Ga naar inhoud


Boeketten up to date houden?


Ga naar oplossing Opgelost door smetje limb.BE,

Aanbevolen berichten

Dat doe ik. Het gaat om een 50 tal kanalen in 3 boeketten. (soms dubbel omdat er 1 boeket met alles is.)

Ik dacht dat het er gewoon een manier was om te zeggen : dit zijn mijn boeketten, update de kanalen die erin zitten.

 

Ik zie niet in waarom dit niet zou kunnen. Het is perfect uitvoerbaar.

 

Zijn er online lijsten waar netjes alle zenders en id's opgelijst staan die "dagelijks" geupdated worden?

 

Dagelijks?

hoe vaak wijzigen zenders in jullie bouqetten???

Canal DIGITAAL weer aan de gang of zo?

 

met een kanon op { dode } mug schieten

 

je kunt veel beter met http://nl.kingofsat.net/werken en dreamboxedit om nieuwtjes zo een twee maal per kwartaal voor jou satelliet posities op te halen...

dan zie je ook nog wat er aan de hand is, veel leuker

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dagelijks omdat je dan maximum 1 dag met een "onvindbaar" kanaal kan zitten natuurlijk.

Steel dat je dit 3 maandelijks doet zou je 3 maand met een niet gevonden kanaal kunnen zitten.

 

Ik gebruik nu ook een tooltje om het te doen. Geen moeilijk, zwaar of langdurig werk.

Maar ik heb een nogal "automatisch" fetisch :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja

en ik heb geen fetisch (of toch :wink:  ) maar weet hoe vaak ik nieuwe zenders vind of MOET zoeken

 

heel weinig dus

heb nog geen enkele langer dan een dag moeten missen

manual scan op sat positie

netwerkzoeken ja

vooraf wissen ja

 

maar als je dat wilt automatiseren als hobby leuk, maak er een plugin van in python geschreven met de juiste skin parts

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een plugin van maken zou het einddoel zijn. Mocht dit kunnen in c++ of bash kon ik er gelijk aan beginnen. Python zal wat extra in te lezen zijn.

Ik deel mijn werkje wel. Eerste stap zal evenwel een bashscriptje zijn.

 

Om ook maar "iets" te kunnen starten moet ik weten hoe deze .tv regel te interpreteren.

#SERVICE 1:0:19:5225:C99:3:EB0000:0:0:0:

 

Op kingsofsat pagina kan ik niet onmiddellijk verbanden vinden.

aangepast door Komerad
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ieder zijn systeem, ik doe het liever manueel, dat is om de 3 a 4 weken een controle.

Tenzij een dringende ingreep nodig is, in dit geval wordt er dan gericht gezocht.

Een manuele controle heeft als voordeel dat ik nieuwe (HD) zenders meteen opmerk en kan toevoegen. 

De ingave gaat hier volgens SID nummer, dat gaat vrij snel, Ik mag zeggen dat mijn lijst toch vrij compleet is.

 

Het probleem waar je gaat tegen lopen is de bron, bij kingofsats moet je al niet zijn, die lopen zwaar achter,

Vorig week nog gezien, een aantal transponders waren afgezet op astra 28.2, en op kingofsat waren ze nog allemaal aanwezig.

Kingofsat is bij mijn weten wel de enige site waar men data kan downloaden.

 

Flysat is goed qua informatie, maar die hebben dan weer een andere manier van weergeven.

 

Wat betref #SERVICE 1:0:19:5225:C99:3:EB0000:0:0:0: dat nummer wordt door de box aangemaakt, dat is een verwijzing naar de database "lamedb"  

  • Like 1

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben absoluut voor vernieuwingen en intelligente oplossingen.

 

Maar ik ben opgegroeid met deze buis-radio

Daar draaide ik aan de knoppen, en opende zelfs de hardboard geperforeerde achterzijde om te fine tunen

handmatig voor mij een hobby

P1040812.jpg

die moderne Radio of "ontvanger" afstemmen zal ook erg spannend zijn op software niveau

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja... hier wijzigt eigenlijk ook vrijwel niets. 

Voordeel van technisat is dat hun de wijzigingen voor de Astra 19.2 eigenlijk heel netjes bijhouden, en als er een aantal wijzigingen zijn, bieden ze die aan... bij accepteren worden dan gelijk de zenders die je in een of andere favorieten lijst staan had, automatisch aangepast en de niet meer beschikbare zenders worden verwijderd... de nieuwe kan je dan ook handmatig toevoegen waar je wil, en dat doe ik altijd, want ik wil niet dat er "rommel" toegevoegd waordt waar ik niets aan heb...

Blijft dan de Thor, en die moet ik zelf onderhouden.... maar dat is toch ook heel erg stabiel allemaal...  een paar keer per jaar doorzoek ik de boel eens, en dan kijk ik ook nog bij Satfinder, een service van Infosat... en uiteraard staat er heel erg soms hier ook wel eens iets nieuws over de Thor op het forum...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kunt veel beter met http://nl.kingofsat.net/werken en dreamboxedit om nieuwtjes zo een twee maal per kwartaal voor jou satelliet posities op te halen...

dan zie je ook nog wat er aan de hand is, veel leuker

Dreamset kan zelfs importeren van KingofSat (Lyngsat- en Satbeams-import is nog bèta) en heeft een compare functie, maar dan moet je nog steeds zelf je boeketten nakijken voor verdwenen kanalen. aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je hebt helemaal gelijk,

ik had moeten schrijven dreamset en dreamboxedit

:grin:

bedankt

 

p.s.

sorry beste Philips verzamelaars, ik heb de eerste afbeelding geplaatst en niet op de originele foto's verwezen

die zijn natuurlijk weer door de verzamelaars beschermd als foto :P

aangepast door Tonskidutch

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...
Op 4-8-2015 om 14:54 zei Sverige:

Tja... hier wijzigt eigenlijk ook vrijwel niets.

overigens,

voor de technisat en ook diverse andere receivers kun je hier de editor vinden

http://www.satzentrale.de/sat/editor.shtml

http://setedit.de/SetEdit.php?spr=1&Editor=44

SetEditTechnisat_set_main_de.jpg

 

eigen lijsten maken is harstikke leuk

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Setedit ken ik....   kost wel 25 euro...  Het schijnt een goed programma te zijn, maar echt goedkoop is het niet.

Ik heb het ooit overwogen om te kopen, maar omdat er zo weinig verandert, pas ik de wijzigingen gewoon manueel aan via de Technisat receiver....

De "hoofdzenders" (Duits/Oostenrijks) worden gewoon door Technisat up to date gehouden....  De volgorde pas ik dan manueel aan.

 

 

Heb jij Setedit voor jouw receiver? ben je er tevreden over?

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...