Ga naar inhoud


Hulp uitrichting schotel op Ibiza.


Debuurvrouw

Aanbevolen berichten

Beste Denisdaf

Wil je nu beweren dat de footprints van SES Astra niet deugen? Ik zit zelf op dezelfde lijn van de footprints als jij en ontvang met een schotel van 1 meter met multirail alle zenders op de Europabeam perfect.
Had je de skew van de lnb wel 31 graden schuin staan.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste Denisdaf

 

Wil je nu beweren dat de footprints van SES Astra niet deugen? Ik zit zelf op dezelfde lijn van de footprints als jij en ontvang met een schotel van 1 meter met multirail alle zenders op de Europabeam perfect.

Had je de skew van de lnb wel 31 graden schuin staan.

 

Over de footprint ga ik me niet uitspreken ;-) hoor.

Maar de LNB zat op een zeker moment zo schuin dat ik de H en de V poli bijna moest omdraaien.

 

Het rare van het ganse zaakje is wel zoals ik zei, dat in september 2014 alles werkte, maar in mei 2015 niet meer.

En, dat er aan de schotel niets is aangepast.

Maar, geen probleem, de woning daar is van mij huisarts, en die kan ik gratis betrekken als ze vrij is.

Dus, als Ryanair even terug gaat naar de prijsaanbiedingen van september 2014 ben ik weer eens weg voor een goeie 10 dagen he.

Altijd leuk om een DOEL te hebben ;-)

Ik ga hem straks eens contacteren zie, en een kijken hoe het met de genoemde prijzen zit.

PS, waar zit jij ongeveer wat locatie betreft?

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga hem straks eens contacteren zie, en een kijken hoe het met de genoemde prijzen zit.

PS, waar zit jij ongeveer wat locatie betreft?

ondertussen gezien, sorry. Inderdaad op dezelfde hoogte wat Nb betreft

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Even weer inhaken op deze post..

 

Mijn vriend wil graag nu een andere schotel geleverd hebben..zoals ik lees vallen de zenders van de BBC en ITV af omdat daar de schotel gewoonweg te groot voor moet worden.

 

Hij wil graag dat ik een Triax 88 naar hem opstuur met een multiblock rail.

 

Is het met die schotel wel mogelijk (zonder beperkingen) om de A1 A3 en HB te ontvangen? Is er ook nog iets te ontvangen met bv een 4e Lnb of komen de graden dan niet meer overheen?

 

Alvast bedankt,

 

DeBuurvrouw

Gigablue Quad Plus - Gigablue X1 - Gigablue IPbox - Mutant HD51 4K - MiniX NEO X7

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste buurvrouw

Je moet met een gewone schotel zoals een Triax 88 niet verder gaan dan een satellietbereik van 15 graden, bijv. van 13 tot 28,2 graden oost.
Wil je daarbij ook nog gewone lnb's gebruiken met normale kop van 60mm, dan kun je ook geen satellieten nemen die dichter dan 4 graden van elkaar staan.

De Hotbird, Astra 19,2 en 23,5 is daar prima met een Triax 88 met multirail te ontvangen.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het nodig om smalle lnb's te nemen?

beter gewone indien plaats genoeg op de rail

aangepast door Denisdaf

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel Sprietje.

 

De lnb's worden Alps of SAB slim premium.

 

Ik ga de bestelling doen en opsturen naar Ibiza.

 

 

Gr.DeBuurvrouw

inderdaad, zoals Sprietje waarschijnlijk bedoeld, indien small niet nodig, beter gewone nemen

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...