Ga naar inhoud


e85 installeren met 3 duo inverto lnb's en 1alp.


azertykat
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten


Hallo, Azertykat.

 

Ik denk dat  de rail en lnb's van je schotel toch iets te schuin staat om 13°E en 28°E te kunnen ontvangen.

Op mijn E85 staan moeilijker satellieten en ontvang alles goed.

 

Satfeeds-DX

 

post-79750-0-53113900-1441450089_thumb.jpg

Edision Piccollo Benelux Edition
Cahors Big Bisat :13°E, 19,2°E, 23,5°E, 36°E, 39°E, 46°E, 52,5°E            Triax 88 cm: 7°E, 2°E

Triax 64 cm: 42°E   Triax 78 cm:  4°W  Maximum E-85:  28,2°E, 21,5°E, 16°E, 10°E, 5°E, 1°W, 5°W                                                                                                                                        Maximum E-85: 14°W, 22°W, 30°W       

Visiosat 90 cm: basis 7°W die draaibaar is van 70,5°E tot 45°W                            DVBT-TNT     DAB+

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Satfeeds-DX

Tja, je beredenering klopt natuurlijk totaal niet.
Jij gebruikt satellieten die veel westelijker staan, van 5w tot 21e en als je dan in Nederland op 5e zit, moet de rail ongeveer horizontaal staan want 5e zit in het midden van 5w en 21e.
Azertykat wil van 13e tot 28e ontvangen, gemiddeld dus 20,5e. Dat ligt dus flink schuin t.o.v. 5e (het midden van Nederland).

Maar wat heb jij je schotel vreemd afgesteld?
De schotelskew staat flink schuin afgesteld terwijl de rail ongeveer horizontaal staat. Dat betekent dat de lnb van de 21e onder de schotel door kijkt en de lnb van de 5w er overheen kijkt.
Tja je bent toch echt helemaal verkeerd bezig geweest. Je moet eerst de schotelskew op nul (90graden) zetten en dan de rail zuiver waterpas zetten. Daarna stel je de schotelskew in op de gewenste waarde die uiteraard afhankelijk is van waar de schotel staat.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, sprietje.

 

Mijn installatie kan misschien nog wat beter afgesteld worden, maar voorlopig ben ik al zeer tevreden met het resultaat. (zie foto's).

 

Satfeeds-DX 

post-79750-0-46265000-1441453864_thumb.jpg

post-79750-0-29998000-1441453866_thumb.jpg

Edision Piccollo Benelux Edition
Cahors Big Bisat :13°E, 19,2°E, 23,5°E, 36°E, 39°E, 46°E, 52,5°E            Triax 88 cm: 7°E, 2°E

Triax 64 cm: 42°E   Triax 78 cm:  4°W  Maximum E-85:  28,2°E, 21,5°E, 16°E, 10°E, 5°E, 1°W, 5°W                                                                                                                                        Maximum E-85: 14°W, 22°W, 30°W       

Visiosat 90 cm: basis 7°W die draaibaar is van 70,5°E tot 45°W                            DVBT-TNT     DAB+

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste mensen een aantal foto's van mijn opstelling nu.

Heel graag feedback.

 

Terug ontopic:

Blijft over de vraag van Azertykat (TS), waarom de ontvangst bij hem(haar) nog steeds niet lukt?

 

Groet, A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stel de schotelskew nu in op 101,1 graden, dat is 11,1 graden schuin.

 

Eerst de schotel op 90° gezet dan lnb houder waterpas erop.

Lnb afstanden ingesteld.

 

Schotelskew ingesteld

.

Stel de elevatie van de schotel in op 29,4 graden om de Astra 19,2 te vinden.

 

Satfinder aangekoppeld astra 19,2.

Lock op Astra 1, en astra 3.

Hotbird en Astra 2 niets.

De lnb rail kantelt met het instellen van de schotelskew toch mee dus staan die niet meer horizontaal?

 

Of zie ik hier iets over het hoofd?

 

Dank voor het meedenken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad. Door de skew van de schotel in te stellen, kantelt de rail ook mee zoals het hoort. Dit is een stuk beter dan dat je de rail alleen schuin zet zoals je bij gewonde schotels moet doen. Dat is het voordeel van een echte multifocus schotel zoals de Wavefrontier, de Visiosat Big Bisat en de Maximum E-85.

Ik snap echt niet waarom jij op de twee buitenste lnb's geen signaal krijgt. Ook niet als je de lnb rechtstreeks aansluit op je ontvanger dus zonder diseqc-switch er tussen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Klopt de skew van de lnb wel?

OP de foto lijkt het of de skew van de Astra 2 LNB behoorlijk scheef staat.

https://www.sat4all.com/forums/topic/348049-e85-installeren-met-3-duo-inverto-lnbs-en-1alp/?p=2327126

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De schotel skew is ingesteld zoals opgegeven maar daar heb er nog niet mee gespeeld :o).

Al de andere elevatie, azimuth enz wel.

Ik hang misschien de satfinder best nog eens op de Astra 1 zoek de beste ontvangst met de schotelskew instelling en dan hopen dat de rest goed komt.

Word vervolgd.

 

Dank jullie.

 

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik bedoel de skew van de LNB's, staan die wel goed?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij is die skew van de lnb's wat gokken.

De rail van de lnb's staat wat schuin en dan moet je nog tegen de klok van voor de schotel gezien elke lnb nog wat verdraaien tov waterpas.

Maar er is geen schaal op de rail of lnbhouder waarmee je kan zien hoeveel graden je hem verdraaid hebt.

Wel een aanduiding op de lnb kop maar geen vast punt waar je de streepjes op de kop kan tegenoverstellen.

Dus satfinder eraan gehangen en dan verdraaien tot je het beste signaal hebt of doe je dat beter niet???

Bij hotbird en Astra 2 geen lock dus dit wel niet kunnen toepassen wegens geen lock.

 

Groet

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bij het verdraaien moet je naar de BER kijken,niet naar maximum signaal.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...