Ga naar inhoud


Verboden afspraken over het bekijken van films op betaaltelevisie


theparasol

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Eigenlijk zou het wel goedkoper kunnen worden.

 

Men is verplicht het BTW tarief te berekenen van het land waar de dienst afgenomen wordt.

Canaldigitaal zou Duitse klanten het Duitse Mst. tarief van 19% moeten berekenen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


De CanalDigitaal dealers hebben inmiddels een bericht ontvangen waarin het volgende staat:

CanalDigitaal registeren vanuit het buitenland

Sinds deze maand is mogelijk om met een buitenlands adres een CanalDigitaal abonnement af te sluiten. Klanten die permanent in het buitenland wonen of een vakantiehuis in het buitenland hebben kunt u nu ook op een buitenlands adres registeren. De functie is inmiddels toegevoegd aan de dealerportal.
Daarnaast is het voor uw klanten nu ook mogelijk om hun adres te wijzigen naar een buitenlands adres via Mijn CanalDigitaal.

 

Nu gaat CanalDigitaal er misschien eindelijk eens achter komen hoeveel van hun klanten zich in het buitenland bevinden.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk zou het wel goedkoper kunnen worden.

 

Men is verplicht het BTW tarief te berekenen van het land waar de dienst afgenomen wordt.

Canaldigitaal zou Duitse klanten het Duitse Mst. tarief van 19% moeten berekenen.

Dat hangt er vanaf..... ik ken de precieze bedragen niet, maar vanaf een bepaalde omzet die het bedrijf heeft moet de BTW van het ontvangende land afgenomen worden.  Tegen dat grote probleem loopik wel eens aan als ik bij bepaalde shops in Duitsland koop... als die "te veel" nederlandse klanten hebben,  moet je daar alsnog 21% BTW betalen... maar desondanks blijft het er altijd wel goedkoper, maar het is dan wel erg jammer dat je de "Verkeerde" BTW moet betalen, wat uiteraard niet de bedoeling is.

 

En het "zou" uiteindelijk voor iedereen wel goedkoper "kunnen" worden als het abonnee bestand dusdanig groter zou worden van de pay tv provider, dat hij zijn prijzen zou kunnen laten dalen, omdat de vaste lasten dan over meer abonnees omgeslagen kan worden. (maar dat zal wel wishfull thinking blijven, als is het in theorie logisch).

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Die in het buitenland wonende kijkers waren allang klant bij Canaldigitaal, alleen via een Nederlands adres.

Maar verder klopt het meer betalende klanten verdelen de transponderhuur, waardoor er een beter aanbod, meer bandbreedte of een lagere prijs berekend kan worden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even getest en ja hoor, spijtig (maar dat komt misschien nog) dat je niet enkel een ci+ kaart kan bestellen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Omdat de rechten van de programma's per land worden verkocht.

Een tv zender betaald een x bedrag om het programma in het desbetreffende land te mogen vertonen.

Aangezien die rechten in het buurland nogmaals verkocht worden aan de collega zender is er de restrictie dat het signaal niet grensoverschrijdend te zien mag zijn.

 

Het is met films op tv toch niet anders dan met een boek of dvd. Daarvoor betaal je (incl. auteursrechten) en neem je vervolgens overal mee naar toe. Binnen NL, maar ook binnen de EU.

Iemand die een legale smartcard heeft voor zijn eigen land zou hetzelfde moeten kunnen doen meenemen en elders in een ontvanger stoppen.

Dan is de stap naar wonend over de grens een abo afsluiten in een andere lidstaat maar een kleine. Net zoals je in een andere lidstaat een boek kunt bestellen.

De markt waar iemand woont zal maar weinig verstoord worden, want wie spreekt er binnen de EU zijn of haar talen nu zo goed dat met het Engelse origineel goed kan volgen (ik vind ondertiteling wel zo makkelijk bij allerlei Engelse accenten en medekijkers die er op cruciale momenten toch net even tussendoor praten). Dat verlies van rechte valt denk ik wel mee.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat is al effectief mogelijk, bij CD kan je in geheel Europa een abonnement nemen.

Je kan in het buitenland wonend een abonnement nemen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede zaak dat de EU en zgn. "level playing field" nastreeft. We zien dit ook gebeuren in de vorm van het afbreken van de roaming- en interconnectie tarieven bij mobiele telefonie. Op wat voor niveau de tarieven zich gaan stabiliseren is maar de vraag. 

 

Kijken we naar de USA waar een heel continent wordt bestreken door kabel en sat-providers, maar waar wel 1 taalgebied is, dan zie je dat Dish ongeveer 19$ dollar rekent voor satelliet distributie, en dat de kabelaars beginnen met maandtarieven van 49$ (Comcast - de marktleider met Xfinity - Digital starter abonnement).

 

In die zin hebben we in Nederland geen reden tot klagen met de 17,95 van CanalDigitaal en de 18,70 van Ziggo voor de basis abonnementen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is al effectief mogelijk, bij CD kan je in geheel Europa een abonnement nemen.

Je kan in het buitenland wonend een abonnement nemen.

 

Dat is dan de uitzondering die de regel bevestigt.

Bij TVV kan het (nog) niet. Bij de ORF helemaal niet. Een ook een Zweedse basiskaart kan ik buiten Zweden niet officieel bestellen.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoop dat het mogelijk wordt buitenlandse abonnementen af te sluiten. Ik zou zo een van CSAT (France ) afnemen zodat ik legaal naar Mezzo LiveHD en TCM-HD kan kijken die is ook met de originele Engelse audio beschikbaar. Kan ook nog van een Spaanse aanbieder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...