Ga naar inhoud


Wil gaan verhuren hoe en wat ?


1pm

Aanbevolen berichten

  • Moderator

En een 1e rang eintragung im Grundbuch!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Een informatief gesprek met een advocaat over uw verhuurplannen, lijkt me geen overbodig luxe.

Het is beter u goed te informeren, zodat later niemand voor verassingen komt te staan.

Dat gaat u nu wat geld kosten maar dan speel je tenminste op save.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

stichting eigen huis helpt ten dele verder met basis contracten

zo ook enkele andere

maar hypotheekverstrekkers helpen u echt niet verder zonder dat u hen een betaling voor diensten comitteerd.

 

ik heb net de woning verkocht, maar heb twee jaar overwogen die kist te verhuren

Als je de kosten kunt betalen is verhuren als eigenaar een mooie oplossing

Je zult echter algemeen en Nationaal geldende huurcontracten moeten evenaren, ergo kopieren

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk is dat belachelijk.

Je gaat me toch niet vertellen dat als ik als huurder schulden heb, de deurwaarder de spullen van de verhuurder komt ophalen.

Moet nog mooier worden.

 

Zet die link even hier neer want dat wil ik echt lezen. Ik kon er niks over vinden.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

In België is het alleszins toch zo geregeld, als je op hetzelfde adres gedomicilieerd staat als een persoon met schulden, de deurwaarder het recht heeft om alles aan te slaan, wat zich op dat adres bevind.

Tenzij je zwart op wit kunt bewijzen dat het van u is met een factuur, anders heb je prijs.

 

Ik spreek over hetzelfde adres, dat gaat natuurlijk niet op voor een verhuurder die ergens anders staat gedomicilieerd.

Het is die domiciliëring die van belang is.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles wat je nodig hebt voor een normaal waardig leven zoals bed, kast, TV, wekker, bestek...weet ik vel wat daar mag een deurwaarder niet aankomen. Tenzij de een waardevolle Picasso hebt en dat soort dingen, maar daar kun je over het algemeen wel aantonen waar je die gestolen hebt.

Hetzelfde geldt voor de auto want die staat op naam.

 

Dus denk na...zo snel verdwijnt er echt niet zo snel wat in de handen van een deurwaarder.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik dat meemaakte gingen wij nog op vakantie naar Tenerife.Ik was er nog geen week dat mijn jongste zoon belde.Hij kon niet meer binnen bij ons maar er hingeen briefje aan de deur.hij naar het politie bureau en daar kreeg hij een sleutel mee.Er zat een ander slot in de voordeur.Binnen lag er een brief op tafel.DE deurwaarder was binnen geweest en had alle toetellen opgeschreven.Het ging toe over een bedrag van 5950frank =€150.Het zou Na 2weken opgehaald en verkocht worden.Dus het koste mij nog een vliegticket extra om op tijd thuis te zijn.Dus ik weet waarover ik spreek.En in Nederland is dat ook volgens dat ik opgezocht heb.

 

 mvg Abuelo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Drs. dat is een groot verschil met de reguliere hypotheek vormen zoals ceesv schrijft

 

dat wilde in eerste instantie mijn duitse associee ook niet geloven ik heb een en ander uit de hypotheek akte, voorwaarden van de verstrekker en overeenkomst laten vertalen

 

het grote verschil is in deze dat je de financiering altijd aan het onderpand koppelt en niet aan de persoon , daar die persoon niet de waarde van het onderpand vertegenwoordigd maar de gebruiksrechten er enkel op heeft en maar stukje bij beetje het eigendom opbouwd (aflossen - tilgen).

in duitsland zijn de financiele aansprakelijkheden overdraagbaar ook aan andere rechts personen en boeit het de bank niet wat met het huis gebeurd enkel dat dit kapitaal als darlehen en tilgung met rente betaald wordt.

 

- is het huis er niet meer betaald u verder in duitsland of uw familie

zeker weten is je dochter financieel de pineut als jij de emmer trapt

- is het huis er niet meer is het onderpand nietig en de hypotheek wordt geroyeerd

aangepast door Tonskidutch

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles is al geregeld nu :

* je hoeft niet naar een advocaat of zo (je kan wel info vragen )

* belasting en gemeente heeft erook niks mee te doen nl (op jaarbasis valt de huur onder de norm )

* is een eigen huis en afbetaalt (dus komt geen bank aan de pas )

 

Al met al je kan het gewoon onderling regelen natuurlijk wel met een goed huurcontract dan voor beide zijden .

 

1pm

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

als antwoord op pm1 z'n vraag

het huis is helemaal vrij

natuurlijk mag je verhuren

mits de inkomsten daarvan ook aan de belastingdienst wordt gemeld indien het derden betreft die een huurovereenkomst in zakelijke zin met u hebben

(op jaarbasis valt de huur onder de norm >> dus alles kits)

 

of wel u heeft een nonprofit stichting "huize pm1" per de notaris laten registreren, dat is eenmalig een akte opstellen en passeren.

waar de huidige bewoners reeds geregistreerd deel van uit maken en nieuwe bewoners stichtingslid worden.

aangepast door Tonskidutch

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Alles is al geregeld nu :

 

Al met al je kan het gewoon onderling regelen natuurlijk wel met een goed huurcontract dan voor beide zijden .

 

1pm

Waarna de onderhuurder op een goede dag huurbescherming blijkt te hebben en je hem niet meer kwijtraakt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...