Ga naar inhoud


TV Vlaanderen in Tarifa ASTRA 1 en 3


Htc
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten


Ik heb nog een paar LNB's geprobeerd (oa RE-QD1EC met NF 0,1).  Wel nog niet de Inverto want die is er nog niet. Het resultaat is identiek hetzelfde.

Wel bv Een HD en NPO 1en 3 maar geen VTM HD of NPO 2.

De ene zender heeft een kwaliteit 75% de andere 12%.

Sorry voor mijn enorme 'satelliet onkunde' maar hoe is zoiets mogelijk?  Nog beter afstellen?

Waarom zijn die ontvangsten zo verschillend?

Groeten

Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar beste Htc. Wat zit je nu te prullen met die smalle lnb's. Die moet je helemaal niet gebruiken op een grote schotel. Zeker te weten dat een Inverto Black Ultra een veel beter resultaat laat zien.
Een heel bekende satellietshop in Spanje die naar diesel ruikt, levert hem al voor €15,72 incl. btw en verzendkosten.
 

post-60869-0-93644300-1438260983_thumb.png

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

:-)  Inderdaad.  Prullen is ook hoe het aanvoelt.  gelukkig verlies jij je geduld nog niet :-) 

 

Ok begrepen.  Smalle LNB's buiten.  Ik probeerde ook Strong Universal Twin LNB SRT L 721 en Televes UNI LNB 7475.

Ik koop een Ultra.  Ik rij eens naar Barbate of Tarifa en zoek een shop.

 

Groeten

Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hello Sprietje

Alles opgelost.  Blijkt een kabel probleem te zijn of tenminste een toestel dat de installateur ergens onderweg had tussengevoegd.

Liet sommige signalen door en sommige niet.  Raar.

Ik heb het toestel gebypast en alles is OK.

Zonder jou was het echter zowieso niet gelukt.  Dat kabel ding heeft het alleen langer gemaakt.

Bedankt voor alle moeite!

Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Vanwege 'een beeld zegt meer dan 1000 woorden' laat ik twee beelden zien van wat er nu tussenuit is.

Aangezien er geen andere schermen in het huis zijn is een direct verbinding het eenvoudigst :-)

MB379881%20_T5A7484.jpgMB379881%20_T5A7486.jpg

Groeten

Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tjonge wat een installatie. Ik kan me wel voorstellen dat dit voor de nodige problemen zorgt als dat er allemaal onnodig tussen zit maar dat ding was je volgens mij toch niet ontgaan dat het in de coaxleiding zat van de schotel naar je satellietontvanger.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was me niet ontgaan maar aangezien het vroeger bij ASTRA 1 geen probleem was dacht ik dat dit nu ook niet het geval zou zijn.

Ik denk dat er bijkomend een probleem is opgetreden in het 'ding'.   Dit is een installatie bij vrienden waar ik te gast ben en eigenlijk is het niet duidelijk wat er allemaal is gebeurd voor ik er aan begon.

Groeten

Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Tja, dat is moeilijk te zeggen of een schotel met een deuk nog te gebruiken is. Meestal niet maar het kan meevallen. Dat kun je alleen maar controleren door er aan de voorzijde twee touwtjes strak over te spannen. Eén van boven naar beneden en één van links naar rechts. De touwtjes moeten elkaar net raken. Komen ze een paar millimeter van elkaar, dan heb je niets meer aan die schotel.

 

 

Hier heb ik veel aan, bij het nameten van mijn caravan schotel zat er 1,5 cm verschil in op de kruising. Blijkt de schotel krom te zijn waardoor uitrichten slecht ging op astra 1 en onmogelijk op astra3B. Beetje terugbuigen en uitkloppen heeft resultaat dat ik in zuidoost Frankrijk weer signaal heb op de Astra 3B, houd niet over 10.5db ned 1 en 11.6db op Rtl4 maar toch beeld.

