Ga naar inhoud


Windows 8.1 naar windows 10 opdaten wil niet


freeguy100

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Gister het netbookje van mijn vrouw geupdate. Met de online update liep deze stuk, dus ik heb de iso methode gedaan. Grappige van de iso methode is dat de installatie dan op een gegeven moment met de melding komt dat er te weinig ruimte op de C: drive is en dat je dan de mogelijkheid hebt om een andere disk aan te geven waar de bestanden op weggezet worden om terug te kunnen.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Inmiddels wordt het verdienmodel van Microsoft met Windows 10 ook wat duidelijker.

 

Als je bijvoorbeeld het spelletje Patience wilt gebruiken zonder allerlei reclame activiteiten er omheen, dan moet je per jaar € 10,- gaan betalen en zo zal het ongetwijfeld met meer applicaties gaan gebeuren.

 

Het gaat zo inderdaad veel op CanalDigitaal lijken.

 

En de automatische update (van de geldigheidsdatum) kun je ook niet meer afzetten. Want dan kunnen ze het gebruik niet meer beeindigen.

 

En als je eenmaal Windows 10 hebt is de weg terug mogelijk afgesloten.

 

Gratis is tijdelijk en daarna moet de kassa gaan rinkelen en wel voor het gebruik voor een bepaalde periode en daarna weer opnieuw betalen voor het gebruik.

 

Het is maar dat men het vooraf weet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Inmiddels wordt het verdienmodel van Microsoft met Windows 10 ook wat duidelijker.

 

Ik kan het nog steeds niet duidelijk vinden, maar "gratis" en Microsoft bestaat niet.

 

Daarom blijf ik nog maar even doormodderen met Win 8.1, die is "not broken", dus is er geen reden voor een "fix".

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Totdat win 10 je restore partitie de nek omdraait.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan het nog steeds niet duidelijk vinden, maar "gratis" en Microsoft bestaat niet.

 

 

Volgens mij is daar ook nog niet echt iets van bekend.

Ik baseer dit op een eergisteren voor de deelnemers van het Insider Programma verstuurde mailbericht (WIP Newsletter) waarin de volgende passage is opgenomen:

 

Het Windows Insider-programma loopt door na 29 juli. We zullen je binnenkort meer informatie kunnen geven over de manier waarop het programma in de toekomst zal werken. Ik hoop dat je ons blijft vergezellen op deze spannende reis.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Deze draad ging over het niet kunnen updaten naar windows 10. Niet over hoe het verdien model van microsoft er uit ziet, en zeker niet dat je beter af bent met linux. Dus graag on topic blijven.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan kan ik nog altijd een 8.1 iso installeren toch! Maar ik denk dat het verdien model van Microsoft op die van Apple gaat lijken het OS koop je 1x of krijg je gratis en voor de rest gaan de verdiensten via de Store en cloud services lopen.

 

Ook daar begin ik een beetje mijn twijfels over te krijgen.

Voordat ik op mijn oude Acer laptop (met SSD) Windows 7 naar Windows 10 ging updaten heb ik met Acronis Tru Image 2014 een Image backup van de Windows 7 partities gemaakt.

Nadat ik Windows 10 succesvol had ge-updated wilde ik de Windows 7 Image backup d.m.v. een Acronis Recovery DVD terugzetten maar dat wilde niet meer.

Voordien had ik de Restore al meerdere malen met succes uitgevoerd maar nu werd de DVD niet meer herkend en ik kreeg diverse foutmeldingen.

Ook het opnieuw installeren van Windows 7 lukte niet meer.

Nadat ik de SSD d.m.v. een Partitie Manager programma opnieuw had geconfigureerd heb ik Windows 7 opnieuw kunnen installeren en toen pas heb ik de Acronis Image backup terug kunnen zetten.

 

Of dit nu 100% aan Windows 10 te wijten was weet ik niet maar het zou zo maar kunnen zijn dat na de update / installatie van Windows 10 je niet meer een vorige Windows versie kunt installeren / terug te zetten.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze draad ging over het niet kunnen updaten naar windows 10. Niet over hoe het verdien model van microsoft er uit ziet, en zeker niet dat je beter af bent met linux. Dus graag on topic blijven.

 

Maar wel over de kwestie, wat de gevolgen kunnen zijn als je de update uitvoert. Daarom is het goed om vooraf te bedenken wat de consequenties zijn van de "gratis" update, die je min of meer geforceerd wordt opgedwongen. Er zitten meerdere adders onder het gras. Ga daar maar van uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

En de automatische update (van de geldigheidsdatum) kun je ook niet meer afzetten. Want dan kunnen ze het gebruik niet meer beeindigen.

 

En als je eenmaal Windows 10 hebt is de weg terug mogelijk afgesloten.

 

 

Updates kan je in Win10 niet meer uitzetten --> als ze een foutje maken hang je er aan...

 

En qua terugkeer, je kan tot één maand na de upgrade terugkeren.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Privacy technisch kunnen er niet heel veel adders onder het gras zitten daar de Europese wetgeving en die van Nederland in het bijzonder veel strenger is dan in de rest van de wereld.

 

MS gaat echt zijn vingers niet branden aan dit continent, want ze zijn in vrijwel ieder Europees land juridisch vertegenwoordigd.

 

Ik kan me niet voorstellen dat ze zin hebben op de vingers getikt te worden en boetes van honderden miljoenen euro's te moeten betalen.

 

Dit topic ging echter nogmaals over de update en niet over allerlei randzaken. On topic blijven dus a.u.b.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...