Ga naar inhoud


Hoe TV geluid verbeteren en NAS gebruiken om video te streamen


Aanbevolen berichten


Nou ja, het loopt maar dat heeft alleen betrekking op het feit dat de connectie nu aanwezig is.

 

Wat niet loopt is dat sommige video's niet worden afgespeeld.

Normaliter zou ik er begrip voor hebben want immers niet alle formaten worden door de Players ondersteund.

 

Echter begrijp ik niet waarom exact dezelfde video's wel via de op de TV aangesloten USB HDD worden afgespeeld maar niet vanaf de NAS.

De video's zijn 1:1 vanaf de NAS naar de USB HDD gekopieerd.

Ben gewoon nieuwsgierig wat hiervan de reden is, iemand een verklaring want misschien kan ik dat probleem dan ook nog oplossen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat moet je zoeken in de mogelijkheden van Twonky. Welke formaten worden er ondersteund door Twonky.

 

Lees bijvoorbeeld dit artikeltje waarin jouw frustratie genoemd wordt.

http://www.avblog.nl/dlna-wat-het-is-en-wat-je-er-mee-kunt/

 

Transcoding kun je op jouw nas denk ik wel vergeten.

 

 

  • Supports multiple media types for the best media rendering
    • Devices, services and protocols: AppleTV, Roku, Samsung TV, Xbox 360, WDTV, U-Verse, Sonos, Chromecast, Facebook, DropBox, Flickr, DLNA, AirPlay
    • Video: AVI, DIVX, M2TS, MKV, MOV, MP4, MPEG2, MPEG4, MPG, VOB, WMV, XVID MP1, SPTS, 3GP, VDR, MPE, DVR-MS, M1V, M4V, MPV, FLV
    • Audio: AAC, FLAC, M4A, M4B, MP3, MP4, OGG, PCM, WAV, WMA, 3GP, MP2, AC3, MPA, MP1, AIF, ASF, DSD (DSF, DFF)
    • Images: JPEG, PNG, TIF, TIFF, BMP, GIF

 

Ik lees dat Twonky support heeft voor verschillende devices zoals de Samsung TV. Dat betekent dat Twonky moet weten naar welk apparaat er gestreamd wordt. Ik las dat je bij installatie van Twonky als je media devices (je TV dus) aan moet hebben staan zodat Twonky deze direct kan detecteren.

 

Nog even doorknoeien dus :grin:

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op dit moment heb ik het niet meer over Twonky Server maar over DLNA Server.

Zoals ik gisteren schreef heb ik een WD patch geïnstalleerd die de Twonky Server heeft verwijderd en een DLNA Server heeft geïnstalleerd, zie bijlage, met het gevolg dat de Samsung TV nu wel met de NAS communiceert maar helaas enkele video formaten niet afspeelt.

 

 

post-37183-0-22050900-1437988739.png

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik had zelf ontdekt, toen mijn nieuwe Panasonic er was, dat films in HD met meer dan een audio spoor niet geslikt werd door de DLNA client op de TV

dat heb ik overigens enkel de eerste paar maanden met die TV en NAS getest

nadien heb ik weer vol tevreden mijn VU's gebruikt

 

(dat kan altijd nog als je geen samsung app vindt die meer codecs er aan toevoegd, een mij onbekend terrein)

 

of je moet er zin en tijd voor hebben om die bestanden een voor een te converteren

aangepast door Tonskidutch

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

.... nou dat laatste ga ik zeker niet meer doen.

 

Heb dit al eerder eens uitgevoerd zodat de video's op alle apparaten kon worden afgespeeld.

Zie ook eigenlijk de reden daarvoor niet meer in omdat ik immers via de USB drive alles op de TV kan afspelen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jürgen

 

OK, dus dan heeft WD de Twonky DLNA server ingewisseld voor een eigen DLNA server. Dat kan ook natuurlijk.

Mijn verhaal blijft verder wel kloppen. Zoek even uit welke formaten er door je nieuwe DLNA server worden ondersteund.

 

Uit je postings maak ik op dat je niet regelmatig de updates op je NAS zet. Ik zou je dat wel adviseren, zeker als je NAS ook van buiten je huis te benaderen is.

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

... Uit je postings maak ik op dat je niet regelmatig de updates op je NAS zet. Ik zou je dat wel adviseren, zeker als je NAS ook van buiten je huis te benaderen is.

 

Hmmm, kijk hieronder wat ik gisteren nog schreef ;)

 

... Ik verwachtte eigenlijk dat die automatisch met de normale Firmware update meekwamen maar dat is niet het geval.

Vorige week heb ik de laatste beschikbare Firmware geïnstalleerd en daarmee werd de Twonky Server niet vervangen.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

die Twonkeymedia servers zijn in veel Nassies per firmware upgrade uitgewisseld door nieuwe eigen programmatuur van de NAS fabrikant

dat heb ik ook op de QNAP gezien sind ik hem heb, waar enkel nog een basisversie staat gerelateerd aan de huidige courante versie 8.x

 

een en ander gebeurd natuurlijk wegens de HDCP

 

What is HDCP?

HDCP stands for High-Bandwidth Digital Content Protection, a copy protection scheme to eliminate the possibility of intercepting digital data midstream between the source to the display.

daar zijn de fabrikanten en is dus de firmware aan gehouden te voldoen

ergo enkele codecs worden niet verwerkt

of je gaat je NAS hacken of je samsung tweaken door er andere versies op te draaien die openembedded zijn

  • Like 1

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook het probleem met het afspelen van de overige video formaten is opgelost want zo net wilde ik nog iets anders uitproberen en toen bleek dat alles werd afgespeeld.

De enige verklaring die ik daarvoor kan bedenken is dat elke avond laat zowel de TV als de NAS volledig worden uitgeschakeld want dat had ik gisteren na het omzetten van Twonky Server naar DLNA Server niet uitgevoerd :(

 

Uiteindelijk toch goedgekomen en iedereen bedankt voor de bijdrage.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hoor, wrijf het mij nogmaals in :D ,normaliter doe ik dit ook altijd bij Linux ontvanger, laptop, tablet, etc maar nooit aan gedacht dat dit natuurlijk ook bij een TV en NAS noodzakelijk is, nou ja, weer wat geleerd.

 

Omdat ik op de nieuwe locatie geen UTP kabel naar de TV kan aanleggen maar wel Interactieve TV wil gebruiken en nu ook de NAS, heb ik vanmiddag een testopstelling gedaan met een TP-Link Powerline Kit PA6030.

Deze Homeplug set functioneert t.a.v. het streamen van de MyBookLive naar de TV uitstekend, zelf de video's met een hoge resolutie van David Attenboroughs 'Africa.S01E04.1080p.bluray.x264-shortbrehd (NL.sub)' worden perfect gestreamd.

 

Ben inderdaad blij dat het nu functioneert.

  • Like 1

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...