Ga naar inhoud


Extra journaal uitzending omvallen kranen iAlfen a/d Rijn.


ceesv

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Op dit moment op Nederland 1

 

Tijdens het hijsen van een brugdeel door 2 mobiele kranen geplaatst op een ponton is de costructie of het ponton instabiel geworden en de brugklep en2 kranen op 4 huizen gevallen.

 

Volgens de eerste berichten zijn er 20 gewonden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


OEI OEI

 

post-41606-0-74050500-1438616795_thumb.jpg

post-41606-0-61694000-1438616797_thumb.jpg

post-41606-0-72175100-1438616798_thumb.jpg

post-41606-0-46727500-1438616800_thumb.jpg

post-41606-0-57049700-1438616801_thumb.jpg

post-41606-0-30419400-1438616802_thumb.jpg

post-41606-0-21463700-1438616803_thumb.jpg

post-41606-0-05127100-1438617192_thumb.jpg

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Om welke reden ook gaat het ponton schever hangen als verwacht/bedoeld.

Door de scheefstand trekt het gewicht van het brugdeel de giek van de achterste kraan opzij, de kraan is niet in staat de draaibeweging te stoppen, de draaiende beweging van de achterste kraan "schiet" door de rem.

Daarna volgt de ergste nachtmerrie van iedereen die met dit soort materieel werkt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie gaat er met dat gewicht en vooral die hoogte nou op het water staan te spelen, geen verstand

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je mag ervan uitgaan dat alles is doorgerekend.

Of het is niet conform plan uitgevoerd of de gegevens waarop de berekeningen gebaseerd zijn waren onjuist.

Het hijsen van dit soort lasten is centimeterwerk, alles gaat beheerst en centimeter voor centimeter.

In dit geval zie je dat er een beweging is ingezet die niet meer te stoppen is, het was nooit de bedoeling dat het brugdeel dwars op het ponton zou komen te staan.

 

De bedoeling was het brugdeel van het transport ponton te lichten en daarna tussen de bruggenhoofden te varen en in te hangen.

Achteraf weet natuurlijk iedereen het beter, maar misschien was het verstandiger geweest het transport ponton tussen de bruggenhoofden te varen en daarna de kranen alleen de klep in te laten hangen.

Het hijsen van lasten met 2 kranen is toch al een van de klussen die uiterste concentratie vergt.

Een stil hangende last van 100 ton weegt aan de haak 100 ton, maar een bewegende en daarna vertragende last van 100 ton geeft aan de haak 120 ton of meer te zien.

 

Een van de laatste grote torenkraan ongelukken in Nederland werd veroorzaakt door een slecht ingeregelde aandrijving van de loopkat in combinatie met een te licht remwerk van die loopkat.

Ook hing de giek onder belasting 2,1 graden onder waterpas i.p.v. de berekende 1 graad.

Hierdoor ging de last  "bergafwaarts" over de giek van de toren af.

Daardoor kwam het in te hijsen balkon steeds verder verwijderd van de toren zonder dat de kraandrijver daar nog wat aankon doen.

De toren kon die belasting niet meer aan waarna de kraan het in het midden van de toren begaf en brak/omviel.

Het leven van de kraandrijver was te betreuren.

 

http://www.arbeidshygiene.nl/~uploads/text/file/2011-01%20paper%20swuste.pdf

 

en het volledige rapport van de onderzoeksraad voor de veiligheid.

 

http://www.onderzoeksraad.nl/nl/onderzoek/532/instorten-torenkraan-rotterdam-alexander-10-juli-2008/fase/797/kwaliteit-en-veiligheid-torenkraan-onvoldoende-geborgd

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

och zoals ik al zei moet allemaal zo goedkoop mogelijk .

zelf meegemaakt bij dsm nafta stop kome zoeen 1500 man terrein op bijna allemaal polen roemenen portugeze noem maar op .

 

wat diplomas en veiligheid pfff maakt geen hond uit als op papier maar klopt met gevolg nu al meer als een maand ligt die buffer plat deksels zijn ingestort ja prima lassers dan !

 

zo gaat dit overal in ned

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ga maar van een ding uit, een kraanmachinist zal nooit een risico nemen, zeker niet een machinist van een 250 ton + kraan.

Die complete hijsklus is van tevoren doorgerekend en doorgesproken.

 

Er is iets onverwachts gebeurd, dat is te herkennen aan het simpele feit dat de machinist al vrij snel zijn cabine verlaat, iets wat een machinist tijdens de hijs nooit zal doen.

 

Iemand er al aan gedacht dat er zo maar een essentieel deel van de kraan het begeven kan hebben?

Die brugklep zie je dwars draaien iets wat helemaal niet de bedoeling was, de giek is dus naar en over het midden van het ponton gezwenkt, is de draaibeweging van de kraan door zijn rem geschoten?

Is er een probleem geweest met de ballast tank?

 

Onderzoek zal het uitwijzen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens een artikel in de Gelderlander zou het inhijsen om 11:00 gepland zijn maar een medewerker zegt , dat gaan we niet halen , er is iets mis met de ballast .

Volgende deadline 13:00 maar weer word het uitgesteld . Er is extra ballast nodig , de tanks die aan de onderkant van de pontons zitten worden gevuld met water .

Twee uur later word toch een begin gemaakt maar om 16: 07 begint de kleine kraan die op een derde ponton staat te bewegen , het ponton zakt aan één kant in het water .

Steeds harder wiegt de kleine kraan heen en weer , de tweede kraan begint ook te wiegen , de kabel trekt aan de linkerkant van het brugdeel , dat een kwartslag draait .

De rest is history .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ja, alleen hebben ze eerst de brugklep in stukken gezaagd.

Nu moest er een complete brugklep met contra gewichten ingehangen worden.

 

Zou zo maar kunnen dat Sarens het precies zo zou hebben gedaan als hoe men het afgelopen maandag heeft geprobeerd.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Heb je naar het transport ponton en de lading gekeken Sjaak,

En zou het tussen de bruggehoofden passen?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het enige wat ik niet begrijp is dat de panden in de omgeving niet ontruimt zijn.

 

Wereldwijd worden dagelijks duizenden lifts gedaan.

Van een simpel iets wat 4 verdiepingen omhoog moet in de bouw tot brugdelen.

 

En ja daar gaat soms iets mis

Youtube staat er vol van van kraan ongelukjes.

 

Maar een eerste vereiste voor de kraanmachinist en zijn assistent op de grond.

Is om er zorg voor te dragen dat er niemand in de buurt is van de kraan activiteit.

Dat weet zo'n beetje iedereen die zijn VCA of VCA VOL heeft.

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...