Ga naar inhoud


probleem met schakelen tussen verschillende zenders


gerrit B

Aanbevolen berichten

Sinds een maand heb ik telkens het probleem dat als ik langs wat zenders zap plots de gecodeerde zenders niet meer werken.

Schakel ik de gehele ontvanger uit en start ik hem weer op dan werkt alles weer en kan ik vaak ook gewoon weer naar de laatste 2 zenders kijken en er tussen zappen zonder beeldverlies. Echter na een aantal keren heen en weer zappen zijn plots de gecodeerde zenders weer zwart.

 

Een soortgelijk probleem staat hieronder met een Uno maar de oplossing die men daar heeft werkt bij mij niet.

Waar kan dit aan liggen?

Ik heb dus 2 x een VU+ Duo met beide CCcam 2.3.0 en beide vertonen hetzelfde probleem.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

overgegaan naar cccam 2.3.0 met prio file.Geen problemen meer.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

zojuist oscam geinstaleerd.Loopt feilloos.Denk dat cccam heeft afgedaan met die nieuwe kernel images.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik dat hele topic doorspit in het linkje over de Oscam van tripleboy dan denk ik bij me zelf "mijn hemel wat moet ik allemaal wel niet instelellen om dat op mijn VU+ werkend te krijgen" :sick:

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gerrit,

 

Ik heb hetzelfde probleem met mijn ultimo en een kennis van mij met zijn duo2. OpenPli en Ccam. Je hoeft de box niet opnieuw op te starten. Je kan via het -menu, instellingen, softcam/ci, softcam inst, softcam herstarten-, de softcam  herstarten. Dan werkt alles weer naar behoren. Voorlopig blijf ik bij Ccam.

Duo en Ultimo, Open PLi 4.0, Astra 1,2,3 en Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

op de site staan werkende oscam configs hoor.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@flieboe Als ik alleen de softcam opnieuw start dan doet hij het nog steeds niet, alleen als ik herstarten selecteer dan werkt hij weer maar dan is gewoon aan/uit een stuk eenvoudiger met alleen de uit knop even ingedrukt te houden.

 

@bellejt Ben al wel aan het zoeken geweest maar welke heb ik dan nodig?

Ik zie hoofdzakelijk de VU+ DUO 2 terwijl ik nog de 1e Vu+ DUO heb.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

zoals Tonski zegt is een cam config niet decoder gerelateerd :) .Voldoende voorbeelden op de verschillende sites of via google te vinden.Ofwel doe je het met de cccam-oscam converter als basis en dan wat finetuning.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

fwel doe je het met de cccam-oscam converter als basis en dan wat finetuning.

 

Daar zit hem nu net het probleem.

Ik weet best veel van beveiliging en van sommige telefoonsystemen, kan ook prima een camerasysteem configureren en er het maximale uithalen, ben aardig op de hoogte met de aanleg van datanetwerken ed. en weet ook nog wel iets van IP adressen ed. af maar als ik de software in de ontvanger zet en hij doet het niet dan doet hij het niet en zou ik niet weten waar ik moet beginnen om hem dan wel aan de praat te krijgen. (en o wee als die het 's avonds niet doet voordat de 1e dagelijkse soap te zien is :sick: )

 

Bij de CC cam was dat niet zo ingewikkeld, zo uit mijn hoofd, simpel de file voor je ontvanger opzoeken, downloaden, uitpakken en op een lege stick zetten, ontvanger uit en met de stick er in opstarten en daarna wachten tot alles klaar is.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...