Ga naar inhoud


CanalDigitaal zonder startset


MarcV

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Het is een klein tijdje geleden, maar dit weekend had ik weer tijd om wat dingen te proberen... Ik heb nu een signaal van 0 om 0. Ik snap er écht werkelijk helemaal niks van.

 

Afgelopen week heb ik een satfinder gekocht om beter af te kunnen richten. Eerst deed hij het wel, nu niet meer... Waar ik nu aan denk is dat mijn televisie (de dvb-s) het begeven heeft, ik had een f-connector die niet helemaal goed namelijk (kortsluiting). 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Kortsluiting in de coax kabel is funest voor de apparatuur.

De satfinder reageert alleen als de coax kabel stroom doorgeeft aan de satfinder.

Het beste nu is te meten met een multimeter af er spanning aanwezig is bij de F connector aansluiting aan de achterkant van de TV.

Meet je hier 14 of 18 volt is de tuner waarschijnlijk nog te gebruiken. Ter controle meet je dan nog aan het uiteinde van de coax kabel.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had je de TV niet uit het stopcontact getrokken voordat je de F-connector los of vast ging schroeven?

 

Nope. Helemaal niet aan gedacht. Ik stond op de ladder, en haalde de COAX los voor de satfinder, satfinder aangesloten en toen deed ie het niet... Waarop dus deze conclusie kwam. Domme ik, normaal haalde ik hem áltijd los. Ik ga hem even nameten met een multimeter. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Informeer eens bij de importeur van je TV wat je kunt doen.

 

Ik vrees het ergste, ook gezien de leeftijd. Is de SAB Titan Micro een volwaardig alternatief? De TV was sowieso al niet al te handig en snel met het zoeken naar zenders... Of heb je een beter idee? :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een ontvanger koopt, vraag dan bij jezelf af, of je 2 dingen tegelijkertijd wil doen, kijken en opnemen.

Ik lees, dat je programmeur bent, dan zou ik je een linux ontvanger durven aanraden. Neem voor een beetje toekomstzekerheid eentje met een ci slot. Mocht je toch met TVV en/of CD in zee gaan.

Een goede raad, zet altijd de spanning af, van het toestel, eer je aan de kabels iets wijzigt.

Maar misschien is je tv, nog te redden, en is er maar een kleine fout aan. Hier zitten leden, die goed thuis zijn in elektronica, ik spreek van goede ondervinding.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je kan die vraag stellen in de "rokende soldeerbout".

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan die vraag stellen in de "rokende soldeerbout".

 

Ik heb even aan pa gevraagd, ik weet niet exact wat hij heeft gedaan maar het werkt. De TV' DVB-S module werkt weer!

 

Nu ben ik verder gegaan met het afstellen van de schotel, samen met mijn pa. Maar het wil maar niet werken. Hij heeft toevallig een CanalDigital recreatieset, en dat was binnen 10min afgesteld. Twee keer nu inmiddels, maar mijne wil maar niet werken... 

 

Ik heb nu de 23.5E op 69%, en de 19.2 op 15%. Ik snap werkelijk waar niet meer wat ik verkeerd doe. Ik doe hem omhoog, omlaag, links en rechts. Niks mag baten en het wordt nooit beter.. Wat doe ik verkeerd?! Zo moeilijk kan het toch niet zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Met een openingshoek van 3 graden kan je heel lang de schotel bewegen voordat je ontvanger op het signaal locked en je beeld hebt, voorop gestelddat er een zenderlijst in je ontvanger zit.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je wel al gekeken, of er vrij zicht is? Als die er niet is, dan heeft het geen zin om met de schotel naar boven,beneden, links of rechts te gaan.

Kan je die recreatieset niet even meenemen?

Vroeger, was een analoog signaal soms snel gevonden door bovenstaande handeling. Als de digitale tuner traag reageert, kan dit een tijdje duren, vooraleer hij een lock krijgt, en signaal toont.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je wel al gekeken, of er vrij zicht is? Als die er niet is, dan heeft het geen zin om met de schotel naar boven,beneden, links of rechts te gaan.

Kan je die recreatieset niet even meenemen?

Vroeger, was een analoog signaal soms snel gevonden door bovenstaande handeling. Als de digitale tuner traag reageert, kan dit een tijdje duren, vooraleer hij een lock krijgt, en signaal toont.

 

Ik heb vrij uitzicht, het enige wat eventueel in de weg staat zijn bomen. Die staan echter op 200m van de schotel, en ik heb het gevoel dat hij er net overheen "straalt". Kan het aan mijn ontvanger of iets dergelijks liggen? 

 

Met een openingshoek van 3 graden kan je heel lang de schotel bewegen voordat je ontvanger op het signaal locked en je beeld hebt, voorop gestelddat er een zenderlijst in je ontvanger zit.

 

Ik snap niet goed wat je bedoelt? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben je in de mogelijkheid die recreatieset eens daar te proberen. Je meldt dat die werkt.

Een goede app op een smartphone, kan ook al een richtlijn geven, om grof te zien hoe. Als ik die app opendoe, zie ik alles via de camera, en kan dan ook al een gedacht geven als er iets in de weg staat. Een ( elecktronisch) kompas, kan ook al een beginnende hulp zijn.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben je in de mogelijkheid die recreatieset eens daar te proberen. Je meldt dat die werkt.

Een goede app op een smartphone, kan ook al een richtlijn geven, om grof te zien hoe. Als ik die app opendoe, zie ik alles via de camera, en kan dan ook al een gedacht geven als er iets in de weg staat. Een ( elecktronisch) kompas, kan ook al een beginnende hulp zijn.

 

Helaas niet, de set wordt gebruikt. En hij moet op de grond staan. Dán zit er wel wat in de weg (schutting, uitbouw buren). Met de smartphone app heb ik vrij zicht. En ik sta 100% afgericht op de Astra satellieten (gezien ik RTL en de NPO ontvang). Als ik flink naar links draai, is er ook een satelliet die ik 99% kan ontvangen, dan zou het toch ook niet in de kabels moeten zitten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...