Ga naar inhoud


SRG kaart wil niet updaten


Aanbevolen berichten

Dit heb ik nog niet bij mijn oscam.conf staat. zal het daar aan liggen dat het bij nieuwere versie van oscam niet werrk?

Moet het volgende niet bij je reader staan?

 

auprovid                      = 023800
emmcache                      = 1,1,15,0

 

Volgens mij is onderstaande ook nog nodig in oscam.conf (of staat er al?):

 

[dvbapi]

enabled                       = 1
au                            = 1
pmt_mode                      = 6
request_mode                  = 1
delayer                       = 60
user                          = Johannes
read_sdt                      = 2
write_sdt_prov                = 1
boxtype                       = dreambox

 

In het bezet van een VuPlus: Ultimo 4k HDD 10TB en VuPlus Ultimo 4k 4TB HDD.

                                                    3 Schotels Met: 5w,0.8w,3e,4,8e,7e,9e,13e,16e,19,2e,23,5e,28,2e en 39e,42e

                                               Smartkaarten :Ziggo, HD+, SRG/SSR,TIVUSAT Zilver 4k Ultra HD,TV Vlaanderen en TVR

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 83
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik heb dezelfde ervaring.. de meeste viaccess kaarten doen helemaal niks qua emm's in oscam. Ik test dan meestal met CCcam als client via newcamd protocol en soms oscam-dvbapi maar beide werkt niet. (au=1)

 

auprovid invullen doet verder ook niks.    

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat moet ik dan doen om het op te lossen?

Ik heb dezelfde ervaring.. de meeste viaccess kaarten doen helemaal niks qua emm's in oscam. Ik test dan meestal met CCcam als client via newcamd protocol en soms oscam-dvbapi maar beide werkt niet. (au=1)

 

auprovid invullen doet verder ook niks.

 

In het bezet van een VuPlus: Ultimo 4k HDD 10TB en VuPlus Ultimo 4k 4TB HDD.

                                                    3 Schotels Met: 5w,0.8w,3e,4,8e,7e,9e,13e,16e,19,2e,23,5e,28,2e en 39e,42e

                                               Smartkaarten :Ziggo, HD+, SRG/SSR,TIVUSAT Zilver 4k Ultra HD,TV Vlaanderen en TVR

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn SRG kaart voord geupdated en ik heb niks van wat boven staat in mijn oscam.conf maar ik heb dit in mijn .server

 

[reader]
label = Onder SRG
protocol = internal
device = /dev/sci0
caid = 0500
detect = cd
mhz = 357
cardmhz = 500
group = 2
emmcache = 1 , 1 , 3
lb_weight = 1000
ratelimitecm = 4
 

oscam versie r10947

 

Wat is er te zien op Zwitserse TV?

aangepast door elismax
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb in mijn xtrend et 10000 een tivusat en tv vlaanderen kaart zitten. Ik heb ook een card reader op de xtrend et 10000 zitten via usb met daar een Ziggo, tntsat en orfkaart in. Ik heb bij de andere tv een xtrend et 8000 staan. Daar zit een srg/ssr en hd+ kaart in. De et 8000 en et 10000 delen de kaarten met elkaar. Zo heb ik die kaarten werkende. Welke oscam versie gebruik jij voor je srg/ssr kaart? Die tntsat kaart heb ik op ***geen-reclame*** gekocht is 4 jaar geldig. Hoeft niet geactiveerd te worden. Is ook niet duur. Waar heb jij je srg/ssr kaart weg? Ik heb nu een v3 kaart zoek nof een v4 of 5 kaart die geactiveerd is voor niet al te veel geld. Welke versie heb jij? Als je hulp nodig hebt in oscam voor 1 van de kaarten in te stellen in oscam laat het maar weten ik wil je wel helpen

Waar heb jij een TNTSAT kaart gewonden en wat voor config is daar voor nodig? Heb jij een thread met alle config van je oscam? En hoe krijg jij zoveel kaarten in je receiver?

