Ga naar inhoud


SRG kaart wil niet updaten


Aanbevolen berichten

Nog steeds met vakantie? Ik zou best wel jou HD+ instellingen willen zien. :P Heb net een HD+ kaart (HD01) met module (CI+) in mijn Philips TV en het doet het goed. Maar zins ik uitsluitend TV op de Dreambox kijk, moet ik die in een Smargo doen en ik heb eigenlijk nog geen flauw benul hoe dat moet maar DuckDuckGo is mijn vriend.

Dit is mijn reader van de hd+ kaart hd02

 

[reader]

label                         = HD+

protocol                      = internal

device                        = /dev/sci0

caid                          = 1843

boxkey                        = A7642F75B9C6D37C

rsakey                        = BF358B5461863130686FC933FB541FFCED682F3680F09DBC123829FB3B2F7A66B9DD1BF3B3ECC9AD6661B753DCC3A9624156F9EB64E8168EF09E4D9C5CCA4DD5

detect                        = cd

mhz                           = 540

cardmhz                       = 2700

group                         = 1

emmcache                      = 1,1,0,0

 

In de Smargo kaart reader heb ik het nog nooit werkend gehad. alleen in de interne card reader van de xtrend

In het bezet van een VuPlus: Ultimo 4k HDD 10TB en VuPlus Ultimo 4k 4TB HDD.

                                                    3 Schotels Met: 5w,0.8w,3e,4,8e,7e,9e,13e,16e,19,2e,23,5e,28,2e en 39e,42e

                                               Smartkaarten :Ziggo, HD+, SRG/SSR,TIVUSAT Zilver 4k Ultra HD,TV Vlaanderen en TVR

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 83
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Mijn srg/ssr v3 kaart update nog niet goed heb versie 11034 van oscam. Wie weet wat ik hier aan kan doen? Zou mooi wezen als dit een keer werd opgelost.

post-72539-0-00192300-1444254402_thumb.png

aangepast door egbertjan

In het bezet van een VuPlus: Ultimo 4k HDD 10TB en VuPlus Ultimo 4k 4TB HDD.

                                                    3 Schotels Met: 5w,0.8w,3e,4,8e,7e,9e,13e,16e,19,2e,23,5e,28,2e en 39e,42e

                                               Smartkaarten :Ziggo, HD+, SRG/SSR,TIVUSAT Zilver 4k Ultra HD,TV Vlaanderen en TVR

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is als opgelost gerapporteerd door meerdere streamboard gebruikers. Dus waarom zou het voor jouw setup niet werken? op basis van die 9040 die je ziet staan?

Wat wil deze fout zeggen? na het twee keer opnieuw opstarten van oscam is het wel gelukt om hem te updaten. Nu nog zonder opnieuw opstarten.

In het bezet van een VuPlus: Ultimo 4k HDD 10TB en VuPlus Ultimo 4k 4TB HDD.

                                                    3 Schotels Met: 5w,0.8w,3e,4,8e,7e,9e,13e,16e,19,2e,23,5e,28,2e en 39e,42e

                                               Smartkaarten :Ziggo, HD+, SRG/SSR,TIVUSAT Zilver 4k Ultra HD,TV Vlaanderen en TVR

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet het niet precies maar heeft iets te maken met de datum range in die emm.

Ik heb een poging gedaan om emm die zelfde einddatum heeft als al aanwezige entitlement op de kaart te skippen.

 

Wil je eens kijken of dat werkt? Als het werkt mag je die 9040 niet meer zien in je log.

 

http://www.streamboard.tv/oscam/changeset/11039

 

En dat opnieuw opstarten snap ik niet, dat mag en kan geen effect hebben.

aangepast door theparasol
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet het niet precies maar heeft iets te maken met de datum range in die emm.

Ik heb een poging gedaan om emm die zelfde einddatum heeft als al aanwezige entitlement op de kaart te skippen.

 

Wil je eens kijken of dat werkt? Als het werkt mag je die 9040 niet meer zien in je log.

 

http://www.streamboard.tv/oscam/changeset/11039

 

En dat opnieuw opstarten snap ik niet, dat mag en kan geen effect hebben.

