Ga naar inhoud


Nieuwe TV Vlaanderen aansluiting - geen beeld


Birota

Aanbevolen berichten


  • Reacties 68
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Krijg de foto er niet onmiddellijk door, hierbij mijn tunerconfig voor tuner A: (tuner B staat volledig hetzelfde)

 

config mode: eenvoudig

modus: disecq A/B

poort A: astra 19,2

poort B: astra 23,5

gebruik voltage en 22kHz: ja

verstuur disecq bij elke sat wijziging: nee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Birota

Meestal heb je op de Astra 19,2 meer signaal dan op de Astra 23,5. Bij jou is dat net andersom.
Het is wel enigszins te verklaren:
De Wavefield WV80SHDS heeft een reflectorafmeting van 73,5x80cm. Het is daarom een schotel van 73,5cm. Het monoblock is voor schotels van 85cm breed. Vandaar dat als je de schotel goed uitricht op de Astra 23,5, de kop van de Astra 19,2 er wat naast staat.
Ook heb je de schuinte van het monoblock niet helemaal goed staan. Die moet voor Aalst geen 14 graden schuin staan maar 11,8 graden, zie bijlage.
Niet alleen zul je dan een beter signaal op de Astra 19,2 krijgen, ook de skew van beide lnb's komt beter te staan waardoor je op beide satellieten een iets beter signaal krijgt.
 

post-60869-0-73453000-1438523767_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb even een ouder cccam teruggezet om even te testen, ook daar zelfde probleem: ik kan de binnenkomende kanalen wel zien in de lijst. Maar beeld blijft zwart.

 

De oscam butler ook even geïnstalleerd, maar daar ga ik met toch even moet inlezen ;-)

 

Blijf het eigenaardig vinden dat hij zenders die op de 23,5 staan weergeeft alsof ze op de 19,2 staan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Sprietje, albast bedankt!

 

Ik had de skew ook eerst berekend met een calculator en de LNB zo geplaatst.

Dan met de satfinder aan de slag gegaan en gemerkt dat ik bij het iets verder draaien een beter signaal had en dus op het sterkste signaal laten staan.

 

Kan het zijn dat de schotel toch op een andere satelliet staat, ondanks hij goede waardes geeft op de transponders van de 23,5?

Ik heb namelijk de frequenties genomen van de transponders waar (voor mij) de belangrijkste zenders zitten om hierop met de satfinder de beste resultaten op te krijgen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net toch maar even uitrichting van de schotel gaan checken en belangrijke ontdekking gedaan:

wanneer ik met de satfinder naar transponders op de 23,5 ga zoeken vind ik op verschillende transponders (heb er een 5-tal in de satfinder gestoken) een mooie kwaliteit. Ik heb dan even de rechter feedhorn (vanaf de lnb naar de schotel gekeken) afgedekt met de hand en dan valt het signaal compleet weg!!! Hij trekt dus de frequenties via die horn binnen!!

 

Wanneer ik het omgekeerde doe: met satfinder zoeken op de 19,2 en dan ook dezelfde horn afdek valt alles ook weg.

 

Alles komt dus binnen via de rechter horn (wederom vanaf lnb naar schotel gekeken)

 

Op de LNB is nergens aangeduid welke horn overeenkomt met de 23,5 respectievelijk de 19,2.

Ik heb dit wel even kortgesloten met leverancier en (vanaf lnb naar schotel gekeken) zou de linker horn de 23,5 zijn en de rechter de 19,2. Hij staat dus zo gemonteerd: met de 23,5 in de houder en de 19,2 als meekijker en dus net iets lager als de 23,5

 

Wat mag ik hieruit besluiten: LNB defect?... horns toch omgekeerd...?

 

Wel raar dat hij voor alle transponder- gegevens op de 23,5 mooie signaal en kwaliteitwaardes geeft terwijl hij alles via de andere horn binnenhaalt...

 

confused....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, van de poorten ben ik dus al zeker. Bedankt!

 

LNB in alle mogelijke posities gezet met een zilverpapiertje over de 19,2 poort: helemaal niets te vinden!

Heb ook verschillende dishpointer apps getest (geven allen afwijkende resultaten) maar zowel astra 1 als 3 moeten in het zichtveld zitten.

 

Ik begin sterk te denken dat de LNB defect is

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar heb je toch geen dishpointer app voor nodig om die te vinden, astra 23. 5 hangt vanaf de 19.2, een 4 graden naar links (vanaf achterkant schotel) en de schotel een beetje meer naar beneden kantelen (belangrijk)    

Vergeet even die astra 19.2, Focus u op de astra 23.5, de rest komt vanzelf wel in orde eens je de astra 23. 5 te pakken hebt.

Als je gaat verdraaien doe dat heel rustig.

aangepast door mebo870

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het rustige begint er stillaan uit te gaan ;-)

 

De 19,2 vind ik vrijwel onmiddelijk en krijg ik op signaalkwaliteiten tot 96%,

Ik kan dus niet ver meer van de 23,5 zitten, maar kan hem met een zilverpapier rond de 19,2 dus helemaal niet vinden.

 

Tot overmaat van ramp geeft de satfinder nu een kortsluiting fout van zodra ik hem aan de LNB koppel :-(

 

Ik blijf het ook raar vinden dat bij bvb BVN niet weergeeft in de zenderlijst, deze zit nogthans op de 19,2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...