Les voor mij voor het inpakken van de schotel om de gasfles beter vast te zetten omdat deze de schotel een keer heeft vastgeklemt waardoor hij verbogen is.

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet te geloven, 15mm verschil in de touwtjes. Tja dat heeft die wel een hele flinke opdonder gehad. Maar goed, jij kon nog zien dat die beschadigd was. Vaak is het zo dat als een schotel per bode wordt verstuurd, hij onderweg getorst wordt omdat de vierkante doos op één hoek omgedrukt wordt. Je ziet dan helemaal geen deuk of beschadiging maar werken doet hij niet meer. Veel satellietzaken versturen geen schotels groter dan 80cm juist vanwege deze perikelen.
Het mooiste is als ze de schotels per bulk versturen, dan kan er weinig mis gaan tijdens het transport.
 

post-60869-0-64151000-1439486154_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later...

Hello Sprietje

Hier ben ik weer.

Morgen vertrek ik terug naar Atlanterra (Zahara de los Atunes).  Mijn vrienden hebben problemen met hun installatie.

Soms beeld soms niet.

Ik kocht me een sat finder die gemakkelijker te gebruiken is en ga er op los.  De Sat finder is een Satlink WS-6926.

De vrienden hebben waarschijnlijk met de antenne zitten prutsen dus ik denk dat de richting niet meer OK is.

Indien wel moet ik een grotere antenne gebruiken.  Bv 110 ipv 90.

Heb je de gegevens voor Astra 3 bv overmorgen dinsdag 4 april opdat ik de schildertruk nog eens toepâs op Astrta 3.

Hartelijk Dank

Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 jaren later...

Hello

 

Hier ben ik weer.

 

Ik heb hier in Tarifa reeds drie installaties gedaan voor vrienden.  Allemaal voor TV Vlaanderen.

In 2 installaties heb ik twee antennes nl een voor Astra 1 en een voor Astra 3. In de derde installatie heb ik enkel de Astra 3 antenne.  

Voor Astra 3 steeds 110-120 cm anders gaat het niet.

De drie installaties werken goed (echter zie verder) en de Astra 1 antennes gebruiken we niet en zijn afgekoppeld. 

Ik ben nu aan een vierde installatie begonnen met enkel een Astra 3 antenne.

Hier heb ik signaal en ontvangst van TVV info (op 14) en RTL Luxembourg (op 288) maar ik heb geen beeld op de gedecodeerde zenders.  Ik gebruik een NU Zero decoder met TVV kaartje (die de eigenaar kocht in Belgie zonder het aan mij te vragen).  Ik dacht dat het een probleem was met activatie en bracht dus mijn decoder (M7 met kaart ingebouwd) mee.

Zelfde probleem.  Geen beeld op de gedecodeerde zenders.

Ik heb de M7 decoder dan maar terug bij mij aangesloten en OEPS!!! ook hier heb ik geen beeld meer op de VTM HD enz.  Twee dagen aan en uit, opnieuw installeren etc brachten geen soelaas.  Ook interactie met support van TVV loste niets op.  Er werd me aangeraden van de decoder terug naar Belgie te brengen.

 

Als in een CI kaartje van TVV in de TV steek en de coax aansluit heb ik wel al de zenders dus aan het signaal ligt het niet...

Niettegenstaande ik herhaalde malen een reactivatie aanvroeg gaat die niet door.

Ik wil dus begrijpen wat die reactivatie inhoud en wat hier kan misgaan.

 

Heeft dit te maken met het niet gebruiken van Astra 1?  Het is dan toch raar dat de ene andere installatie met enkel Astra 3 wel werkt.

Ik begrijp er niets van.

 

Voor die vierde installatie probeerde ik ook de CI kaart maar de Tv die in Spanje werd gekocht aanvaard enkel Astra 1 als satelliet (hoe stom is dat).

En zo blijf ik bezig....

 

Kan iemand me helpen en is er iemand die kan uitleggen waarom Astra 1 nodig is?

 

Groeten

Hans 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...