Ga naar inhoud


Ik ben overgestapt naar Windows 10. Hoe bevalt het?


winwiz

Aanbevolen berichten


  • Reacties 77
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Misschien is het daarom juist wel het eerste jaar gratis, allemaal gratis betatesters voor Microsoft totdat de ergste bugs eruit zijn verwachte tijd 1 jaar.

 

Ik heb het daarom ook maar op 1 computer aktief(Wel me main) gewoon om ervan te leren en kijken wat Microsoft wil en doet en ook van mij wil met de gratis update. Tot op heden heb ik geen klagen over het reilen en zeilen van Windows 10 op mijn laptop maar het staat er dan ook net 2 weekjes op :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeer tevreden over Windows 10, al op 4 desktops zonder problemen geïnstalleerd. Zelfs op twee oude pc's geen problemen, drivers worden na enkele minuten gevonden. Tegels kan je mooi uitvinken en het resultaat is weer Windows 7 look. Draait vrij licht en heb ook geen Virusscanner apart er opgezet en malware software. Die zijn ook altijd vrij zwaar. Windows 10 moet dat zelf goed tegenhouden, is te hopen dan.

Mutant HD51 4K 2 keer, Xtrend ET4000, Openpli 7, Schotel Trax 64, 2x 1e Tripleblock lnb, Astra 1,2,3  / 2e Duoblock lnb, Astra 2,3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hoor Windows defender doet het meer dan prima onder Windows 10 gaat ook gewoon even nieuwtjes scannen als je de computer even niet gebruikt, daar is wel over nagedacht en updates komen met regelmaat binnen, en heb 2x gewoon vage software geopend en Defender haalde dat in notime weer weg. Iets anders dan Windows defender is daardoor toch wel overbodig geworden of je moet zonder dollen op elke link op het net gaan klikken, maar dan is geen enkele antivirus genoeg :)

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben benieuwd hoe lang dat dat dan blijft goed gaan!

Het gilde test doorgaans zijn brouwsels op de populairste anti soft uit en sleutelt net zolang totdat ze voor alle tests slagen.

Vertrouwen op een virusscanner is niet verstandig. Ik zie het meer als een extra veiligheidsnet: je bent zelf primair verantwoordelijk om het niet zover te laten komen. (downloaden uit onbetrouwbare bron, bezoeken van overduidelijk "foute" pagina's)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt mij 100% sterk dat MIcrosoft zijn eigen software niet betrouwbaar genoeg zou zijn voor Windows 10, dat zouden de andere antivirus makers wel graag willen zien daarom worden er met regelmaat zeer negatieve berichten of testen de wereld in gegooid.

 

Ik heb echter ondertussen geheel andere ervaringen en wil van die 3e party antivirus software gewoon niets meer afweten, defender is prima.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of het vangnet nu van A,B,C of D is: zolang het maar naar redelijkheid zijn werk doet. De beste, de betaalbaarste, de bla bla. Ik doe daar al een tijdje niet meer aan mee. Ik heb "maar" 3 eisen aan een virusscanner: hij mag niet merkbaar je werkstation vertragen en als hij aan de bel trekt moet dat niet voor de zoveelste "false positive" zijn. Wordt ik gewaar dat hij achteraf rommel opruimt dan gaat die er ook subiet af.

Achteraf opruimen is dom... je bent voor een periode X de controle kwijt geweest over het systeem dus dan moet die geherinstalleerd worden. Er zijn zelfs al meerdere technieken die opgewassen zijn tegen reinstall. Gelukkig nog niet algemeen, worden momenteel enkel gebruikt in geavanceerde hacks (Duitse Bundestag!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ruimt altijd naderhand op want het kan niet voorkomen dat het erop komt :) Als een antivirus een waarzegster of waarzegger wordt heb jij je zin :)

 

Als het er niet is valt er ook niets op te ruimen.

 

Nogmaals Defender doet het meer dan prima, en uiteraard zijn jou 3 eisen persoonlijk. Als er 1 antivirus is met false positives en er ook nog eens een zooitje van maakt moet je NOD32 gaan gebruiken, erger kan volgens mij niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van win7 naar win 10:

het voelt vertrouwder aan dan bij de overschakeling naar win8.1, maar ik ben wel twee zaken kwijt:

1) rechtsonder op de datum klikken geeft geen kalender meer, was wel handig.

2) en net als bij win8 moet ik na het opstarten steeds de numlock inschakelen. 

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

voor de calender tonen kan je het volgende doen:

 

Open regedit.

 

In HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\ImmersiveShell

zet je een nieuwe DWORD(32-bits) met als naam UseWin32TrayClockExperience. Laat de waarde 0.

 

 

Klik nog eens op je klok.

 

UseWIn32TrayClockExperience=0:

2015-08-16 08_57_51-Greenshot.png

 

UseWIn32TrayClockExperience=1:

2015-08-16 08_59_05-Greenshot.png

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...