Ga naar inhoud


Nieuwe schotel voor Ned. en Oostenrijkse zenders


martijns

Aanbevolen berichten

Even nog een overweging wat betreft de schoteldiameter.
Een schotel van 60cm zou net als in Nederland net voldoende zijn. Je moet je wel bedenken dat het in Oostenrijk in de winter vaak sneeuwt. Dat geeft al een belemmering van de ontvangst maar als dan de schotel ook nog eens voor een deel vol met sneeuw ligt, vermindert het zeker de ontvangst. Een schotel groter dan 60cm is dan ook zeker aan te bevelen.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo allemaal,

...

 

Verder heb ik enkel nog een vraag mbt de CI+ modules. Als ik een Dreambox heb of een VU+ box, dan kan ik voor zover ik het goed begrijp direct de kaart in de box steken zonder tussenkomst van een CI+ module? CI+ is zover ik nu weet enkel nodig voor conversie op hardware basis, niet op software basis?

 

Alvast bedankt voor de hulp bij mijn laatste vragen!

neen dat heb je verkeerd begrepen...

 

op dit moment zijn er maar 3 VU+ receivers die een CI+ accepteren en dus daarmee het gebruik van de kaart bij het inschakelen van Pairing mogelijk maakt

leuk dreambox met al haar softcam opties, maar die is zonder die optie CI+ niet gelijkwaardig aan de VU+ daar dit een firmware issue is.

 

misschien komt dat nog bij andere merken, dat laat ik graag open en de hoop sterft het laatst

 

pardon ik editeer mijn bericht anders wordt het niet duidelijk

je kunt NU in beiden een smartcard met de juiste boxkey en AES code via interne kaartlezer gebruiken

maar weldra gaat ook CDS en TVV op CI+ paring per hardware over, en dan blijft nog de CI-Cam met de CI+ opties die bekend zijn

 

wat is

CI+

opnames kunnen verlopen en niet meer afspeelbaar worden gemaakt

opnames kunnen enkel gemaakt worden indien toegestaan

tijdens een film wegzappen van de reclame is niet mogelijk of je moet zelf de kamer uit gaan

en nog wat leuk spul die allemaal bekend zijn sinds de invoering van CI+

aangepast door Tonskidutch

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De ORF kaart in de standaard vorm bevat inderdaad de 4 ORF zenders (Eins, 2, III en Sport+) en ook ATV, ATV 2 en Puls 4. Je moet die kaart laten activeren op je oostenrijkse adres, en dat kan alleen als je GIS (omroepbijdrage) op jouw naam betaalt.

Voor die "extra" hd Zenders moet je bij HD Austria zijn... het pakket van7.90 euro per maand is vergelijkbaar met het Duitse HD+ en bevat de duitse commercielen met oostenrijks reklamevenster in HD alsmede MTV HD.  Ala je dat later alsnog wil, kan dat altijd... maar daarvoor heb je wel de speciale CI+ module nodig van HD Austria, óf een gecertificeerde receiver.  Voor het gewone ORF pakket, wat buiten de kaartkosten niets extra kost en in principe 5 jaar blijft werken met dezelfde kaart, is een gewone irdeto module voldoende, en worden er geen extra eisen gesteld.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

 

Bedankt voor jullie antwoorden. Het begint allemaal duidelijk te worden. 

- Ik zal dus voor een 90 cm of grotere schotel gaan. (prijs verschil is het niet) 

- CI+ modules is een opkomend fenomeen bij diverse providers van abonnementen, dus beter een box met CI+ optie (x2)

- Austria SAT/HD en ORF zijn in de basis niet heel verschillend, enkel ontbreken de grote internationale zenders bij ORF.

 

De laatste vraag is over de ORF kaart. Sverige geeft aan dat deze alleen als inwoner (met adres in Oostenrijk) van Oostenrijk te krijgen is. Omdat je als Oostenrijker via het belastingstelsel al betaald voor kijk en luister geld. 

Nu lees ik een aantal mensen hier die deze kaart in bezit hebben. Is er een mogelijkheid om toch de Oostenrijkse zenders welke door de ORF kaart bekeken kunnen worden, hier in Nederland te kunnen bekijken, zonder dat ik een adres heb ik Oostenrijk. 

Bedankt voor jullie hulp

Link naar reactie
Delen op andere sites

uiteraard kan je een ORF kaart bemachtigen... maar niet "officieel"

Ik heb ook een ORF kaart in bezit, via een "stroman"... en ik ben dolblij met die kaart...  daar heb ik echt iets aan, ik kijk veel ORF... maar ik gaf de officiele versie van het verhaal.

of ORF ooit ook "vrij" beschikbaar zal zijn voor andere burgers, weet ik niet. ORF is geen Pay TV, maar is gecodeerd ivm kijkrechten... misschien dat als ze de kaart beschikbaar "moeten" maken voor de hele EU, er dan de verplichting bijkomt de GIS te betalen... en dan kost dat tussen de 237 en de 302 euro per jaar afhankelijk van het Bundesland...  maar dat weet ik uiteraard niet.

Nu is het zo dat je meestal iets van een 300 - 400 euro betaalt voor een kaart die 5 jaar geldig is... en je moet het geluk hebben om geen oplichter te treffen.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah duidelijk. Bedankt voor jullie info. Zojuist even op ***geen-reclame*** duitsland gekeken en worden er redelijk wat aangeboden voor bedragen vanaf 210,- euro geldig tot 2020. 

Is trouwens zo dat je met een abonnement op AustriaSAT ook alle zenders hebt van ORF, en deze óók buiten Oostenrijk te bekijken is? Dus als alternatief voor een ORF kaart. 
 

Zojuist heb ik een Visiosat G2 schotel gekocht met een G3 kop erop en 3 LNB's, via Marktplaats. Dit is een mooie manier om eens aan de gang te gaan en deze te voorzien van duo LNB's als ik volledig over ga in november op satelliet TV als het bevalt. 

 

Ik heb nog 75 ohm coax kabel liggen, ik weet echter niet wat de qualiteit is van deze kabel. Is het bij satelliet net zo als bij CAI dat de qualiteit van de kabel erg bepalend is voor de beeld en ontvangst qualiteit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is trouwens zo dat je met een abonnement op AustriaSAT ook alle zenders hebt van ORF, en deze óók buiten Oostenrijk te bekijken is? Dus als alternatief voor een ORF kaart. 

Austriasat is een aanbieder van tv programma's. Ze bieden 2 pakketten aan... een basispakket en een uitgebreider pakket. Ze bieden echter NIET de ORF aan... Je kan die programma's laten vrijschakelen op je ORF kaart OF op je Sky Österreich kaart. (als we het over satellietverspreiding hebben). Ze leveren zelf geen kaarten uit.... Austriasat is dus geen VERVANGING van een ORF kaart, het is een AANVULLING. Zo heb je via Austriasat bv wel Puls4 in HD, en zonder Austriasat heb je de zender alleen in SD.

 

Om de ORF zenders te ontvangen heb je een ORF kaart nodig, die vrijgeschakeld is, OF alternatief kan je ORF ook vrij laten schakelen op je Sky Österreich kaart (mits je GIS betaalt, want die vrijschakeling gebeurt dus door de ORF, en dat doen ze alleen als ze gecontroleerd hebben dat je je omroepbijdrage betaald hebt op je Oostenrijkse adres).

 

Woon je buiten Oostenrijk is voor de ORF de "eenvoudigste" mogelijkheid de ORF smartcard...  

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...