Ga naar inhoud


installatie van nieuwe VTI-image mislukt iedere keer


papaver

Aanbevolen berichten

Ik wilde de nieuwe image VTI 8.2.2 op mijn VU+Solo2 installeren volgens de to-do beschrijving.

Ik heb dit al diverse keren gedaan zonder enig probleem maar dit keer lukt het mij totaal niet.

Heb dezelfde, volledig lege USB-stick met FAT 32 gebruikt als vorige keren. (Ook andere USB-sticks geprobeerd).

Iedere keer als ik nog eens probeer te installeren wordt mijn VU weer opgestart met de oude VTI image.

 

VRAAG: Waaraan kan dat liggen en wat moet ik doen om mijn VU van deze nieuwe image te voorzien?

 

Bij het forum over de VU heb ik niets kunnen vinden over mijn probleem.

 

Graag uw hulp s.v.p. waarvoor mijn dank.

 

FRED

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb dat ook eens meegemaakt, mijn oplossing was om het originele image eerst erop te plaatsen, te herstarten, ontvanger uit te zetten, en dan VTI erop te plaatsen.

 

For Solo2: Push power button when message shows. Update is done when complete message is displayed on the VFD.

 

http://www.vuplus-support.org/wbb3/index.php?page=DatabaseItem&id=146

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

papaver,

welkom op dit leuk forum voor sat hobbyisten

 

waar het meestal aan ligt is dat de bestanden niet juist op de stick belanden

- de verkeerde versie gedownload

- onvolledig uitgepakt wegens unzip probleem

- verkeerde usb stick gebruikt of gewoon verkeerd geformateerd

 

enkel op de VTI site aangemeld door registratie kun je die firmware voor de solo2 krijgen, nergens anders

 

meer is het echt niet

 

het laatste 8.2.2. image is 122 MByte groot dus niet voor retransfer of hier uploaden geschikt

 

vergeet niet de inhoud van het image uitgepakt dus 5 bestanden moeten er op je USB stick staan in de juiste map

 

 

post-30989-0-57566000-1438015116_thumb.png

post-30989-0-62652500-1438015455.png

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tonskidutch, ontzettend bedankt voor de snelle reactie en advies. Ik heb bij VU Plus Support de VTi-image 8.2.1 gedownload en het nadien zonder problemen kunnen installeren.

De 8.2.2-versie gaf slechts 3 bestanden na uitpakken en geen 5 zoals je duidelijk hebt aangegeven.

Het leuke is dat ik na de installatie meteen de update 8.2.2 alsnog kon ophalen.

 

Met dank en vriendelijke groeten,

 

FRED

Link naar reactie
Delen op andere sites

fijn dat ik kon helpen,

 

voor die het nog niet wist, je kunt ook het image downloaden op je hdd en uitpakken, daarmee heb je dat gedoe met slecht werkende USB sticks niet

dat staat beschreven onder flashen zonder usb stick

 

veel plezeir met vti

ciao

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...