In het bezet van een VuPlus: Ultimo 4k HDD 10TB en VuPlus Ultimo 4k 4TB HDD.

                                                    3 Schotels Met: 5w,0.8w,3e,4,8e,7e,9e,13e,16e,19,2e,23,5e,28,2e en 39e,42e

                                               Smartkaarten :Ziggo, HD+, SRG/SSR,TIVUSAT Zilver 4k Ultra HD,TV Vlaanderen en TVR

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nu met vakantie als ik thuis ben post ik mijn readers uit oscam wel even.

aangepast door egbertjan

In het bezet van een VuPlus: Ultimo 4k HDD 10TB en VuPlus Ultimo 4k 4TB HDD.

                                                    3 Schotels Met: 5w,0.8w,3e,4,8e,7e,9e,13e,16e,19,2e,23,5e,28,2e en 39e,42e

                                               Smartkaarten :Ziggo, HD+, SRG/SSR,TIVUSAT Zilver 4k Ultra HD,TV Vlaanderen en TVR

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Niet meer nodig. De bug in oscam is inmiddels gevonden en gerepareerd.

Vanaf welke versie is dit opgelost

In het bezet van een VuPlus: Ultimo 4k HDD 10TB en VuPlus Ultimo 4k 4TB HDD.

                                                    3 Schotels Met: 5w,0.8w,3e,4,8e,7e,9e,13e,16e,19,2e,23,5e,28,2e en 39e,42e

                                               Smartkaarten :Ziggo, HD+, SRG/SSR,TIVUSAT Zilver 4k Ultra HD,TV Vlaanderen en TVR

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga het testen met mijn srg kaart hij verloopt 15-10 weer

In het bezet van een VuPlus: Ultimo 4k HDD 10TB en VuPlus Ultimo 4k 4TB HDD.

                                                    3 Schotels Met: 5w,0.8w,3e,4,8e,7e,9e,13e,16e,19,2e,23,5e,28,2e en 39e,42e

                                               Smartkaarten :Ziggo, HD+, SRG/SSR,TIVUSAT Zilver 4k Ultra HD,TV Vlaanderen en TVR

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nu met vakantie als ik thuis ben post ik mijn readers uit oscam wel even.

Nog steeds met vakantie? Ik zou best wel jou HD+ instellingen willen zien. :P Heb net een HD+ kaart (HD01) met module (CI+) in mijn Philips TV en het doet het goed. Maar zins ik uitsluitend TV op de Dreambox kijk, moet ik die in een Smargo doen en ik heb eigenlijk nog geen flauw benul hoe dat moet maar DuckDuckGo is mijn vriend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

met 10960 werkt het in ieder geval nog niet.  ik vermoed dat men duid op 11034 ?

 

configjes voor HD01 en HD02 zijn volop te vinden met google of duckduckgo

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal het is testen binnenkort, ik heb mijn SRG kaart geupdate met een viaccess module.  Ik zie in de timeline dat er ook iemand gemeld heeft dat csat viaccess kaarten niet updaten, dat kan ik bevestigen.  (scam werkt wel) 

 

En nu we toch bezig zijn. Ziggo irdeto kaarten geven een timeout op een ECM aanvraag op het moment er een emm wordt weggeschreven.  Dat probleem zit er al 1000 builds in. De laatste versie waar van ik zeker weet dat het nog goed werkt was 9822..  In 10154 en hoger was het probleem aanwezig.  De belasting van de kaart speelt hierin geen rol.

 

  • 2015/10/06 19:02:51 XXXXXXX r (reader) ziggo  [irdeto] user emmtype=shared, len=63 (hex: 0xXX), cnt=1: written (1517 ms)
  • 2015/10/06 19:02:52 XXXXXXX c (ecm) user(0604@000000/016E/4E28/4C:FCXXXXXXXXXXXX0): timeout (4001 ms) by ziggo

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...