Ga naar inhoud


VU+DUO2: interne cardsharing met oscam


kees18
Ga naar oplossing Opgelost door donpedro,

Aanbevolen berichten

eerst moet natuurlijk de server met kaart beeld geven

 

uitpakken en in de etc/tuxbox/config zetten

 

let op kaart boven of beneden is anders op DUO2

eventueel die je er al in hebt overschrijven

ik heb nu mijn tuner configuratie goed staan. pfff.

in pli werkte de interne cardsharing maar in vti staat niet het bestand oscam.server. zoals je hierboven beschrijft kan ik die erin zetten maar moeten de andere bestanden die erin stonden eruit? zie bijlage. verder nog tips of zou het dan moeten werken?

Naamloos.bmp

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kan iemand mij helpen? Ik probeer het aan de praat te krijgen maar het lukt niet :(

Ik heb oscam geïnstalleerd en kan op beide toestellen (server vuduo client vuduo2) op de webinterface.

ik kan ook TV zien op de 'server'

 

Is het nu de bedoeling dat ik op beide toestellen het serverip invul van de vuduo? Of hoe weet anders de client waar de server staat?

En waar moet ik nog op letten?

 

Vooral: welke files heb ik juist nodig op server en welke op client?

files zijn dan:

oscam.conf

oscam.dvbapi

oscam.provid

oscam.server

oscam.user

aangepast door Tolle
Link naar reactie
Delen op andere sites

Proxy server aanmaken op de "server" box. Kies voor cs378x of cs358x protocol en kies een vrije poort. Kan via de WebIF van OScam. Handig om de "server" box een vast IP te geven, maar is niet verplicht. Op de client een reader aanmaken in oscam.server en verwijzen naar de proxy van de server. Dat is alles... Voor voorbeeld: OScam Home-Sharing posting even doornemen in OSCAM subforum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je daar voorbeelden van? Of wil ik mijn bestanden posten?

Heb lang gewerkt met cccam en dat werkte vlekkeloos tussen 2 oude Vuduo's. maar sinds vernieuwen van 1 Vuduo door Vuduo2 (wegens defect toestel) lukt het zo goed niet meer.

Ik wil wel overgaan naar oscam, maar dat is allemaal niet zo duidelijk voor mij

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tonskidutch:

ik heb dit gevonden in de Oscam Home Sharing posting in OSCAM subforum:

 

 

Misschien een nuttige tip voor andere OSCam gebruikers.

Vroeger draaide ik met meerdere kaarten in mijn ontvangers. Met het steeds duurder worden van de paketten heb ik in het verleden besloten om alleen de hoofdkaart te houden en de andere ontvangers via lokale share te bedienen.

Met OSCam gebeurde het regelmatig dat een kanaal op een client niet wilde openen ondanks dat deze in het hoofdabbonement zit en de client ook keurig de ECM ontving.

In de oude reader (met de kaart) stond de regel
Caid=0100
ecmheaderwhitelist =0100 etc.

Deze heb ik toegevoegd aan de proxy reader en sindsdien geen probleem meer gehad

 

 

Nu daar benik toch niet veel mee, en ik twijfel er sterk aan dat deze enige post 200.000 lezers heeft verder geholpen.

 

(of ik heb een verkeerde post gevonden dat kan ook)

 

In ieder geval heb ik het door verder te zoeken in deze forum in orde gekregen.

 

Toch bedankt voor de hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb daar een complete post met voorbeelden en uitleg geplaatst! Compleet met info en reacties van medelezers. In principe kun je deze klakkeloos overnemen. Alleen de IP nummers wijzigen in die van je eigen netwerk. Makkelijker kunnen we het niet maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb toch nog een probleem dat af en toe naar boven komt.

 

In bijlage een stuk uit de log file.

De client verliest blijkbaar de verbinding met de server (of wordt geweigerd om één of andere reden??) en dan plots werkt het terug.

 

Vooral deze foutmelding vind ik maar raar: client [cs378x] disconnected: reason disconnect on receive

stukjelogfile.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

DonPedro,

 

Bedankt voor je Post. Ik heb je bestanden copy - paste overgenomen, kleine aanpassingen gedaan (ipadres van de server, usernamen, wachtwoorden etc.) en het werkt. Super!

 

Is er een manier om mijn gegevens makkelijk op te slaan? (ik gebruik 3 boxen)

zodat ik deze eenvoudig terug kan plaatsen in de toekomst?

 

Nogmaals bedankt!

 

Coen

Link naar reactie
Delen op andere sites

alles staat in de map /etc/tuxbox/config op je receiver, dus met een ftp proggie die folder even als backup op je PC zetten

(op een plek waar we dit mapje kunnen terugvinden)

 

ftp per webbrowser tik in de adresregel onderstaand met UW ipadres b.v. 192.168.2.32

ftp://IP-ADRES-VU

ftp per filezilla

ftp per DCC_E2.exe  (het makkelijkste proggie voor iemand met een VU+) zie afbeelding

post-30989-0-83363800-1483699347_thumb.jpg

aangepast door Tonskidutch

Carolina Carol Bela

Rosalia De Souza

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...