en die beschikbaar stellen aan clients.

 

Maar voordat dit alles goed werkt moet je Twonky eerst goed configureren. Een handleiding is absoluut noodzakelijk.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt want het was bij mij ook geen toegangs- / inlogprobleem maar de gebruikte versie Twonky Server kon gewoon niet met mijn Samsung Smart TV communiceren.

Met DLNA Server lukt het nu wel.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...