Ik ga dit morgen even proberen. Ik heb nog een vraag hoe lang duurt het als een Entitlements is geupdate. voor je het ziet staan op de status pagina van Entitlements voor de reader. Ik ehb het idee dat het door het herstarten eerder is aangepast. Daar heb ik denk ik oscam herstart.

In het bezet van een VuPlus: Ultimo 4k HDD 10TB en VuPlus Ultimo 4k 4TB HDD.

                                                    3 Schotels Met: 5w,0.8w,3e,4,8e,7e,9e,13e,16e,19,2e,23,5e,28,2e en 39e,42e

                                               Smartkaarten :Ziggo, HD+, SRG/SSR,TIVUSAT Zilver 4k Ultra HD,TV Vlaanderen en TVR

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je ziet pas dat het aangepast is als je de reader herstart of refresh entitlement knopje drukt. Het gebeurt dus zoals de meeste kaarten silent op de achtergrond.

Herstart je de reader niet of druk je niet op refresh entitlement knopje dan zie je nog steeds de oude entitlements zoals ze ingelezen zijn van de kaart tijdens de laatste keer dat de kaart geinit werd.

Een goede uitzondering op dit gedrag is onze seca kaart. Die wordt on the fly bijgewerkt op moment dat emm goed geschreven wordt.

aangepast door theparasol
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn Ziggo kaart worden de Entitlements ook geüpdatet op de Entitlements status pagina van de reader na verloop van tijd , zonder de reader opnieuw op te starten. 

In het bezet van een VuPlus: Ultimo 4k HDD 10TB en VuPlus Ultimo 4k 4TB HDD.

                                                    3 Schotels Met: 5w,0.8w,3e,4,8e,7e,9e,13e,16e,19,2e,23,5e,28,2e en 39e,42e

                                               Smartkaarten :Ziggo, HD+, SRG/SSR,TIVUSAT Zilver 4k Ultra HD,TV Vlaanderen en TVR

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe niks met cccam

In het bezet van een VuPlus: Ultimo 4k HDD 10TB en VuPlus Ultimo 4k 4TB HDD.

                                                    3 Schotels Met: 5w,0.8w,3e,4,8e,7e,9e,13e,16e,19,2e,23,5e,28,2e en 39e,42e

                                               Smartkaarten :Ziggo, HD+, SRG/SSR,TIVUSAT Zilver 4k Ultra HD,TV Vlaanderen en TVR

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

...

In de Smargo kaart reader heb ik het nog nooit werkend gehad. alleen in de interne card reader van de xtrend

Ik heb hier een hd01 en die krijg ik ook niet aan de praat in de smargo en mijn srg V5 overigens ook niet. Beiden werken goed in de interne readers.

aangepast door elismax
Link naar reactie
Delen op andere sites

elismax schreef op 10 Okt 2015 - 00:15:

Ik heb hier een hd01 en die krijg ik ook niet aan de praat in de smargo en mijn srg V5 overigens ook niet. Beiden werken goed in de interne readers.

 

Die werken beide in een smartreader V1 met firmware 1.7 in native smartreader mode.  V2 weet ik niet.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

DuckDuckGo en een paar uurtjes later en hd01 doet het in smargo. Welterusten.

Zou je config willen posten. Ik heb een argolis triple reader. Ik heb mijn tntsat,orf en ziggo kaart prima werkend erin. Mijn tv vlaanden HD+ hd02 tivusat en srg/ssr V5 (heb ik sinds gisteren) nog steeds niet werkend gekregen in de argolis triple reader. In de interne card reader van de et8000 en 10000 doen ze het prima.

In het bezet van een VuPlus: Ultimo 4k HDD 10TB en VuPlus Ultimo 4k 4TB HDD.

                                                    3 Schotels Met: 5w,0.8w,3e,4,8e,7e,9e,13e,16e,19,2e,23,5e,28,2e en 39e,42e

                                               Smartkaarten :Ziggo, HD+, SRG/SSR,TIVUSAT Zilver 4k Ultra HD,TV Vlaanderen en TVR

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...